Transiidiettevõtte juht: Investeerima peab Peterburi, mitte Haapsalu rongiliini

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Eesti suurima transiidiettevõtte Vopak E.O.S. juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer räägib intervjuus Eesti Päevalehele, et majanduslikus koostöös Eesti ja Venemaa vahel on veel suur kasutamata potentsiaal tarbekaupade, logistika ja turismi valdkonnas ning kui riik arutab, millisele raudteesuunale edaspidi aega ja raha investeerida, peaks see tema arvates kindlasti olema Peterburi liin.

Peterburi piirkonnas elab üle viie miljoni inimese, kellest paljudel on huvi Tallinna külastada, toob trandsiidiärimees välja. Kiire rongiühendus Tallinna ja Peterburi vahel on tema sõnul tõhusam kui lendamine.

“Aga rongiühendus Haapsaluga – kas see on tõesti prioriteet?” küsib Lugtmeijer. “Nende väheste võimalike vahenditega peaks valima investeeringute hulgast prioriteetsemad.”

Pikemalt saab lugeda Eesti Päevalehe veebiküljelt, täismahus intervjuud paberväljaandest.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
11 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
sorts
10 aastat tagasi

mu mäletamist mööda on Arnold hollandlane. seega on tal Eesti arengutest savi.

kuid teisalt–Piiter-Haapsalu kiirrong kõlab kenasti:)
kui seda talinat ees ei oleks…

HRT
10 aastat tagasi

Riigi raha on seal, kus on inimesed. Ja see ei pea olema teps mitte Soomes

HRT
10 aastat tagasi

Eeldatavalt tuleb piletitest saadavale tulule peale maksta kuni 2 milj eurot aastas. Kas 30 milj krooni on liiga palju ühe regiooni turgutamiseks? Ei ole, sest läänemaalased, vormsilased ja hiidlased on rohkematki väärt!

õige mõte
10 aastat tagasi
Reply to  HRT

milles see väärtus seisab?, miks seda siis pole siiani hinnatud? miks 3 tankisti ja koer on viimsi valda kolinud?

Tont
10 aastat tagasi
Reply to  õige mõte

Nõus, läänemaalaste väärtus on end Läänemaal ravivate Soome pensionäride väärtusest 3 korda madalam, mida siis täisjõus 3 tankist ja koerast rääkida. Viimaseid huvitab läänlase saatus kõige vähem.
Kus see Eesti riigi raha küll kasvab, miilest nii suuri dotatsioone lõpmatult maksma hakatakse?

Kui see
10 aastat tagasi

… mania grandiosa( e.suurushullustus) peaks läbi minema, siis peavad maksumaksjad sinna dotatsiooniks plekkima kordades raha kui Estonian pahaairi.Sest kaubaveo puudumisel raudtee end ära küll ei tasu. Sellegipoolest olen ma alati raudtee puhul- aga vaid juhul,kui piletihinnad katavad tegelikud kulud. Raudteed ei saa võrrelda praamiliikluse dotatsioonidega,sest saar on mandrist lihtsalt eemal. Tallinnast Haapsallu saab ka jala või jalgrataga…

HRT
10 aastat tagasi

Hr Õige mõte! Kaine mõistus kohati näöeb vaid oma rahakotti, mitte seda täitvaid töötajaid!
Läänemaalastel ei maksaks väga muret tunda, selliste kainete härrade arvamus on vähemoluline kui mittekaine härra arvamus külapoe taga….

õige mõte
10 aastat tagasi
Reply to  HRT

eksite rängalt

arvamus
10 aastat tagasi

Ei ole just tulihingeline Haapsalu raudtee eestvõitleja, kuid ega kõike rahas ka ikka mõõta ei saa. Mis siis kui Haapsalu raudtee ei too siia miljoneid vene turiste, ei ole see piisav argument selle jaoks raha eraldada. Ja isiklikult pean ma proiriteediks Eesti sisest arengut,mis on orienteeritud meile, eesti kodanikele. Ja kas härra avaldab arvamust ikka erapooletu mätta otsast, on küsitav.

Marget Vatku
10 aastat tagasi

Siin ei räägi mitte mõistus, vaid raha.

õige mõte
10 aastat tagasi

hea, et leidub ka kaine mõistusega inimesi, kellel silmavaade laiem ja ei pea näiteks haapsalule atraktiivsust pakkuva kosmodroomi rajamist siia aktuaalseks