Kui linnavalitsusel õnnestub riigilt oma valdusse saada Bürgermeistri holmilt ligi neli hektarit maad, võib sinna kerkida puulaevakeskus sadamaga.
Keskuse ja sadama rajamise sooviga pöördusid linna poole puulaevaselts Vikan ja Haapsalu jahtklubi. Linnaarhitekti Anu Joosti sõnul meeldis linnale puulaevaseltsi ettekujutus piirkonnast.
„See haakub Haapsalu kui turismi– ja merelinna ideega,” ütles Joost.
Linnaarhitekt lisas, et väikesadama ja avalike haljasalade rajamist sellesse piirkonda näeb ette ka linna üldplaneering. „On otsustatud, et kalda äärde ei ehitata elamuid, vaid see on planeeritud avalikuks kasutamiseks,” ütles Joost.
Meresügavus on seal madalama süvisega veesõidukitele sobiv, kuid mõningaid süvendustöid tuleb siiski teha.
Kava kohaselt rajataks Bürgermeistri holmi Suure viigi poolsesse külge väikesadam koos kaide, hoonete ja platsidega, kus saab korraldada puulaevade kokkutulekuid ja regatte, samuti laevaehitus– ja merenduskursusi.
„Eeskujuks on Mariehamni Sjökvarteret (Ahvenamaa pealinna merekvartal — toim),” ütles Vikani juht Alar Schönberg. Rajatavas sadamas leiaksid koha puulaevaseltsi oma suuremad alused Runbjarn ja Hoppet, samuti väiksemad paadid. Kõrvale rajataks töökojad puulaevade remondiks ja ehituseks, kus viidaks ellu seltsi paadiehitusprojekte.
Et sadam peab end ise majandama, loodetakse just töökodadest suurimat sissetulekut. Sealsamas oleksid ka ruumid koolituste korraldamiseks.
Schönbergi sõnul pole seltsil plaanis rajada külalissadamat. „Ei taha hakata pakkuma konkurentsi praegustele jahisadamatele,” kinnitas ta.
Suurim takistus plaanide elluviimisel on praegu maa omandiküsimus. Riigile kuuluvat maad on linn varemgi oma valdusse taotlenud, kuid seni ebaõnnestunult. Linnavalitsuse maakorraldusosakonna juhataja Anu Ulmi sõnul keelduti eelmisel korral detailplaneeringu puuduste tõttu. Sel korral on ta aga optimistlikum.
Linnavalitsus kehtestas Bürgermeistri holmi kaldaala detailplaneeringu aprilli lõpus ja teeb nüüd mai lõpus kogunevale volikogule ettepaneku algatada maa munitsipaalomandusse taotlemine. Anu Ulm selgitas, et maa munitsipaalomandusse taotlemine võib aega võtta kolm–neli kuud.
Taotletava maa puhul on tegemist nelja maaüksusega, millest kahe kohta saab otsuse langetada maavanem, kahe saatuse üle peab otsustama valitsus.
Alar Schönberg ennustas, et sadam hakkab ilmet võtma paari–kolme aasta pärast. Praegu valmistatakse ette projekti, millega saaks toetusraha taotleda. „Jahime Euroopa raha,” ütles Schönberg.
Puulusika tehase ja luudade kombinaadi võiks ka teha. Hea turistidele müüa. Fantaasiat nagu sprottidel.
vormsi viisutehas juba annab toodangut ja rahvusvaheline lennujaam ning kruiisisadam on seal valminud
Kõigi mugavustega paadikuurid pealinna rikkuritele. Hea seal oma “paate” putitamas käia.
Iga jumala päev rikub Alar Schõnberg liiklusseadust ja pargib oma auto Kõlakoja tänavale, liiklusmärk “telliskivi” mõjupiirkonda.
on linnast ja rahadega
haapsalu linna tegelikul arhitektil, IronSmith`il on seal lähistel krunt “pereelamu” kuubikuid täis tuubitud.
ruubiku-kuubik, 170 ruutmeeetrised ja kolmekorruselised paadikuurid 😉
Paar elamurunti tuleb ikka ka. Võid Kindel Olla!
9. aprillil 2009 oli Hommikuletevisioonis uudis: Puulaevaselts Vikan tahab luua Haapsallu Bürgermeistri holmile Traditsioonilise Puulaeva Keskuse. Praegu on maa–ala veel riigi omandis, kuid Haapsalu linna üldplaneeringus on see ala määratud sadamakohaks. Bürgermeistri holmile rajaks puulaeva keskuse idee autorid väikese sadama, seltsiruumid koolituseks, töökoja ja muu laevaehituseks tarviliku.
on krunt kätte saada, muinasjutu idee leiab alati
rahajaht ongi peamine puulaevuke ja euroraha kulub enne valimisi jälle marjaks ära
eeslil on kõrvad ja nende kaudu ta kuuleb