Haapsalu põhikooli õpilane Kaarel Virroja kirjutab, et tuleb astuda konkreetseid samme, et valitsus saaks aru: läänlased soovivad raudteed.
Haapsalu raudtee on väga lähedal taastamisele, kuid me ei suuda oma eesmärki saavutada, kui inimesed ei toeta. Jah, portaalide kaudu on inimesed nõus toetama, kuid ei julge teha seda avalikult. Väga vähesed julgevad öelda oma sõna ja tulla kokku, et näidata valitsusele, kuidas me soovime raudteed.
Väga tore, et Neeme Suur kirjutas hea teksti, kuidas ta usub raudtee taastamisse, kuid usk ei aita hetkel. Minu arust peaksime tegema konkreetseid samme taastamise poole. Ootamisest pole kasu, vaid tulekski rahvaga pöörduda valitsuse poole ja näidata, kui paljud raudteed soovivad.
Valitsus ei usu väga raudteesse, sest tuuakse välja fakt, et Haapsalus elab vähe inimesi. Jah, tõepoolest, Haapsalus elab vähe inimesi, kuid rahvaarv väheneb veelgi, sest Haapsalus pole tööd ning pole kiiret vahendit, et saada Tallinna. Usun, et raudtee taastamine oleks Haapsalule suur päästerõngas. Rahvas saaks mugavalt sõita Tallinna ja tagasi ning turistid ei peaks raiskama kallile bensiinile raha.
Peame astuma samme ning ma usun, et valitsus võtab meid siiski kuulda ja teeb kõik, et rahvas saaks sõita ka Läänemaa vahet. Isegi, kui valitsus meid veel ei kuula, ei tähenda see, et tuleb alla anda. Annan endast parima, et raudteed taastada!
Kaarel Virroja,
Haapsalu põhikooli 9. klassi õpilane
Raudtee võimaldaks paljudel turvaliselt koju jõuda ja sõidu ajal teha tööd või magada. Autota turistid viibiksid Haapsalus kauem ja tooksid ka rohkem raha sisse. Aga olen veendunud, et selles elus raudteed ei tule.. sest sellest projektist ei saaks keegi rikastuda.
Just,just, ka kaugemalt inimesi tuleks Haapsalusse rohkem!
tuleks kohilast ja anilast, käguverest ja uduverest, laimjalast ja pikasillast, uudistama, kes siin sellist lolli juttu ajab
Kuule ” Tore,et” sõida oma kahe autoga edasi aga ära hakka rääkima asjadest millest Sul aimu ei ole. Praegu maksumaksjana maksad Sa kinni kõigepealt Hiiumaa ja Saarema praamid, siis üle Eesti bussiliikluse ja alles seejärel rongid mis sõidavad Narva, Tartu, Viljandi, Pärnu jne. Haapsalu raudtee tasuvusarvutus kinnitab, et Haapsalu raudtee ei vaja täiendavat ühitranspordi dotatsiooni, see jaguneb lihtsalt ümber. Elektriraudtee juht väitis samuti, et raudtee pikendamisel Haapsaluni Elektri raudtee täiendavat dotatsiooni ei vaja. Ei tea Sa ka seda, et läbi aegade on just Läänemaale kõige vähem investeeringuid ühistranspordi arendusteks eraldatud ja mitte ainult absoluutarvudes vaid ka summas elaniku kohta. Võitlus… Loe rohkem »
LIKE!
Robert,sinu jutt on õige,läänemaalased saaksid paremini liigelda, ka need kel autot üldse pole. Raudtee Riisiperest Rohukülani ja kõik!
Laskem asjaomaste tegelaste teha oma tööd raudtee taastamiseks. Aitame tasapisi ise ka. Hakkame jälle allkirjakesi koguma !? Või oma piskust rahakotist midagi poetama ehk? Millest oleks siis siin abi? Mida teha ,et Raudtee meieni ka reaalselt jõuaks? Või on me rong juba läinud ?
….loo autoril rahamuret pole. Ja et vedur kui suur rauast asi on talle silma jäänud. Aga kunagi jõuab ka temale kohale,et asi peab end majanduslikult ära tasuma. Ning aus inimene ei laena naabrilt või ei kirjuta ulmeprojekte,vaid teeb ise aktsiaseltsi ja võtab pangalt laenu,et oma äri püsti panna. Kuna minu peres on 2 autot ja rongi ma ei kasuta,siis pole nõus,et osa meie pere maksudest kellegi sõidulõbu dotatsioonideks läheks…
… sa juba maksadki, samamoodi ei tasu ära ka ei ükski teine raudteeliin eestis. Ega haapsalu liini dotatsioon ei oleks suurem kui teiste praeguste liinide oma. Kui öelda et haapsalu liini ei ole mõtet ehitada sest see ei tasu ära, siis selle järgi peaks kogu eesti raudtee üles võtma…
Midamoodi te neljarealise Tartu maantee tasuvust arvutate?
mida rohkem kodanikke pooldab, seda parem – hällist hauani!
Tubli Kaarel!
Noortel inimestel peabki julgust ja pealehakkmist olema. Raudtee vastased ametnikud ongi juba nurka aetud ning tõsiste argumentidega, kuid miks Parts pudrutab? On veel tõsisemad mehed, keda nähtaval ei olegi. EL raha oli enne ära jaotatud kui Ühistranspordi arengukava vastu võeti. Parts ei ole vaba mees, ta peab kellegi sõna kuulama, sellest ka tema naljakad ütlemised. Ning kui ka Ansip küsib Karilaiu käest, et miks Teil seda raudteed vaja siis on asi halenaljakas. Mis paneb peaministri niimoodi ennast lolliks tegema?
Poiss, kasva juba suureks. Üks ja sama leelotamine ja ühed ja samad tühjad sõnad ning loosungid. “Peame astuma samme…”, “…peaksime tegema…”. Mitte ühtegi sisukat sõna, ainult emotsionaalne loba ja iseenda sõnade kaja armastamine. “Annan endast parima…” – mida sa siis annad? Teed jälle kolm plakatit kahes reas, kutsud kümme inimest raudteejaama kokku ja korrutad lõputult, et Parts ei mõista meid? Samal ajal kui maavalitsus teeb sajaga planeeringut, suhtleb pidevalt asjaomaste ametnikega ja tegeleb konkreetselt raudteetrassi projektiga, istuvad kuskil koolipingis poisid, kes arvavad, et keegi ei tee mitte midagi, aga nemad selliste kirjatükkidega toovad tõe päevavalgele. Neeme Suur mitte ainult ei… Loe rohkem »
Mõni teeb midagi, sina aga peksad lihtsalt segast. Millega sina, kaagutaja, 9. klassis ka hakkama said? Häbi peaks olema tulla kommentaariumi aktiivseid ning asjalikke noori siunama. Minu teada kutsub koolipoiss üles inimesi, neid, kellest võib-olla ehk midagi ka sõltub, tegema rohkem kui seni on tehtud. Millega Neeme Suur siis on hakkama saanud või siis Lauri Luik? Nende suust tuleb ehk tõepoolest sooja õhku. Isegi Riigikogu täissaalis ei suutnud nad Partsi pitsitada ning küsida väheke asjalikumaid ning teravamaid küsimusi.
Igal ühel on õigus oma arvamusele ja ka seda avaldada. Kõigepealt vaatame, millega sina Jopskile oled hakkama saanud,
No Suurele pole kül ses osas midagi ette heita. Luik jah, kuidagi mõttetu sussisahistajana tundub.
kodanik einar E räägib
probleem seisneb selles et meie võimutasand pole tahtnud rahva arvamust kuulata. Eelmine aasta oli näitena rahvusvaheline logistikaseminar haapsalus. Haapsalu elanikeni see ei jõudnud, leht samuti ei kajastanud. Võimutasand ei olnud võimeline looma isegi kontakte et kommunikeerumiseni jõuda. Argumentatsiooni kogumiseks pole vastavaid rahastuskanaleid 10 või enama aasta jooksul suudetud rakendada. Selle asemel et tegutseda käib mingi karneval ja komisjonide moodustamine. Drmograafia näitab et rahvas on juba väsinud sellest jamast lihtsam on minna soome tööle kui selle poolearulisele võimuga siin seda karnevali kaasa etendada. Ennem kui rahvas võimule kurikaga vastu pead ei anna ei juhtu siin mitte midagi.
Kahju, et meil on selline valitsus. Tuleb varsti neile ukstaha minna ja nad tõesti soovivad seda, et rahvas hakkaks mässu tekitama nagu Kiievis?