Haapsalu linnavolikogu juhatus tegi volikogule ettepaneku uuendada Haapsalu rongiliikluse taastamise töögruppi, sest valimised on teinud volikogu koosseisus muudatusi.
Rongiliikluse taastamise töögruppi pakkus juhatus 9 inimest: volikogu esimees Jaanus Karilaid, volikogu liikmed Merle Mäesalu, Sulev Saareväli, Tiit Moor ja Heinar Tuulberg; linnapea Urmas Sukles jas aselinnapea Peeter Vikman; riigikogu liige Lauri Luik ja ettevõtja Aarne Taal.
Töögrupp peab kord aastas andma volikogu ees oma tegevusest aru.
Selle koosseisu esimesele koosolekule soovis juhatus kutsuda rongiliikluse tasuvusuuringuga tegelnud Rein Riisalu, et kuulata Riisipere-Rohuküla rongiliikluse taastamise hetkeseisust.
Esimest korda moodustas linnavolikogus Haapsalu rongiliikluse taastamise töögrupi 15. oktoobril 2010, selle tegevus lõppes volikogu 6. koosseisu volitustega.
Lääne maavalitsuse juures tegutseb samuti rongiliikluse taastamisega tegelev komisjon, sinna kuuluvad peamiselt raudteeäärsete omavalitsuste juhid, aga ka Neeme Suur riigikogust, maavanem Innar Mäesalu jt.
Vahva nimi: “Raudtee taastamise komisjon”. Ei ole mina sellest veel aru saanud, et see komisjon raudtee taastamisega tegeleb. Aga hea seegi, et nad ise sellest aru saavad.
….laevaliikluse kinnimaksmine on loogiline- kaubavedu ja piletitulu seda ei kata. Aga ma pole iial nõus mingi eraomaniku äri-ideega- kinni plekkida raudtee kulud.Peamist tuluandjat- kaubavedu ju pole. Ja eks tulevased valimised näita,kes sellega nõus on…
Ma arvan, et valitsuse poisid on omavahel kokku leppinud , et Haapsalu raudteega ei maksa tegeleda ja vastavalt sellele Juhan Parts võtabki asja enda peale ja laseb asjale vee peale. Otsused sellistes küsimustes on ilmselt konsensuslikud ja ise ta ei otsusta ainuisikuliselt. Ilmselgelt maavanema ja Urmase hääl ei ole valitsusele kuulda.
ega see nii ikka ei ole et mv ja lp midagi ei tea, mida prts teeb või teab, üks kamp kõik
Siis ei jää muud üle kui teha valimistel uued valikud.
IRLi kuuluvast partsist sõltus kogu meie ehituse tempo ja nüüd ütlevad kohalikud IRlikad, et IRLikas Merle Mäesalust ei sõltu midagi, tema ainult lihtliige:)
jaaaa, kohalikud irlikad on kui ullikesed, kes vahivad ansipi suhu ja neist ei sõltu midagi
Haapsalu raudtee on vanker, millega erakondade poliitikud plaanivad riigikogusse sõita ja Haapsalu rautee taastamise teema ümber asjatades saab kenasti pildil püsida, järjepanu pressikaid üllitades. Kas Haapsalu raudtee taastamisel tegudeni jõutakse pannakse paika valitseva koalisatsiooni tagatubades, kuhu paraku mudalinna poliitikud lobi tegema ei küüni. Pealegi riigikogu põhiseaduskomison on kokkupannud eelnõu komisjonde töö ja arutelud 30 aastaks salastada, siis pole lootustki, otsuste vastuvõtmisel avalikku arutelu võiks-saaks toimuda. Muidugi unistada võib ja peab.
Heiki, see on liiga otsene ja aus küsimus.
Siin peaks tõsiselt peeglisse vaatama Merle Mäesalu jt IRL-i liikmed, kes valimiste eel ja ajal kõlavalt rääkisid, kuidas nad võitlevad Haapsalu raudtee taastamise eest. Nüüd aga kui nende enda erakonna minister, Juhan Parts, tõmbas projektile vee peale, tekib küsimus, kas IRL tegelikult soovib raudtee taastamist? Kas Merle on IRL-i juhtkonnaga seda arutanud? Milline on IRL-i tegelik seisukoht Haapsalu raudtee taastamise osas?
Sul on väga ebamäärane seisukoht. Kui sa lugesid neid valimislubadusi, siis kõik Haapsalus kandideerinud erakonnad käisid välja mõtte raudtee taastamiseks Haapsalu ja Tallinna liinil. Haapsalus jätkab võimul mõnulemist valitsusjuhi erakond Suklesega eesotsas. Parts on üks valitsuskabineti liikmetest ja kui tandem Ansip-Ligi ning Suklesel on Haapsalus hea elada, nagu ta ise seda kiidab, siis pole ta ka aktiivselt partei tagatoas seesugust lobitööd teinud. Vaat nii on lood. Pr Mäesalu on aga täna linnavolikogu lihtliige ja oma ametikohal täidab ta tööandja poolt antud töökohustusi. Küsiks, miks ta peaks raudtee pärast rabelema, kui selle paistel tahavad end mugavalt eelkõige tunda Sukles & Co.… Loe rohkem »
Kas üksteisele ainult jalga taha panema oletegi võimelised või midagi muud kah otsustama?
Tõsi, valimistel toetasid kõik erakonnad Haapsalu raudtee taastamist, kuid antud juhul kuulub minister, kes projekti alla vett lasi IRLi. Sellest ka küsimus suunatud pr Mäesalule, kes töötab ka Maavalitsuses, mis tegeleb / peaks tegelema raudtee taastamise teemaga. Seega küsimus jääb jõusse, milline on IRLi tegelik seisukoht Haapsalu raudtee osas? Kui see on toetav, siis miks see ei väljendu nende erakonna ministri tegudes?
aeg on küps ka selle komisjoni moodustamiseks
Mis mätta otsast võtta, et aeg küps? Seesugune komisjon oli ka varem. Pole ju mõtet kokku panna kamp, kellest suurt tolku ei ole. See nämmutamise aeg on läbi, ootaks ikka tegusi. Mina nimetaks seda komisjoni raudteesõprade klubiks ja ei midagi muud ning tööplaani lülitaks sisse nostalgiaõhtute korraldamine.
tulekul, miks juku kallet komisjonis pole