Elektriraudtee loob võimaluse saada osa uuete elektrirongide mugavusest, ent kuidas bussi ja rongi sümbioosi vastu võtetakse? Läänlastel ei ole kunagisest rongibussist häid mälestusi. Aeg on palju edasi läinud, bussiliiklus Tallinnaga tihe ja autoomanikke juurde tulnud. Harjumused on välja kujunenud ja neid on raske muuta.
Seetõttu võib oletada, et kui kütusehind väga lakke ei hüppa ja puhas bussisõit ei ole palju kallim kui rongibussi kasutamine, jääb rongibuss Elektriraudtee väikeseks alternatiivseks ettevõtmiseks. Rongibussi hakkavad ehk rohkem kasutama läänlastest juhusõitjad — kes eksootikast, kes nostalgiast. Rohkem kasutavad seda vahest Turba ja teiste Riisiperele lähemate külade elanikud. Päris uue väljundi saavad aga need, kes käivad tööl Keilas või Sauel, sest nende kohtadega head bussiühendust Haapsalul ei ole. Nutikas mõte on panna Nõva buss Keila jaamas peatuma. See avab tööturu neile, kes pole kodukohas Nõval või Noarootsis head töökohta leidnud.
Väheusutav, et rongibussi rohke kasutamine mõjutab majandusministeeriumi otsust Haapsalu raudtee taastamise kohta. Küll aga võib rongibussi vähene kasutamine saada lisaargumendiks, miks raudteed mitte taastada.
lohutuseks ww.epl.ee/news/majandus/eesti-raudtee-sipleb-aina-suuremates-raskustes.d?id=66151592