Suur: riigikogu majanduskomisjon kuulas raudteearutelu huviga ja palus täpsemaid arvutusi

Madiken

madiken@le.ee

Neeme Suur.

Riigikogu majanduskomisjonis paluti Läänemaa esindajail selgitada paari nädala jooksul välja täpsed Rohuküla–Riisipere raudtee ehitus– ja hoolduskulud ning pöörduda seejärel uuesti riigi poole.

Eile arutati riigikogu majanduskomisjoni istungil koos majandusministeeriumi ja Läänemaa esindajatega Riisipere–Haapsalu raudteelõigu taastamise lülitamist riigi 2014–2020 aasta transpordi arengukavva.

„Nende nägemuses kavas seda veel ei ole, aga aasta lõpus võib olla, kui tegu on kava üldpõhimõtetega kooskõlas oleva asjaga,” kirjeldas riigikogu liige (SDE) ja raudtee taastamise maakondliku komisjoni liige Neeme Suur majandusministeeriumi spetsialistide seisukohta. Suure sõnul räägib üldpõhimõtetele vastamise printsiip Rohuküla–Riisipere raudtee taastamise kasuks — kava eesmärk on aegruumiliste vahemaade vähendamine ja maakonnakeskuste ühendamine, peamiselt rongiliikluse arendamise teel.

Suure sõnul tekitas komisjonis segadust raudtee hoolduskulude küsimus. „Kui tasuvust arvutasime, siis me ei võtnud arvesse raudtee hoolduskulusid — see oli raudteeekspertide arvamus, et uue vastehitatud raudtee puhul on hoolduskulud marginaalsed. Komisjonis ei jäädud vastusega rahule — majandusministeeriumile on Eesti Raudtee väitnud, et lõigu ülalpidamine või hooldus läheks aastas viis miljonit eurot maksma. Kaks vastuolulist väidet ajasid komisjoni segadusse,” kirjeldas Suur.

Läänemaa esindajad lubasid, et täpsed arvutused tehakse lähinädalail.

Teiseks tõstatasid majandusministeeriumi spetsialistid raudtee ehitamise maksumuse küsimus. „Eesti Raudtee on öelnud neile, et ehitamine maksaks vähemalt 70 miljonit eurot,” ütles Suur.

„Nii kallilt ei ole Eesti Raudtee ise ühtegi teist lõiku ehitanud. Meie näitasime, et analüüsid ja reaalselt Eestis tehtu näitavad muud. Kroonides rääkides, Türi–Viljandi lõigu renoveerimine maksis 7 miljonit krooni kilomeeter, Tartu–Valga 9 miljonit krooni kilomeeter, miks peaks siis Riisipere–Haapsalu olema 14 miljonit krooni kilomeeter?” lisas Suur.

Ka selles küsimuses paluti Läänemaa esindajail numbrid selgeks teha.

Järgmine töökohtumine toimub Suure sõnul 9. aprillis, selleks ajaks tehakse ära palutud arvutused.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
10 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kalle
10 aastat tagasi

Miks müüdi eraisikule raudtee kopikate eest maha,need rahad peaksid riigil alles
olema???

HRT
11 aastat tagasi

70 milj võib olla maksimaalne summa, aga seda siis elektrifitseeritud raudtee puhul. Kui soovitakse teada arvutusi, siis oleks hea kui ka Eesti Raudtee konkreetselt teataks, mida see summa sisaldab!? Millised viaduktid, milliste sildade ja truupide täielik väljavahetus, mitu jaama jne. Võib ju väita igasuguseid asju, näiteks tehakse arvestus ooteplatvormide koha pealt pikkusele 100 m, aga tegelikult on vaja poolte platvormide puhul hoopis lühemaid? Kui rahastus oleks eurofondidest kuni 85% ulatuses, oleks õige isegi elektrifitseerituna teha. Hooldus 5 milj eurot? Oleneb, kes sellega tegeleb. Kui Eesti Raudtee ise, vaevalt et see summa ligilähedaseltki nii suur oleks. Kui aga iga viimane kui… Loe rohkem »

miljonid on kukepea
11 aastat tagasi

Ka selles küsimuses paluti Läänemaa esindajail numbrid selgeks teha.

No täitsa õige jutt!

miljonid on kukepea
11 aastat tagasi

Riisipere-Haapsalu-Rohuküla trass 60 km teeb maksumuseks siis küll “ainult” 54 milj eurot, kui 1 km maksab 14 milj krooni

patrioot
11 aastat tagasi

Ilmselt puudub praeguse artikli põhjal järeldades just Eesti Raudteel huvi seda lõiku teha – sest kõik andmed, mis nende poolt esitatud peegeldavad soovi näidata seda võimalikult mõttetu projektina.

küsige jah selliste käest arve
11 aastat tagasi

Ilmselt küll LE toimetamise viga (tahaks väga loota, muidu oleks ikka kurb).Selle lõigu pikkus on 60 km. Eurodes 14 miljonit krooni = 894 763,08 eurot. Seega väidetav ER kalkulatsioon on natuke alla 54 miljoni euro, Viljandi 9 milj.kr/km analoogi pealt aga tuleks 34,5 miljonit eurot.
Ehk siis iga maakonna elaniku pealt investeering 1300 – 2000 eurot.

odav
11 aastat tagasi

raudtee hooldus on odav, kui seda hakkavad vabatahtlikud relsipanijad vabatahtlikult hooldama, kleebime kõik raudtee ääred raudteed toetavaid kleepse täis ja saamegi raudtee odavalt hooldatud

keerulised numbrid
11 aastat tagasi

70 000 eurot, kui see on 1 km maksumus, ei saa olla ka kuidagi 14 milj krooni

Ahto
11 aastat tagasi

Eesti Raudtee on öelnud neile, et ehitamine maksaks vähemalt 70 000 eurot,” ütles Suur. ??? Mis number see on ? 1 km maksumus ?