Valitsuse poolt koostatud 2022. aasta riigieelarve alusel jätkatakse Riisipere-Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee taastamisega; majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Eesti Raudtee prognoosi järgi algab reisirongiliiklus Haapsallu 2026. aastal.
Eelarves ette nähtud vahenditega viiakse läbi Haapsalu raudtee teise etapi ehk Turba–Rohuküla ettevalmistavad tegevused, et oleks loodud eeldused ehitushangetega alustamiseks. Selleks on ette nähtud 3 miljonit eurot, teatas SA Läänemaa.
2022. aaasta esimesel poolaastal viiakse lõpule ettevalmistavad tegevused, välja arvatud raudtee ehitamiseks vajalike täiendavate maade ost Risti-Rohuküla raudteelõigul, millega luuakse eeldused ehitushangete algatamiseks.
Tuleva aasta esimeses pooles viiakse läbi ehitushange Turba-Risti raudteelõigu ehitamiseks. 2022. aastal on eeldatav toetuse maht 2 miljonit eurot.
Taaste- ja vastupidavusrahastu (RRF) kaasabil ehitatakse hiljemalt 2024. aasta lõpuks Rohuküla raudtee lõikudel Turba-Ellamaa ja Ellamaa-Risti eeldatavas toetuse mahus 34 miljonit eurot. 2022. aasta on eeldatav toetuse maht 5,3 miljonit eurot.
Lisaks on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisala eelarves toetusena Eesti Raudtee AS-ile eraldatud Rohuküla raudteel Turba-Ellamaa-Risti lõigu väljaehitamiseks 12 miljonit eurot.
Eelnevalt on AS Eesti Raudtee lubanud sel aastal välja kuulutada projekteerimishanked raudtee seni projekteerimata lõikudele Saunja-Haapsalu ja Haapsalu-Rohuküla.
Haapsalu raudtee taastatakse elektriraudteena, muu hulgas rajatakse Ellamaal raudteeviadukt üle Ääsmäe-Haapsalu maantee, Haapsalu raudtee taastamise esimene etapp Riisipere-Turba avati reisrongiliiklusele 2019. aasta 8. detsembril.
Jääme jälle üht ulmeprojekti doteerima,kuna kaubavedu pole ja ei tule ning praegugi sõidavad pooltühjad, mugavad bussid 10 korda päevas Tallinna vahet. Aga eks mõni saab kindlasti kasvõi rööbaste müügist ilusa kopika …🤑
Sarnased projektid pole ju mõeldudki otsest piletimüügi tulust saadavat megakasumit. Konkreetselt selle projektiga on ikkagi sisse arvestatud muud tulud, kui ainult otsene rahaline. Ära lahmi niisama, uuri ikka ennem mis ideedega on välja tuldud ja mõtle, et niisama ei tehta midagi.
Mis see muu tulu siis olla võiks?
Üksikisiku ja pööbel maksab edaspidi?
Kasvõi näiteks sotsiaalmajanduslik mõju. Küla mis asub raudteevõrgustiku juures on alati olnud tegusam,jõukam jne. Ma ei viitsi siin trükkida, lugege ise transpordi arengukava ja selle eesmärke ning põhimõtteid, saate siis ehk aru paremini, mis värk selle raua maha paigaldamisega on! Alla saja lehekülje on kõik ilusasti välja toodud.
valmis saab antakse raudtee muuseumile üle, aga see rohuküla ots on küll täielik lollus, aga mäletame , et venemaal pandi ka jõed tagurpidi jooksma ja araali merest on saanud kõrb
Mis sul selle vastu on? Ega sa sellepärast halvemini elama hakka, kui see rongike liikuma hakkab ju.
Meie pere hääled lähevad Suklesele
Huvitav, kes see sihtgrupp on kes sellega sõitma peaks?
Kas tuleb tasuta sõit?
Mis eelis bussi liiklusele?
Arvan, et kui oleks kas või üks sama tulihingeline vastu aktivist sellele, siis seda ei tuleks.
Ja rahvas krabab kalleid Paralepa krunte mis on kõik täpselt vana raudteetammi ääres,ning ega uus raudtee ju uue koha pealt ei tule,ikka vana rada mööda minnakse Rohukülani välja.Tadant-tadant-tadant ja ennem Paralepa krunte on ülesõit ja seal laseb veel korralikult vilet kah.
Paralepas ju tuleb. Kaarega mere poolt.
Tubli,valimistel toetame dandemit Sukles-Karilaid!
Mida Sukles on raudtee heaks teinud, raudtee ehitab siiski riik
Kes see riik veel on, mingi uus linnapeakandidaat või?
Head uudised!
mõttetu raha raiskamine
Las ehitavad, parem ikka kui rail baltica. Vot see on raha ja looduse raiskamine, mitte aga vana rongiliikluse taastamine, mis jäi pooleli ammu ammu.
Mõttetu on üks ärni, mudu midagi.
Varsti jälle maksud tõusevad, et maksta kinni nõukaajas kinni olevate inimeste helesiniseid unistusi, reaalsuses ei hakka nad iialgi rongiga sõitma
Ärni ise on mõttetu