Esmaspäeval sai lõpuks läbi Tallinna maantee asfalteerimine, mis tähendab, et ummikud on nüüd juba ajalugu.
„Kõik! Asfaldimasinad on läinud, teekate on maas, sellega on korras,“ kinnitas Haapsalu linnavalitsuse majandus- ja taristunõunik Sirli Vaksmann.
Lääne Teede teetööline Kristo Toomsoo korjas kolmapäeva hommikul Tallinna maanteelt kokku ajutisi liiklusmärke ja teetõkkeid, mida praegu enam vaja ei lähe. Siiski on „telliskivi“ mõlemal pool rekonstrueeritud teelõiku veel tee peal ees.
„Nüüd tuleb teha haljastus, paaris kohas laduda kõnnitee äärtesse veel kivid ja teha teekatte märgistused,“ loetles ta. Seniks Tallinna maanteed autodele liikluseks veel ei avata, sest nimetatud tööde tegemise ajal hakkavad seal liikuma teistsorti masinad. „Autoliiklus ja need masinad hakkaksid üksteist segama,“ selgitas Toomsoo.
Lääne Elu käis täna uudistamas, kuidas uuesti sündinud Tallinna maantee lõik välja näeb. Enim oli huviorbiidis ülekäiguradade mahasõidud. Kui mujal jooksid need sõidutee asfaltiga, siis Tallinna maantee ja Kase tänava ülekäigu linnapoolne äärekivi on mitu sentimeetrit sõiduteest kõrgemal.
Seda takistusriba parajasti jalgrattaga läbinud naine ütles, et väga hull pole, aga mugav ka mitte. “Kui jalgratta korvis oleksid praegu mingi asjad, siis need hüppaksid küll ilmselt välja. Muidugi oleks hea, kui selle ikka korda saaks,” lisas ta.
“Seda kohta tuleb kindlasti asfalteerijale näidata,” nentis Toomsoo.
„See ei tohi kindlasti nii jääda – see ei vasta nõuetele. Tuleb asfalteerijaga rääkida, miks seal asfalt liiga madalale jäänud on ja asi ära parandada,“ ütles Vaksmann.
Vaksmanni sõnul on tööde peatöövõtja Lääne Teedega seni juttu olnud, et võimaluse korral avatakse Tallinna maantee autodele järgmisel esmaspäeva, 17. augustil. „Meil on homme (neljapäeval – toim.) ehitajaga objektikoosolek, siis täpsustame üle,“ ütles Vaksmann. Ta lisas, et ehitaja on kõige hilisemaks tähtajaks pakkunud järgmise nädala lõppu.
Tallinna maanteega samal ajal saab valmis ka Jaama tänav. Sealgi tuleb tegeleda veel haljastuse ja pisitöödega.
Haapsalu linnavalitsusega sõlmitud lepingus on tähtajaks 6. september, mis jätab tööde üleandmiseks tavapäratult pika puhveraja.
Fotod: Arvo Tarmula
Kas oleks võimalik ära niita jaama ring ja kõrval olev haljastusala,kas oleks võimalik,et Haapsalu vanalinnas saaksid kõnniteed umbrohust vabaks( Wiedemanni tänaval,Lasteraamatukogu vastas olev tee näiteks).Kas oleks võimalik ,et turismi hooajal oleks suurem rõhk heakorral,häbi on linnavalitsus,asi on käest ära! Kui vanalinnas ei suudeta korda hoida ,siis millest me räägime!
jube häbi on jah.IRW
Majaomanikud peaks ise ka end liigutama, mitte lootma selle peale, et keegi nende eest kõik ära teeb. Päris mitmel majal tln. mnt. on täitsa savi kas nende aiatagune on puhas või mitte. Mina käin küll ise ja korjan oma maja ümbert sodid kokku. Ja libedatõrjet teen ka ise kuigi see kõnnitee on linna maal.
Tee oli hetk tagasi lahti. Märgid kõrvale tõstetud.
Omavoliline märkide ümberpaigutamine, kinnikatmine jne on rangelt karistatav, kuna võib tekitada eluohtlike olukordi liikluses.
Kus see kirjas on, et need märgid omavaoliliselt kõrvale tõsteti?
“Kodanik
Tee oli hetk tagasi lahti. Märgid kõrvale tõstetud.” Järeldasin, sest ametlikult pidi avatama teelõik järgmisel nädalal. Nii on ka siin artiklis kirjas ja linnavalitsuse teadaandes.
Mis sa miinustad. Tee on lahti ja liiklus käib.
Kesse tegi ?
Kuigi võiks kohe lasta liikluse tln maantele ei ikka vaja veel kõrval tänavaid lammutada ja kohalikule näkku panna .pärast saab tööd kõrval tn. Remondiks
Tore.Kui järgmine suvi Postit tänav ka remonditakse koos munakivisillutise taastamisega,jääb veel Lihula mnt.ja ongi peatänavatega ok.
Milleks munakivi? Tänapäeval on asfalt palju parem teekate ja tegelikult Haapsalu võiks proovida testida seda plastikkatet, ei peaks paranadama nii tihti neid tänavaid. Väike linn, tasub proovida ju
Haapsalu on 750 aastane vana ajalooline linn,munakivi on ainuke õige materjal vanalinna peatänavale. Pastmas-tulge mõistusele.
Plastmas!
uurige teemat, ennem kui teiste mõistuses kahtlema hakkate!
Munakivisillutis (mitte segi ajada kiviparketiga) on Mihkli t. ja Maxima poe vahelisel Posti t. lõigul asfaldi all tõenäoliselt alles nagu oli ka Karja tänaval. Mõned on kirunud Posti t. kumerat ristlõiget, mis tekitab servadesse sügavad rentslid. Kuid tõsise vihmaga on see sõjaeelne profiil väga hea. Tee oli kuiv isegi ilma sadeveerennideta (on seal üldse mõni toimiv äravoolurest? Vist ei). Nii et hoidkem pöialt, et suure renoveerimisega ei muutu toimiv lollikindel süsteem hoopis viletsamaks (nt. tee profiil muudetakse tasaseks, tehakse sadevee jaoks kanalisatsioon aga teatud sulailmaga külmub äravool kinni ja sõiduradadel seisev vesi külmub jääks).
Tallinna mnt lõik on enam-vähem samas seisus mis Jaama tänav s.t teekate märgistamata, tee äärtes halastus vaja teha. Jaama tänav on ammu liikluseks avatud, miks küll Tallinna mnt lõiku ei avata? Igapäev (õhtuti kindlasti) seal ju haljastusega ei tegeleta, et liiklus segaks. Ja mis puudutab Jaama tänava ringi, siis oleks kena kui ringi keskelt saaks eemaldatud kõrge “maltsapeenar”.
miks ja miks. Küll avatakse, kannata ära
Jaama tänava remonditud lõigul on puudu pooled ülekäigurada tähistavad liiklusmärgid. Põhja poolne märk on olemas, lõuna poolset mitte.
Kuivõrd puudu on ka teekatte märgistus, siis ei pruugi iga sõiduki juht (võõras) ülekäiguraja olemasolust teada saadagi.
Kui pole märke/märgistust siis pole ka ülekäigurada, lihtne ju…
Ühel pool teed on märk, kas sealt poolt liikumist alustades siis on ülekäigurada?
Jalakäija õpetus ütleb: Sebra on turvaline teeületuskoht. Nii et, kui sebrat pole maha märgitud, siis jalakäija ei tea, et seal on ülekäigukoht. Miks te nii keeruliseks mõtlete selle liikluse
Kui praegu jaama tn ülekäigu raja märke vaadata siis on ülekäigu rada tln poolt vaadates algab kanga tšunglist ja lõppeb mini rimijuures.ja kui tulla teiselt poolt siis samamoodi.niiet kui seal vahel peks keegi auoalla jääma on autojuht süüdi.
Ma ei saa aru, miks peaks alla jääma. Kiirusepiirang on 30 km/h, kas selle ajaga ei jõua reageerida või? Peaks kenasti jõudma, kui inimene, koer või mis iganes teele astub. Piirkiirus ei ole kohustuslik, te võite 20 km/h ka seal teelõigul sõita, kui arvate, et muidu liiga kiireks läheb.
Piinlik peaks olema üldse sel teemal mingeid pressiteateid teha. Järgmise suveni?
Mis seal piinliku on? Tee tehti korda ikka ei meeldi. Kuskilt valutab teil või, et iga asja peale vihane olete ja mitte millegagi rahul pole?
Alusta juba pakkumist Posti tänava remondiks. Kui üldse miskit ei meeldi, tee oma pakkumine ja ehita korrektselt teed Haapsalus valmis.