Massimeedias oli palju poliitiliste konkurentide poolt ülesklopitud kisa ja kära, nii loodeti mõjutada ühistranspordikeskuste otsuseid, aga tulemus oli tegutsemisruumi arvestades ikkagi üllatavalt hea. 15 maakonnast 11 läheb pühapäevast üle piletita maakonnasisesele bussisõidule.
Ebasõbraliku kisa saatel oli keeruline ettevalmistustöid teha, aga ju see käib meie poliitika kujundamise eripära juurde. Kui maakonnasisesele piletita bussisõidu rakendamiseks sel aastal 13 miljonit eraldati, siis korraks tundus, et Keskerakond on sellega üksi. Aga võta näpust, 28. juuni Lääne Elu esikaanelugu viitab lausa suuremale ootusele.
Alla surutud positiivseid emotsioone hoiti liiga kaua vaka all, nüüd kus Lihula ja Hanila (Lääneranna) rahvas on juba otsustanud olla Pärnumaa koosseisus, siis tõesti – nemad saavad Läänemaa hüvedest rohkem kasu, kui tulevad tagasi Läänemaa koosseisu.
See on võimalik, ainult kohalik Lääneranna volikogu peab selle protsessi algatama. Aga see on siiski meie naabrite otsus, meie saame neile anda soovitusi, me saame neid heaga meelitada, aga pahandada nendega pole viisakas ega anna ka tulemust.
Vaatame nüüd aga pühapäeva peale, sest 1. juulist Haapsalut läbivast 28 liinist 22 on läänlaste jaoks piletita bussisõit tagatud. Hankige R-kioskist roheline kaart ja piletivaba sõit võib alata. Mõned praktilised näited. Kui Haapsalu bussijaam sõita Paliverre tuli täispileti eest tasuda 2.10 eurot, 7-15 a vanused isikud 1.80 , eakad 1.80eurot. Üks maakonnakeskuses arsti juures käimine Paliverest 4,2 eurot ja Ristilt 6,2 eurot. Kahelapseline kooliealistega pere üks edasi tagasi reis Paliverest 15 eurot ja Ristilt 22,8 eurot. Linnaliinis 70 senti kord nii lapsele kui ka täiskasvanule. Eelkooliealine tasuta. Kuupilet maksab 17 eurot. Kui võtta koolilaps, kes elab näiteks Pargi tänaval või Kastanis ja käib algkoolis, siis siiamaani pidi ta ostma pileti või kuupileti, et bussiga kooli sõita. Nüüd enam ei pea.
Maakonnakeskusse tulek ja maakonnasisene liikumine peab olema võimalikult soodne. Ja seda eesmärki piletita bussisõit peamiselt ka teenib. Riigikantselei poolt 2015. aastal tellitud teekasutustasude otstarbekuse analüüsist selgub OECD andmetele viidatuna, et Eesti kodumajapidamiste kulutustest moodustab transport umbes 14 protsenti, mis on vastavatest võrdlusriikidest (sh Läti, Poola, Skandinaavia riigid jne) kõrgeima osakaaluga. Seetõttu pean väga oluliseks ja õigeks esmajärjekorras vähendada meie leibkondade transpordikulutusi, et tõsta inimeste elatustaset, soodustada töökohtade säilimist ja tööl käimist ka Eesti äärealadel, peatamaks edasist ääremaastumist.
Läänemaa esindaja Harju ühistranspordikeskuses on Lääne-Nigula vallavanem Mikk Lõhmus, kõik probleemid ja ettepanekud teenuse kvaliteediga seonduvalt edastage otse talle.
Jaanus Karilaid
riigikogu liige, Haapsalu linnavolikogu esimees (Keskerakond)
Aga mis riigil meist .
Kahjuks unustati Kullamaa ära .
Kas piirkond Ristilt pikki Virtsu maanteed(Koluvere,Kullamaa,Üdruma jne) kuni maakonna piirini pole Läänemaa? Sinna ei vii paraku ühtegi “tasuta” bussiliini. Ääremaa? Sm.Karilaid, mis kostad? Kus on siin “tasuta” maakonnasisene transport. Teadlik valetamine!
Kahju ,aga pileteid ei jagu kõigile tahtjale kioskis.Täna kahe ajal igatahes Kaubamaja juures kioskis neid enam polnud-vist kehva ettevalmistus homseks.Loodetavasti bussi pealt ostes neid ikka jagub.
Ja kui ei jagu, mis siis? Bussist saad 0 pileti ja OK. Igas asjas pole õnnetus, ei saa esimesena sõidukaarti, kohe jama majas! Kui ei soovi, ei pea üldse seda kaarti muretsema.
Väga imelik arusaamine demokraatiast, kui autor arvab, et Lihula ja Hanila inimestel oli tõesti võimalik kaasa rääkida maakondliku kuuluvuse osas.
ainult vingumine…las rahvas saab ka midagi,egas siis raha jagamata jää,läheb muidu lihtsalt ei tea kuhu.Seda enam ,et oli selline lubadus.Me pole vist enam harjunud,et valitsus lubadusi täidab…Ja proovige näiteks Tallinna elanikelt tasuta sõit ära võtta,kohe kisa missugune….Nii et ,tõesti,natuke positiivsust.
Hr Karilaid on kasutanud piletihindade näites GoBusi kommertsliinide hindasid, mis on märgatavalt kallimad täna veel maakonnaliinidel kehtivatest hindadest. Pilet Haapsalust Paliverre maksab 1.25 eur, mitte 2.10 eur. GoBus homsest Haapsalust Paliverre tasuta ei sõida.
Karialid, kaugel turu ja koolimaja remondid on, millal muusikakool kolib?
Huvitav on see,et kui midagi antakse rahvale tasuta ,siis läheb mölluks,kui tõsta makse siis möllavad veel enam.Tahaks teada ,millal keegi on rahul? Seega sõbrad nautigem hüvesid ja olgem rõõmsad ,et saab ka midagi tasuta:)Tuleb kiita valitsust,et lubadus täideti. Ja huvi inimeste poolt on suur ,see on indikaator.
tasuta lõunaid pole olemas see tuleb kuskilt millegi arvelt
Ega ma siis paha pärast-lihtsalt olen mõtlev inimene, mis sest et “vingu viiul”
Karilaid kirjutab:
Alla surutud positiivseid emotsioone hoiti liiga kaua vaka all, nüüd kus Lihula ja Hanila (Lääneranna) rahvas on juba otsustanud olla Pärnumaa koosseisus, siis tõesti – nemad saavad Läänemaa hüvedest rohkem kasu, kui tulevad tagasi Läänemaa koosseisu.
Tasuta? Huvitav, mille arvelt? Kas politseinike, päästjate, õpetajate jne palga arvelt? Saan aru, kui tehakse koolilastele ja pensionäridele soodustusi. Kõik ülejäänu on populism ja seda KE oskab
Sm.Karilaid’i arvamuse järgi on kõik väga-väga kallis.Ainult tema isiklikust häälekõvendist tulevate küsimustega, tänu sellele, et sm.Karilaid sellega tegeleb, on asi väga odavaks inimestele tehtud. Demagoogilise arvamusega seatud vabalt valitud arvud exel’i tabelisse, tõestavad, et sm, Karilaid “hoolitseb” isalikult, nagu sm. Lenin kunagi, ja sm. Savisaar enne kohtu alla andmist, vaese Läänemaa rahva eest. Jah, väga isalik hoolitsus.
Oled vist riigipalgaline, kes teab et raha tuleb automaadist
Kahjuks ei ole veel riigi palgale õnnestunud saada,seetõttu on tore bussiga sõita maale ja puhata.
Lubadust ei täidetud ju !!! Lubati tasuta sõitu, aga juhtus nii, et osad liinid võeti ära ja osad liinid läksid ju kallimaks ?!
Tore on-pole paha. Aga, mis vahenditest see 13 miljonit eraldati? Ega nüüd kuskile auku ei teki. Ega te, poliitikud meid lohku ei tõmba?
Seda kust see raha võetakse saate kõik järgmine aasta tuludeklarit täites teada. Nutate veel nii, et paha hakkab. Töötavate penskarite karistuse olete juba unustanud?
Tüüpilised eestlased-kui tehakse,on paha,kui ei tehta midagi,on jälle paha.Võiks vähem vinguda
arstiabi,apteegid,postkontorid, pangaautomaadid- kõik maalt läinud. Ja nüüd, et seda saada, viiakse sisse tasuta transport ja kiidetakse ennast taevani. Äkki tüüpilisel eestlasel saab pisike hing lõpuks täis ka. Tehku siis see riiklikul tasemel, mitte ärgu andku otsustada maakondlikul tasemel, öeldes, et meie tahtsime parimat, aga näe omavalitsused keerasid asja pekki. Aga eks ta abiks ikka.
Poliitikutel pole midagi teha, vaid mõelda hästi keerulisi asju väja- ei tahagi sellest pudrust ja kapsastest aru saada. Selge on vaid see, et “tasuta” ei saa see kuidagi olla. Kas Simson maksab oma taskust need miljonid? Loomulikult maksavad kõik ja ka need, kes bussiga ei sõida. Karilaid võiks veel paar päeva mõelda, ehk saab nats nurgelisemaks selle asja ajada.
mina ei tea missugune on tüüpiline eestlane, aga mina tean, et õige eestlane muretseb endale liisinguga auto ja hangib igaks juhuks R-kioskist rohelise kaardi, sest iial ei tea millal seda tarvis läheb.