Teehooldusfirma Kiirkandur tahab avada Palivere lähedal Kaopalus uue kruusakarjääri, mis asub vahetult Lääne Teede kaevanduse kõrval, põhjendades seda Rail Balticu ehitamisega.
Kaopalus kaht karjääri majandav Lääne Teed kahtlustab, et sinna kolmandat karjääri taotlev AS Kiirkandur soovib Rail Balticu tuules hoopis Läänemaal konkurentsi pakkuda. „Mis mõte on teha uut karjääri, kui on vanu, ammendamata karjääre,” põhjendas Lääne Teede projektijuht Mihkel Merilo ettevõtte vastuseisu uue karjääri avamisele.
Lääne Teede hinnangul on Läänemaal praeguse tarbimismahu puhul kruusavarusid kuni 60 aastaks.
„Kaopalu ja Jaakna kruusamaardlates on lubadega hõlmatud kaevandatav jääkvaru umbes 3 miljonit kuupmeetrit. Isegi kui aastased kaevandamise mahud oleks neli korda suuremad, jätkuks maavara 15 aastaks,” selgitas Merilo.
„Kui meil on kaevandatavat mahtu on nii palju, siis keskkonnast tulenevalt pole mõtet uut auku kaevata,” tõrjus Lääne Teede juhataja Jürgen Jõelaan veel ühe karjääri avamise mõtet.
Kiirkanduri omanikering kattub teehooldusfirmaga Warren Safety, kel on leping Läänemaa riigiteede korrashoiuks. Ettevõttel pole siinkandis oma kruusakarjääri. Eesti ühte suurema teehoolduskontserni Üle tütarfirma Lääne Teed kaotas Läänemaa riigiteede hoolduslepingu kaks aastat tagasi Warren Safetyle.