Noarootsi ühendustee hinnaks on pakutud 15 miljonit eurot. Kallis? Kui arvestada, et valitsus otsustas eraldada 8 miljonit eurot, taastamaks tuleval aastal umbes kuuekilomeetrine Riisipere–Turba raudteelõik, on sild üle Tagalahe siiski suhteliselt odav.
On õhkõrn võimalus, et kunagi jõuab raudtee taas Haapsalusse või isegi Rohuküla sadamasse välja, ning siis oleks Noarootsiga ühendusest suurt kasu ka raudteele, sest võimalike rongisõitjate hulk oleks ju suurem.
Noarootsi tammi ehitus on viimase saja aasta jooksul mitu korda päevakorral olnud, kuid alati on see ettevõtmine suurte muutuste tuules taas riiulile tolmama puhutud. Nii juhtus see enne teist maailmasõda ning samamoodi soikus plaan koos Nõukogude Liidu kokkuvarisemisega.
Nüüd on riik paarkümmend aastat kosunud ning seekord võiks selle koos teiste suurte taristuobjektidega – Rail Balticuga ja Haapsalu raudteega – ikkagi valmis ehitada. Noarootsi ühendustee võiks olla Haapsalu raudtee kõrval suurem projekt, mida Läänemaal teha.
Püsiühendus on nii Noarootsi valla üldplaneeringus kui ka Ridala valla, seega tulevase hiid-Haapsalu üldplaneeringus ja Lääne maakonna üldplaneeringus, samuti maakonna arengukavas 2020+.
Paraku toimub praegugi suuri muudatusi ning on oht, et plaan läheb taas luhta. Maavalitsus, kes on praegu ühendustee eestvedaja, pakib kohvrid uuest aastast. Selles, kas omavalitsusliit pabereid taas sahtlisse ei lükka, pole veel selgust.
Ühendustee uuring on kaante vahele saanud ning lähinädalail tuuakse see avalikkuse ette. Seejärel tuleb selgeks saada, millised on ühendustee tehnilised lahendused, ning alustada keskkonnamõjude hindamist. See kõik on raha ja aega nõudev töö ning pole selge, kas ühinenud omavalitsused – Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald – on nõus sellesse panustama.
see oleks Haapsalu linnale võimalus laienemiseks ja tekkiks ka Haapsalu mis asub lõunakaldal. selle silla plussid oleks suured sest siis võiks kunagi vaadata ka üle Seasaare Vormsi poole. rahana on see kulu väga väike , riik doteerib kümnete miljonitega raudteeliiklust ja sellest rahast saab osa ainult osa Eestist, Läänemaa peaks saama sellest oma osa.
Mida seal Haapsalu kandis tarbitakse -üks hull idee ajab teist taga . Narkopolitsei tuleks saata sinna asja kontrollima
täitsa õige jutt…
Palju seal Noarootsis üldse rahvast
on? Ja Haapsalus? + raudteed ümbritsevad. Nii et esmalt tuleb
valmis ehitada Haapsalu raudtee.
Küsimus pole selles, palju on elanikke, vaid kui palju on kasutajaid. Ja kui palju annab see ühendustee näiteks juurde päästevõimekusele? On suur vahe, kas kiirabi sõidab 4 kilomeetrit või 40 kilomeetrit. Valmis võiks ehitada nii raudtee, kui ka Noarootsi ühenduse, sest ega raha pole maailmast otsa saanud, kui kasvõi LE uudiseidki lugeda.
on kaater ja on hõljuk, vaja veel monorelssi lisaks
Ehitada võib,mida iganes. Küsimus on rohkem selles,kes maksab ning peale ehituse on ka püsikulud. Ja peale hakkavad maksma meie lapsed igavesti.Ning mitte vähe.Aga kindlasti rõõmustaks silla üle kalamehed.
Odavam on rahvas sealt ära kolida
sõgedate külast
see on siis küll suur külatäis sõgedaid?
aga tegelikult on hädavajalik rajada lihulasse metroo!