Haapsalu raudtee taastamine on kui täitumatu unistus, mis on saatnud läänlasi mitu aastakümmet. Kunagi sooviti suuremat remonti, et teokiirusel liikunud raudruun nobedamini sõitma hakkaks, pärast rööbaste ülesvõtmist ja vanarauaks müümist aga uut raudteed.
Poliitikud on usinalt Läänemaa rahva unistuse arvel hääli noppinud. Tallinna maanteed mööda tagasi sõites on aga juba Ristile jõudes lubadused ununenud. Nii pole ka uue valitsuse heldes investeeringute kavas mitte Haapsalu raudteed, vaid jupike Harjumaal Riisiperest Turbani.
Haapsalu raudtee ja Rail Balticu puhul on mured ühed ja samad. Raha võib investeeringu tegemiseks leiduda, kuid hiljem tuleb raudteed ka hooldama hakata. Kui oleks kaupa, sujuks kõik. Läheks isegi nii hästi, et võiks kasumit teenida. Kui kaupa pole, tuleb aga maksumaksjal kulu kinni maksta.
Eesti Raudtee nõukogu esimehe Priit Rohumaa hinnang, et Haapsalu raudtee 50kilomeetrise lõigu iga-aastane kulu riigikassale võib küündida viie miljoni euroni, on tõsine hoiatus. Unistused on toredad, aga kes nende eest maksab.
Kui võtta aluseks tõsiasi, et reisirongiliikluse kasu tuleb ühiskonnale keskkonnakahjude vähendamisest, siis võib Haapsalugi raudteel olla jumet. Rail Balticu tasuvushinnangusse on maanteetranspordi vähenemisest tulev kasum sisse arvutatud. Küllap tasuks seda teha Haapsaluski, sest nädalalõppudel hakkab Tallinna–Haapsalu maantee juba autotulvale kitsaks jääma. Suur osa sellest liiklusvoost tuleb Saaremaalt, nii et see toob päevakorrale juba uue suure projekti, Virtsu raudtee taastamise. Selgi teel on raudteetamm ja jaamahooned säilinud.
Ulmeliste unistuste laadsete raudteeprojektide kõrval tasuks aga silma peal hoida märksa praktilisematel ja Läänemaa arengule suurt kasu tõotavatel taristutel. Näiteks Noarootsi sillal.
mes krdi raudtee? hyperloop tuleb teha!
veel parem oleks igale läänemaalasele oma kratt–pole endal vaja rabeleda,kratt toob träni koju kätte:)
Seni kuni meil on Neeme Suure ja Karilaiju sugused tuulelipud eesotsas, pole vaja loota et midagi tehakse korralikult. Näit. bussiliiklus. Bussid on, peatused on aga bussid ei peatu et reisijaid peale võtta.Nii sõidetaksegi tühjalt ja riik doteerib.
Meenus üks linn, Vasjuki oli vist. Peaks vist sõpruslinnaks hakkama ja Ostap Benderile mälestusmärgi püstitama.
Appi! Et tõmbame aga Eesti risti põiki relsse täis ! No mõnedel on küll aju asemel kapsas . Kõlab juba sotsialistliku loosungina ,et õhtul tuleb traktor ja tõmbab teki peale . Minu täna küll inimesed liiguvad ikka eri aegadel ja rongid trammgraafikus ei liigu
Aga muudkui veame maa raudteid täis ja maksame endid surnuks – lahe perspektiiv . Pigem võiks maanteid natukene kaasajastada ja asi lahendatud – võttes veel arvesse et elanike arv kasvutrendi küll ei näita .
Jutt et tee jääb kitsaks küll ei päde – pühatäeval sõitsin – täiesti tühi tee – vastu tuli paar autot ja paar trossi sõitsid mööda kah – mass tekib vaid siis kui laevakolonn sõidab , see kestab aga mitte rohkem kui 10 minutit
Ütleme nii, et oleks nagu impotendi unenägu…
Ja loomulikult(kui raudtee seljas enam liugu lasta ei saa) oleks poliitikutel vaja uut Viagrat rahvale. Noarootsi tunnel sobiks heasti…
sobib ka kiltsi international airport
Mis suur unistus ?? Kuna kaubavedu pole ja ei tule, on see hobuse unenàgu juba ette teada suures miinuses. Miks peavad 70% kinni maksma 30 % sòidulòbu ? Juba praegu sòidavad iga tund vàljuvad bussid pooltùhjalt. ????
kellele meeldib ema , kellele tütar, aga kellele isa
Noarootsi sild? Ja kuhu ta silduks?
Äkki ehitaks tunneli – Mudatunneli?
see ei ole hea mõte – matamaha.
“Ulmeline” raudtee versus “praktiline” Noarootsi sild??? Millise süsteemi toimimise aluseks oleks Noarootsi sild?