Viis Haapsalu pastorit saatis linnavalitsuse poole pöördumise, milles soovivad, et linn ei annaks enam raha mitte HÕFFile, vaid suunaks selle muusikakoolile. Põhjendus: õudusi ja vägivalda kunstina esitavate filmide festival ei ole osa kultuuri väärtustava ja edendava kuurortlinna kuvandist.
Jätame kõrvale festivali programmi analüüsi, kui palju on seal laste- ja fantaasiafilme, ja oletame, et see koosnebki otsast lõpuni õudusest.
Ka sel juhul ajab pastorite protest 21. sajandi liberaalse ilmavaatega ilmaliku eurooplase muhelema. Tänapäeval laialt levinud arusaama järgi ongi kunstiteose ülesanne raputada, piire nihutada. Kunst või mitte – igaüks võib teha, mida ise tahab, kuni ta teistele liiga ei tee.
Nüüd võivad festivalivastased kirikumehed osutada, et just selline relativistlik käsitlus, kus head ei peeta enam õigeks ega kurja valeks, vaid kõik on suhteline, võibki olla õhtumaa hädade põhjus. Õudusfilmide propageerimine vaid soosivat sellist moraalitust.
See saab kehtida ainult juhul, kui õuduse näitamine tekitab uut kurjust. Ometi on kirik ise sajandeid tellinud, rahastanud ja näidanud kujutavat kunsti, milles on õudused olnud esikohal. Põrgust, deemonitest ja saatanast maalikunstis ei ole mõtet rääkidagi. Ka maailma lõppu ja surma on tavaliselt kujutatud pigem millegi õudsena, mitte igavese rahu saabumisena. Selle eesmärk ei ole ju kindlasti olnud inimestel päid segi ajada ja neid õudseid asju tegema julgustada.
Pastoril ja õudusfilmil on ühine vähemalt üks arusaam. Mõlemad usuvad, et kurjus on olemas. Kes on vähegi kursis õudusfilmidega, teab, et suur osa neist kasutab kristlikku mütoloogiat ning neis peetakse hea ja kurja võitlust. Selles mõttes on suur osa õudusfilme vana kristliku kunsti jätk.
Ise oled teada tuntud pederast.
ära keelata,milleks selline õõvastust tekitav festival vajalik on. Noored väljakujunemata maailmavaate ja sisekaemusega võõpavad end õõvastavateks tegelasteks ja lähevad avapeole saamata aru mida ja keda täpselt kujutavad.Mõtetu raha raiskamine,sest kultuuri ja kunsti selles küll ei näe.
Mõlemas pundis on pederaste.
Olen sunnitud lisama ka omapoolse kommentaari, sest eile langesin samuti uudise tõlgendamise ohvriks ENNE Lääne Elu paberlehe nägemist. Nimelt poleks iial osanud arvata, et linnavalitsusele (mitte Eesti rahvale või Lääne Elule!) adresseeritud mõnerealine ettepanek käivitab massimeedias hüsteerilise vastureaktsiooni – tagasihoidlike Haapsalu pastorite süüdistamise keskaegses inkvisitsioonis, ‘kristlikes sõdades’, meeltesegaduses ja “Surmatantsu” maalimises. Midagi peab katki olema juba Lääne Elu toimetuses, kes seadis paberlehe esikaanele suure foto Haapsalu tänaval amokki jooksvatest zombidest (kas alateadlik unistus juba kehastuvast uuest reaalsusest Euroopas?). Lisaks irvitas õõvafestivali korraldaja pastorite kirja üle tänases “Hommikutelevisioonis”. Õhtuleht avaldas juba eile netimeedias uudise, nagu NÕUAKSID pastorid õõvafestivali ärakeelamist. Vabandage, aga… Loe rohkem »
EKREsse ei taha astuda?
Aga eestlased on eluaeg õudusega elu vürtsitanud. Meie ütleme ikka, et õudsalt ilus või õudsalt räige, õudsalt kole…
Sellepärast siis ongi eestlased nii raskemeelsed ja depressiivsed? Võib-olla annaks asja parandada nt. nalja-, loodus- või armastusfilmide festivaliga?
Kus pastorite kirja lugeda saab?
Pastorite pöördumine (Lääne Elu 23.03.2017 1.lk.): “Haapsalu on olnud kogu Eestit puudutanud Läänemaa ärkamise keskuseks, kristlik mõju on siin olnud vahest suuremgi kui mujal Eestis. / Oleme rõõmsad, et C. Kreegi pärandi väärtustamiseks on tema nimi antud Haapalu muusikakoolile ja iga-aastased muusikaüritused taaselustavad ka tema kristlikku mõju. Oleme ühiselt seisukohal, et õudusi ja vägivalda kunstina esitavate filmide festival ei ole osa kultuuri väärtustava ja edastava kuurortlinna kuvandist. / Soovime, et Haapsalu õigustaks jätkuvalt oma laste- ja noortesõbraliku linna tiitlit ja laste ning noorte kehaline ja vaimne areng oleks jätkuvalt prioriteedid. Teeme ettepaneku, et õudus- ja fantaasiafilmide festivalile planeeritud linnavalitsuse toetus… Loe rohkem »
Mulle tundub, et võib-olla polnud see ettevõtmine pastorite poolt kõige tulusam. Aga väärika maakonnalehe juhtkirja tasemel lähenemisest ootaks pisut intelligentsemat lähenemist. Pastorid oma kirjas taunisid konkreetset ettevõtmist, kuid ei rünnanud seda.
Tõepoolest, juhtkiri tundub kuidagi nadi!
Väga vajalik tähelepanujuhtimine keskkonnas, kus isegi ajaleht magab maha pöördumise olulisemad murekohad – reaalselt häiritud lapsed. Ega keset Õllesummeri läbu vist ka just palju toetust ei leia mõte, et see pole väikelastele õige koht.
õudukate vaatamine pole kohustuslik! seda võiks vanemad ikka teada!
Päris vahva on lugeda järelkaja :). Kurb aga see, et kadunud on lugejatel kaasamõtlemisvõime. Antud juhtkirja autor ei kajasta oma artiklis mitte ühegi lausega selle kirja sisu. Selle asemel kirjutab ta enda maailmavaadet, millel ei ole antud kirjaga mitte midagi ühist. Seega soovitan kaasa mõtelda loetud tekstidele ja kõige olulisem on lugeda algallikat ennast, mitte meedia kajastust.
Head lugemist 🙂
Saan aru .et. üks pastor on eksinud ,aga et viis on peast segi .Olen ise usklik .