Raske metsaveokid võivad vihmamärja tee kergesti lõhkuda. Foto: Arvo Tarmula
Lääne-Nigula valla Kuusiku talu peremees Ivar Prees on nördinud metsaveokijuhtide üle, kes vedasid möödunud nädalal lähedal asuvalt raielangilt metsa ja muutsid tema koju viiva kruusatee sõidukõlbmatuks.
„Tee on rööpas ja vallid on üleval,” kirjeldas Prees olusid. Oma murele lahenduse saamiseks pöördus Prees Lääne-Nigula vallavalitsuse poole.
Lääne-Nigula valla keskkonna- ja kommunaalnõunik Olev Peetris paigaldas reedel lõhutud teele kaheksatonnise massipiirangu.
Kuidas arusaamatus talu peremehe, valla ja vedaja vahel lõppes, loe tänasest Lääne Elu paberlehest.
kõik tee on kvatki. mina kutsup mekanik, suspensjoon, viiskymmend eutot, kõik tee on kvatki.
Pakane tuleb ja säästab .
NATO “vihmavari” tallab kogu Eesti oma roomikutega…
Maksumaksja maksab veel pealegi, rääkimata toitmisest/katmisest jms…
peaks olema tehtud nii, et enne kui metsatöid alustatakse peab raieloa väljastaja tegema selle vallaga koostööd, kelle territootiumil asub lank, kuhu on raieluba antud. Siis on töid alustav firma kohustatud minema valla teemeistri juurde ja koos minnakse ülevaatama ja tehakse kirjalik leping selle kohta kustkaudu ja millist teed tohib kasutada ja mis ajaks on vedu lõppenud ja tee endisesse korda tehtud. Suurema kasutisega teede puhul nii ka toimib enamasti, kuid kõrvalisematel üksildasemates kohtades on suurem osa teid juba ammu nn. maa sisse tambitud.
ja nii need autod muudkui vuravad
valitseb metsatöötlemises mõnes vähese tsivilisatsiooniga piirkonnas täielik kaos. Täna oli veel jupike sõidetavat teed, lähed mõne nädala pärast sama teed pidi ja ohhoo, mida pole on tee, poole meetrisügavused pori ja vett täis roopad läigivad vastu. Keda huvitab, kinnistu lage, puit veetud, raha taskus, keskkond lõhutud. Eriti õudne on kevad-suvine harvesteride tulek, linnu kisavad ja põgenevad jättes maha juba alustatud pesad ja mõnikord ka pojad sees. See ei ole inimlik ütlen ma teile seadusetegijad.
peaks küll aitama üks 8 tonni märk, olen elanud viimased 25 aastat piirkonnas, kust on aastate jooksul mitmeidkümneid tuhandeid tihusid välja veetud, maareform tehti toonase valla poolt niivõrd lollisti, et metsakinnistute müügil mõõtis vald igale omanikule ka jupi teed sisse ja siis jant algaski, Paari km pikkusl läbimatul teejupil on omanikke ligi 10 ja parandada ei kavatse keegi. Vald ütleb, et eratee ja nemad puutuda ei tohi.Õnneks on võimalus liikuda teise valla poole viivat teed pidi mille pikkus 1km. ja seda siis praegune vald ka kuidagiviisi hooldab.
Liiklusmärk nr 317(ümmargune ning haagise kujutisega). Autorongi sõidu keeld. Kui märgile on kantud tonnide arv, ei tohi sõita autorongiga, mille registrimass on sellest suurem. Märk ei kehti kerghaagisega autorongi kohta.
Metsavedajad ja rekamehed tehky endile selgeks mis see märk tähendam. See tonni piirang kehtib kogu autorongi kohta, mitte ainult haagisele nii nagu parberlehes hr Viliberg arvab
Avalikkusele suunatud kommunikatsioon jutustab metsandusest mis hoolivat puust,metsapinnasest,lindudest jne.Selle kinnituseks olevat teatud sertifitseerimise süsteem kus paberi järgi on kõik koššer ja puit olla kasvanud ning varutud igati viisakalt.Tegelikult on kogu tegevuse ainus kriteerium efektiivsus-järjest raskemad ja võimsamad masinad,rikutud metsapinnas ja teed,raietööd lindude pesitsemise,puumahlade liikumise jne ajal.
Tsivilisatsioon on nii arenenud,et lõiketera ka enam ei tunne-enamus puitu lihtsalt nüsitakse.
Rmk paigaldab neid märke kah. Aga rikuvad neid ise. RMK on riigi oma,ja nende bossi sõnul peab rahamasin töötama 🙂 Kasvõi üle põllu,aga nad viivad materjali minema.
ja need metsaveo autod muudkui vuravad