Tööandjad toetavad autode võimsusepõhist maksustamist

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_02
Mercedes-Benz S63 AMG on 585 hobujõulise (430 kW) mootoriga. Foto: MB

Eesti Tööandjate Keskliit toetab rahandusministeeriumi plaani siduda tööandja auto eratarbeks kasutamisest tulenevad maksud auto võimsusega ega ka näe probleemi vaid ettevõtluse tarbeks kasutatavate autode kleebisega erimärgistamist.

“Meie kõige olulisemad ettepanekud rahandusministeeriumile olid: kaotada segakasutuses olevatele sõiduautodele kohustuslikud sõidupäevikud ja langetada maksumäära, mis on hetkel ebamõistlikult kõrge ja üldine, arvestamata eripäradega,” ütles tööandjate keskliidu juhataja Toomas Tamsar BNS-ile.

“Meil on hea meel, et meie ettepanekuid on arvestatud ja et oleme leidnud ministeeriumiga ühise keele,” rääkis Tamsar. “Samas on ka praegu välja pakutud maksumäär meie hinnangul siiski liiga kõrge, et saavutada ausat maksulaekumist.”

“Palju kirgi kütnud ainult ettevõtluseks kasutatavate autode märgistamise ehk kleebise küsimuses meil puudub veendumus, et see kasu toob, samas on erimärgistuse avalik probleemikäsitlus emotsionaalset laadi ja erilist koormust ta ettevõtjale tuua ei saa,” märkis Tamsar.

“Tuleb siiski silmas pidada, et sõidukitelt, mida kasutatakse ainult ettevõtluses ja mitte erasõitudeks, makstakse väga oluliselt vähem makse ja kindlasti ei ole ausa maksukeskkonna huvides, et osad maksumaksjad maksavad sõidukitelt maksud ja osad mitte,” lisas ta.

Valitsus arutas möödunud nädalal rahandusministri Sven Sesteri kava siduda tööandja auto eratarbeks kasutamisest tulenevad maksud auto võimsusega ning loobuda nii äritegevuses kui eraotstarbel kasutatavate autode sõidupäevikute nõudest.

Rahandusministeeriumi ettepaneku kohaselt asenduks kehtiv erisoodustuse fikseeritud piirmäär auto võimsusest sõltuva arvestusega ning kilovati hind saaks olema 1,96 eurot. Seega saaks erisoodustuse maksukohustus olema 1,3 eurot ühe kilovati kohta kuus. Rahandusministeerium tegi ka ettepaneku kaotada nii erasõitude tarbeks sõidupäeviku pidamise kohustus kui ka töötaja võimalus tööandjale firmaautoga tehtud erasõite hüvitada.

Vaid ettevõtluse tarbeks kasutatavate sõiduautode puhul oleks ettepaneku kohaselt kohustuslik sõidupäevikut pidada, sest nende puhul esineb suurim maksurisk. Täielikult ettevõtluses kasutatavad sõiduautod tuleks ettepaneku kohaselt edaspidi märgistada vastava kleebisega. Sester on sotsiaalmeedia kaudu kinnitanud, et antud piirang kehtiks ka avalikule sektorile.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
olaf
8 aastat tagasi

nõus, tööandjail tuleb töö ära lõpetada.

töövõtja
8 aastat tagasi

nõus, et töövõtja seljas sõitmine tuleb lõpetada