Reedel toimunud liiklustalgud, millega politsei pööras kõrgendatud tähelepanu inimestele muret tegevatele liiklusolukordadele, näitasid, et autojuhid ei arvesta siiani liikluskorralduse muutusega Haapsalu Kuuse tänaval.
Üle Eesti toimunud liiklustalgute käigus andsid Läänemaa inimesed politseile teada 35 murekohast ja liiklusprobleemist. Osa neist viitasid Lääne prefektuuri pressiesindaja Kaja Graki sõnul halvale liikluskorraldusele. „Nende teemadega tegeleb edasi kas liikluskomisjon, kohalik omavalitsus, maanteeamet või mõni teine asjaomane koostööpartner,” selgitas Grak.
Haapsalu jaoskonna välijuht Meelis Laurman tõi ühe probleemse kohana näiteks Kuuse tänava Haapsalus, kus autojuhid ei arvesta siiani septembrist muutunud liikluskorraldusega ja sõidavad lubatule vastupidises suunas.
Laurman ütles, et politsei jälgis reedel Kuuse tänaval liiklust paari tunni vältel õhtuse tipptunni ajal. Keelumärgi alt sissesõitnute suhtes alustati 11 väärteomenetlust. „Kõik rikkujad polnud sugugi sellised, kes ei teadnud muutusest, vaid oli ka kohalikke, kes rikkus teadlikult,” selgitas Laurman.
Samalaadse liikluskorralduse muudatuse tõttu oli politsei teravdatud tähelepanu all ka Niine ja Tallinna maantee ristmik Haapsalus, kus on muutunud peatee suund. Seal toimus reedel ka üks liiklusõnnetus, mille põhjus polnud Laurmani sõnul libedus, vaid just tähelepanematus.
Maha sadanud lume ja libeduse süüks võib panna aga Lihula maantee autopoe juures toimunud avarii, kus kaks üksteise järel sõitnud autot aeglustasid parklasse pööramiseks kiirust, kuid nende taga sõitnud auto ei saanud pidama. Tulemuseks oli plekimõlkimine, kus inimesed viga ei saanud.
Reede õhtul jälgisid politseinikud liiklust Risti-Virtsu maanteel, kus inimesed on kurtnud sagedaste kiiruse ületamiste üle. Laurmani sõnul sel korral kiiruseületajaid ei tabatud. „Ilmselt oli siin oma osa ilmastikul, mis autojuhid ettevaatlikumaks muutis,” ütles ta.
Väljuht lisas, et arvatavasti samal põhjusel ei kohanud politsei rikkujaid ka Linnamäe teeristis. Linnamäe kohta olid inimesed politseile teatanud, et autojuhid ei armasta seal STOP märgi all peatuda. „Ilmselt ilmast sõltuvalt jäid autod juba enne stop-joont seisma,” selgitas Laurman.
Probleemsete kohtadena olid inimesed teada andnud ka paarist ristmikust Uuemõisas. Laurmani sõnul oli ühe, Statoilist väljasõidu puhul keegi liiklusmärgi ära keeranud ja seal lahenes olukord sellega, et politseinikud keerasid märgi õigesse asendisse tagasi.
Kaja Graki teatel vormistati talgute käigus kolm materjali inimestele, kellel puudus helkur – need juhtumid jäid Lõuna-Läänemaa kanti.
Läänemaal tabati ka üks joobes juht, kelle suhtes alustas politsei kriminaalmenetlust.
Politsei korraldas liiklustalguid teist korda, esimene kord oli mullu sügisel. Talgute toimumisaeg oli varakult välja reklaamitud, et inimesed saaksid murekohtadest politseile teada anda ja talgute käigus pöörati just neile kohtadele kõrgendatud tähelepanu.
Autojuhid ei armasta seal STOP märgi all peatuda. „Ilmselt ilmast sõltuvalt jäid autod juba enne stop-joont seisma,” selgitas Laurman. Noh, aga kes teil keelas siis enne joont seisma jäämise eest trahvi teha???
Pealkiri jälle tasemel. Lumi ja libedus ei saa kuidagi olla liiklusõnnetuse põhjustajaks, roolib ikka juht ise. Tuleb arvestada vastavaid tee olusid pr.ajakirjanik !
ega politsei ole lapsevanem! mine ja ütle emmele-issile,et pangu oma nublu ketti vmt,milleks politseid asjasse segada?!
… no tõesti, milleks pollat segada. Las tiksuvad tasakesi linnas ringi ja föönitavad kuskil sirge peal. Võimu organeid tuleb ikka siis segada kui see nublu kellegi alla ajab.
Linnamäel tasuks tihemini käia. Paarutab siin üks lubadeta alaealine ringi.
Ega politsei mõõda kiirust siis kui liiklust pole vaadaku mis toimub homikul7 kuni 9 ja õhtul 4kuni7 iis nad magavad kuskil nurgadaga
Tõstke palun talgute käigus, liiklusmärgid tee pealt ära!
Tallinna mnt ja niine tänava ristmik, ühel tupiku märk vedeleb teel ja teisel ülekäiguraja märk. Suured autod liiklevad ka linnas ja neile jäävad need lihtsalt ette ning see põhjustab liiklusseisakuid.
Ma saan aru, et on vaja kellelgi võimalust lihtsal meetodil ühe õhtu jooksul 11 protokolliga raha teenida, samuti on vaja kellelgi võimalust kõrgkooli mängida ja pastakast mingit liiklusteadust imeda. Kuid need kaks põhjust ei ole siiski piisavad liikluse korraldamiseks. Need argumendid ei päde, mille pärast on Kuuse tn kooli ees lõik muudetud ühesuunaliseks. Tänava laius võimaldab kahe suunalist liiklust, samuti liikluskoormus – Haapsalu linnas tegelikult liikluskoormus pole üheski kohas võib-olla peale Tallinna mnt. mingi argument. Kui kooli ees on mure, et liiguvad lapsed, siis pange juurde paar lamavat politseinikku ja korras. Teiseks ei mõista miks oli vaja muuta ära peateed… Loe rohkem »
Aga kas lgp.kodanik abc teab,mis on kahesuunalise tee miinimum laius? Kas ta teab ka Kuuse tn laiust?
Enne võiks natuke mõelda,uurida ja alles siis kommenteerida.
Aga mõte pole ju paha 🙂 Tänav tibake laiemaks lükata ja mõned politseinikud lamama ning elu jälle nagu lill. Uurima ja puurima hakkavad neid asju juba asjatundjad.
Ausalt öeldes ei tea ja pole ka väga kindel, et selline asi rangelt määratletud on, kuna elu jooksul on liigeldud rohkelt kahesuunalistel teedel, millel laiust täpselt ühe auto jagu. Kui Kuuse tänava lõigu laius tõepoolest kahesuunalist liiklust ei võimalda, tuleks seal kiirelt ära lõpetada ühistranspordile lubatud kahesuunaline liiklus – bussid va sunnikud minuteada veel laiemad kui autod.
Selles see häda ongi,et sõidutee laius,vähemalt kuni 6 m,nõuab kahesuunaliseks muutmise korral foori. Kuuse tn.laius ongi patuga pooleks 6m.Lisaks veel asjaolu,et kui oleks jäetud ta kahesuunaliseks,siis oleks sinna suundunud ka kogu transiit Hiiumaale ja tagasi. Seega tuleb aru saada miks selline otsus Maanteeameti ja linna poolt on tehtud. Ühistransporti pole aga ilmselt mujale suunata.
PS:Minu kommentaar pole mõeldud norimisena,vaid selgitusena,kuna antud muudatuse jõustumisel plaanisin ka ise häält tõsta aga tutvusin enne seadusega ja käisin isegi teed mõõtmas. 😉
minul on küll mulje jäänud, et Haapsalu liikluskorraldusega tegeleb inimene, kes ise on autodest ja liiklusest väga suure kaarega mööda käinud.