Transpordiamet alustab keskmise kiiruse mõõtmiseks uuringut

BNS

Taebla kiiruskaamerast möödasõites jääb mulje nagu oleks kaamerat lõhutud, tegelikult on keegi kaamerale peale pannud teibid. Malle-Liisa Raigla
Kiiruskaamera Taeblas. Foto: Malle-Liisa Raigla

Transpordiamet alustab peagi sõidukite keskmise kiiruse mõõtmise uuringut, et leida parim viis liiklusohutuse parandamiseks ning turvalist liiklemist ohustavate saririkkujate liiklusest kõrvaldamiseks.

Projekti ajal karistusi ei tehta ning isikuandmeid ei koguta, vaid analüüsitakse pseudonüümitud andmeid. Eesmärk on vähendada liikluses hukkunute arvu – ilma täiendavate liiklusohutust tõstvate meetmeteta pole võimalik surmasid ja raskeid vigastusi vähendada.

Keskmise kiiruse mõõtmise testlõigul sõitva sõiduki registreerimismärgi tähis fikseeritakse kiiruskaameraga salvestisel ja infotehnoloogilise tarkvara abil tuvastatakse sõiduki registreerimismärk. Masinloetavale kujule viidud registreerimismärgi tähis pseudonüümitakse ilma inimsekkumiseta. Depseudonüümimise võti ja loodud salvestised hävitatakse.

Sõiduki registrimärgi tähist ei kasutata sõiduki andmete tuvastamiseks ja sõiduki omaniku/vastutava kasutaja isikustamiseks. Katseprojekti käigus ei tehta ühtegi päringut registritesse, andmekogudesse ja infosüsteemidesse ning moodustatud salvestisi ei edastata ühtegi teise andmekogusse ja infosüsteemi. Ühtegi juhtumit ei edastata menetlemiseks isegi siis, kui tuvastatakse kiiruse ületamine.

Neli katselõiku varustatakse eelhoiatavate liiklusmärkidega ja antakse teada ka lõigu pikkus. Soovi korral on võimalik neid vältida. Projekti andmetöötluse lubatavust kontrollib andmekaitse inspektsioon.

Kiiruse ületamine on üks peamistest liiklusohutuse valukohtadest olenemata tee liigist. Isegi väike kiiruse ületamine mõjutab oluliselt liiklusõnnetuste toimumise riski ja tagajärgede raskusastet. Kiiruse kasv 1 km/h võrra suurendab inimkannatanuga liiklusõnnetuse toimumise riski 3 protsendi võrra. Esimest korda käsitleti keskmise kiiruse kontrolli rakendamise võimalusi Eestis kümme aastat tagasi, kui viidi läbi keskmise kiiruse mõõtmisel põhineva automaatse liiklusjärelevalve uuring.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
12 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kui palju
1 aasta tagasi

see ”uuring” maksma läheb rahvale? – 100 000 või miljon või…?

Maakas
1 aasta tagasi

Eesti riik ei saa kunagi jõukal järjel olema, kui absoluutselt raha kasutada ei osata. Inimeste maksukoormus tõstetakse taevasse, aga ettekujutus, et riigil siis midagi rohkem on, on kõigest mull. Milleks sellise jama peale kulutada, kui on mõistlikumaid ja ka vajalikumaid kohti kuhu raha panna? See on kõige otsesemas mõttes raiskamine.

muudetakse
1 aasta tagasi

ka kiiruse mõõtmise valemit, nüüd võetakse kiiruse arvutamisel aluseks m3/h või kcal/m2 kohta

Rikas riik
1 aasta tagasi

Rikas riik, raha jätkub igasugu lolluste jaoks, aga mitte maakoolidele ega tervishoiule. jne.

ristmikele
1 aasta tagasi

tuleb reguleerimiseks taas paigutada liiklus reguleerijad ja maanteedele iga 200 m takka lamavad mendid

Kerese tuttav
1 aasta tagasi

Kõigepealt peaks üldse kohut käima, et niiviisi filmite ja andmeid kogute, valikuline õigus ei ole aktsepteeritav!

Martin.
1 aasta tagasi
Reply to  Kerese tuttav

Sa ei tunne seadust üldse kui sellist jama suust välja pritsid.

Kohtunik
1 aasta tagasi
Reply to  Martin.

sa pole martin, vasja!
Ära kirjuta rohkem!

Rähn
1 aasta tagasi

Kui tööd pole,tuleb see välja mõelda. Sest muidu tuleb koondamine. Lõpetage patrullidele kuupalga maksmine ja andke kolmandik trahvist töötasuks ning poole aasta pärast ei sõida täis peaga ega kihuta keegi… 😉

NiiOn
1 aasta tagasi
Reply to  Rähn

Nii on, siin väikeses linnas on mitu patrulli ju korraga, kaks vähemalt korraga politseivärvides ja paar tükki veel eramasinatega :))) tõeline turvalisuse tagamine. Minuarust minnakse iga teemaga ikka päris ogaraks ära alati, aktiivseid pioneeriaktiviste pole mitte kuidagi vähemaks jäänud vabaduse saabumisega.

Aus liikleja
1 aasta tagasi
Reply to  NiiOn

Kahjuks see mitmemiljoni projekt läheb meie taskust 🙁

Hellat
1 aasta tagasi
Reply to  Aus liikleja

?????????????????????????????????????