38

Galerii: raudteejaama pargipuud jäid tee-ehitusele ette

Puud oleksid ehituse tõttu nagu nii kannatada saanud. Arvo Tarmula

Jaama tänava rekonstrueerimise tõttu tuli maha võtta Kiltsi tee ääres kasvanud kümme palsampapli puud.

„See oli ette nähtud,” ütles Haapsalu aselinnapea Innar Mäesalu.

Mäesalu sõnul olid osad puud seest mädanenud ja ehitustööde tõttu oleksid kõigi puude juured kahjustada saanud. „Nende eluiga poleks pikk olnud,” ütles Mäesalu.

Mäesalu lubas, et pärast tänava rekonstrueerimist istutavad nad teeäärde uued puud kasvama.

Arvo Tarmula fotod

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Sipelgas
Sipelgas

Mis siin takkajärgi nutta , tulnud siis õigel ajal puude eest võitlema .

No mis teha
No mis teha

Rahvas linnas väheneb, teed lairs ehitame? Et veel kiirem lahkuda?:)

noh
noh

Naljakas, seal tahetakse tee vägisi laiemaks teha aga tln. mnt. ehitati pea poole kitsamaks!

Pamp
Pamp

Need paplid olid nagu allee minevikust. Seal oli suve lõpus ja sügisel mõnus jalutada värske tuule käes. Vaadake vanu linna pilte “ajapaik” nii 100a tagasi. Linn oli palju rohelisem ja puud kasvasid vanalinnas enamus tänavatel, mida praegu pole. Kulutatakse palju raha mõttetute nn rekonstrueerimiste peale. Ehitada oleks vaja juurde mitte kallist elamispinda, korterelamuid. Linnas elamispind praktiliselt 30 aastat sama ja seepärast noored siit lahkuvadki. Kuulutuste portaalides on näha, et üürile andmisi praktiliselt pole, aga soovijaid palju.

Elanik
Elanik

Elades lapsena seal läheduses (suureks ringiks hüüdsime seda parki) mäletan neid papleid kui vastikult kleepuvate lehtedega puid. Kui muidu oli kombeks sügiseti lehtedes sahistada või lihtsalt maast lehti korjata, siis neid ei tahtnud küll puutudagi. Tõesti maitse asi, aga just need puud olidki koledad.

seal alleel
seal alleel

pole küll kunagi jalutamas käinud ja ega pole ka tõmmanud sinna patseerima minna. Ainult niipalju on seal käidud, kui oli vaja randa või rongi/bussi peale minna. Linna läbiv maantee korda teha on suur asi. Aga maitse asi nagu öeldaks…
Ja jutt et puid suvaliselt maha võetakse, vabandan, aga olen juhuslikult küll ja veel näinud kuidas vanad ja kõdunenud, pealt näha suured uhke puud langeva. Igavesi asju ei ole ju?!

Mann
Mann

Ei oska miskit öeldagi..44 aastat elasin Haapsalus,viimasel ajal igal kevadel oli valus vaadata,kuidas enne suviti ilusad varjulised tänavad aina lagedamaks jäid,küll puude maha võtmise,küll nüsimise tõttu.Selle uudise peale arvan,et küll on hea,et enam Haapsalus ei ela,vaid maakohas,kus roheline ümberringi.Minu põlvkond seda enam ei näe,et linna istutatavad vitsad puude mõõdu välja annavad.Ülikurb,kuidas lagastatakse ja ainult raha loeb

Enriko
Enriko

Eestlastel on iseäralik viha kõige põlise vastu. Need paplid olid ilmselt Haapsalu suurimad elusolendid. Iga haapsallane, kes eluaeg või vähemalt lapsepõlves Paralepa randa jalutanud, on neid suuri puid märganud ja normaalne inimene ilmselt ka imetlenud. Aga mis siin ikka kurta! Mahavõtmiseks leiab põhjenduse alati. Enamuse võim on ‘suurte hulkadena’ maailma mööda ringiseiklejate, majanduskasvu (kui ainsa elu kriteeriumi) ja võrkpallifanaatikute käes. Tõenäosus, et kõrvalisel alleel keegi murduva puu alla jäänuks, oli pigem üsna väike.

maestro
maestro

ammu aeg oli kahjulikud paplid maha võtta
pappel ei ole linnapuu asemele kirsipuud

Nimi
Nimi

Puud võeti maha, et tee laiemaks ehitada. Tee ehitatakse laiemaks sellepärast, et suurtel veoautodel ja bussidel, ka saarte transpordil oleks parem läbi linna sõita. Igal pool maailmas suunatakse rasketransport linnadest mööda, meil ehitatakse paremad teed, et ikka läbi linna kolistaksid. Mis teha suvituslinn…

Hellat
Hellat

Tee siis ettepanek, kustkohast see auto ümber Haapsalu võiks sõita?

Nimi
Nimi

Kui kogu tsiviliseeritud maailm püüdleb linnadest transpordi vähendamise poole, siis peaks meil ka mingid võimalused olema…mitte tegema autodele, eriti raskeveokitele paremaid tingimusi. Linnad on inimeste elukohad. Nagu metsad on loomade elukohad

Ko & Roona
Ko & Roona

Haapsalu linn, hmm? Hiinas loetakse linnaks alates 1 milj elanikuga asumit. Siin transiitliiklus saartele paar korda päevas paarkümmend autot… Mingi ümbersõidu suurprojekt oleks ilmne overkill.

valija
valija

Mida sa targutad? Linnapea laualt käinud läbi isegi mitu linnast ümbersõidu varianti. Kui huvi, siis vaata üldplaneeringuid, nii Linna, kui ka Ridala valla oma.

Agu
Agu

kui vahendeid pole piisavalt, siis tuleb teha sedamoodi, kuidas saab. Ise hääletasite kindlasti RB poolt, nii et raha meile niipea ei tule

seikleja haapsalus
seikleja haapsalus
seda olim arvata .. a mitte viisalt aga piinarikkalt, meil viimasel ajal ongi, et ehitus algab siis nuditakse puud srvani .. ja hetkel arvamus et et oud jäävad alles, a see hps.u moodi et piinata puid ,, na ju ikka lotsid et jäävad ellu .. ha ja siis näda kuu pärats maha! so rimi ehitusega ka. Mäesalu., vabandage a Viikman oli ses suhtes lojaalsem ja vana haapsalu. See Mäesalu lähenemine on jõuga oleme tegusad, teeme haapslau uuesk. Kuule, loe Haavakivi ja Alveri raamatudi natuke, vabadust a tee selest haapsalu linnast ei tea küll suurt midagi. Ja kas oli vaja ehitada… Loe rohkem »
juss
juss

Sa kloun pane tõlge ka juurde, s.ttagi ei saanud aru!

\
\"loe

Haavakivi, (ei tea niisugust autorit) ja Alveri raamatuid” ja saad teada, et Haapsalu lõppes Tallinn- Rohuküla maanteega ja kõik see betoonkobakatest koosnev magala teiselpool maanteed on õndsa sotsialismiaja sünnitis. Ja see “allee” on suhtkoht noor arendus. Midagi pole teha, kunagised hobusõidu tänavad tuleb võimalusel kaasajastada. Kunagi ehitati raudteejaam lagedale platsile ja pandi kasvama “väikesed vitsad”, kui oskad ja oled huvitatud, vaata arhiivist järgi. Käi ajaga kaasas, ära seikle 😉

seikleja haapsalus
seikleja haapsalus

saime hakkama : tubli ..

wpDiscuz