Haapsalu soovib raudteetööde rahastamise jätkamist riigieelarvest

BNS

Jaanus Karilaid. Foto: Arvo Tarmula
Jaanus Karilaid. Foto: Arvo Tarmula

Riigikogu Haapsalu raudtee toetusrühma esimees Jaanus Karilaid ja Haapsalu linnapea Urmas Sukles tegid valitsusele ettepaneku käivitada järgmisel aastal Haapsalu raudtee taastamise teine etapp ja leida selle jaoks riigieelarvest järgmiseks neljaks aastaks vahendid.

„Seoses riigieelarvestrateegia koostamisega teeme ettepaneku käivitada 2020. aastal tööde II etapp: jätkatakse Riisipere-Rohuküla raudtee taastamist, mille käigus rajatakse elektriraudtee koos vajaliku taristuga, ehitatakse Ellamaa kahetasandiline raudtee ja maantee ristumine, veoalajaamad ning omandatakse selleks vajalikud maad, ning näha selle teostamiseks ette vahendid järgmiseks neljaks aastaks,” seisab peaminister Jüri Ratasele saadetud kirjas.

Valitsus kiitis Turba-Riisipere 6,5-kilomeetrise raudteelõigu ehitamise heaks 2017. aasta mais täiendavate taristuinvesteeringute programmi raames. Ehituse maksumuseks on kavandatud ligikaudu 8 miljonit eurot.

„AS Eesti Raudtee on töödega ajakavas ning loodame, et juba 2019. aasta lõpus saavad inimesed Turbast ja Turbasse sõita elektrirongiga,” seisab peaministrile saadetud kirjas.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Küsimused
5 aastat tagasi

Kes hakkab raudteed ülal pidama? Millega sel raudteel sõitma hakatakse, kas nende roostes muuseumieksponaatidega,mis raudteejaamas seisavad. Kas raudtee peale kulu midagi sisse ka toob? Kas Sukles ja Karilaid on nõus oma raha ka sellesse tulusasse projekti panema.

Arvos
5 aastat tagasi
Reply to  Küsimused

Ära halise.

Hiidlane
5 aastat tagasi

Kiuslik küsimus. Kust tulevad reisijad? Hiiumaalt küll mitte. Keskerakond elab eelmises sajandis.

töötu
5 aastat tagasi
Reply to  Hiidlane

Oleneb piletihinnast. Bussiga võrreldes on sama raha eest rongisõit kindlasti mugavam ning loodetavasti ka kiirem.

lennutame raha
5 aastat tagasi
Reply to  töötu

Eriti mugav on, et maal tellid takso, et rongile saada. Peatusi ei hakka olema nii palju nagu “õndsa”l nõukaajal ja uue rongiga kuuled ainult vilet ja kolinat – peale istuda ei saa. Sõitjaid lihtsalt ei ole, rahvast ju pole.

Tige kala
5 aastat tagasi

Ja 8 milli minema visatud , kasu 0,00 . Samas kerjatakse raha mingi reanimobiili ostmiseks – sama raha eest saaks 40 reanimobiili osta

Abcmas
5 aastat tagasi
Reply to  Tige kala

Miks peab raudtee rahastuse eest reanimobiili ostma??

Arvos
5 aastat tagasi
Reply to  Tige kala

Ning kui mitu tigedat kommenteerijat selle raha eest saaks terveks ravida?