Saarte Hääl: TS Laevad valmistub töötajate koondamiseks

BNS

Leigri esimene reis 22. detsembril 2016. Foto: Urmas Lauri
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Leigri esimene reis Rohukülast Heltermaale 22. detsembril 2016. Foto: Urmas Lauri
Suursaarte ja mandri vahel liiklust korraldava TS Laevade juhtkond kaalub laevamehi koondava ametiühingu palganõudmistele vastutulemiseks mehaanikute arvu vähendamist, kirjutab Saarte Hääl.

“Väinamere parvlaevaliiklust korraldava TS Laevad OÜ juhtkond andis oktoobri lõpul laevade juhtkondadele teada, et tekimeeste palganõudmistele vastutulemiseks on üks võimalus parvlaevadel mehaanikute arvu vähendamine,” kirjutab leht.

Saarte Hääl kirjutas oktoobri keskel, et Väinamere liinidel tekkis juba tänavu kevadel palgavaidlus laevamehi koondava ametiühingu ja TS Laevade juhtkonna vahel. Madrused soovivad tunnis juurde 50 senti, laevafirma on lubanud nõustuda 10-sendise palgatõusuga.

TS Laevade juhatuse liige Jaak Kaabel selgitas oktoobris, et laevameeste nõudmistele on raske vastu tulla, kuna ettevõtte tulu on fikseeritud riigiga sõlmitud liinilepingus. “Veo kasumimarginaalile on seatud piirid, mida ületada ei tohi” rääkis Kaabel lehele. Lepet ei ole seni sündinud ja vaidlus on antud riikliku lepitaja kätte. Madrused on lubanud vajadusel korraldada tööseisakuid.

Oktoobri lõpus kohtusid laevade kaptenid ja TS Laevade juhtkond, et arutada võimalusi palgafondi kokkuhoiuks ja tekimeeste palkade tõstmiseks. Väidetavalt oli parvlaeva Tiiu kapteni Guldar Kivro ettepanek tõmmata koomale laevamehaanikute poole pealt. Kivro asub detsembri alguses tööle TS Laevade juhatuse liikmena.

TS Laevade juhatuse liige Pille Kauber ei soovinud Saarte Häälele lepitusprotsessi ajal kommentaare anda, et mitte hiljem saada süüdistusi protsessi mõjutamise osas.

“See, et TS Laevad ise riikliku lepitaja poole pöördus, näitab ettevõtte-poolset tahet sõlmida mõistlik kokkulepe ettevõtte ja EMSA vahel,” selgitas Kauber. Kui kaua lepitusprotsess aega võib võtta, ei osanud ta praktika puudumise tõttu ennustada. EMSA on Eesti meremeeste sõltumatu ametiühing, mis koondab TS Laevade andmeil 14 protsenti nende töötajatest.

TS Laevad on riigi enamusosalusega börsil noteeritud Tallinna Sadama tütarettevõte.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
Võhik
6 aastat tagasi

“Veo kasumimarginaalile on seatud piirid, mida ületada ei tohi”

Ei saa aru, kas on seatud mingisugune kasumi alampiir või mida see veo kasumimarginaal tähendab?
Ei tasu pakkumist teha, kui sellega välja ei tule. Pakkumine tasub alati varuga teha. Pigem jääda lepingust ilma, kui miinusesse. Muidugi igasuguste turustrateegiate rakendamisel tasub ettevõttel kindlasti ka miinuses olla, kui see konkurendi välja suretab.