AS Eesti Raudtee teatas, et Riisipere – Turba raudteelõigu taastamiseks vajalik keskkonnamõjude analüüs on nüüdseks valminud ja avalikustatud.
Tänavu mais eraldas valitsus täiendavate taristuinvesteeringute programmist Riisipere – Turba raudteelõigu ehitamiseks kaheksa miljonit eurot.
Antud lõigul katkes regulaarne rongiliiklus juba aastal 1995 ning raudtee demonteeriti aastal 2004. Valitsuse seatud eesmärkide kohaselt on Riisipere-Turba lõigu taastamise puhul tegu Haapsalu raudtee esimese etapiga.
Riisipere – Turba raudtee projekti keskkonnamõju hindamise objektiks oli 6,5 km pikkuse raudteelõigu ja sellel raudteeliikluse taastamine Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee Riisipere -Turba vahelisel lõigul. Keskkonnamõju hindamise peamiseks eesmärgiks oli kirjeldada raudtee taastamisega seotud ehitustegevuse ja raudtee käitamise olulisi keskkonnamõjusid ning nende leevendusmeetmed.
Esialgsete prognooside kohaselt võiks ehitustöö alata järgmisel sügisel. Raudtee pikendamisel paraneks transpordiühendus Riisipere ja Tallinnaga Turba lähedal asuvatel Viruküla, Lepaste, Ellamaa, Lehetu ja Nurme külal.
KMH programmiga saab eelnevalt tutvuda avaliku väljapaneku jooksul 29. novembrist 18. detsembrini 2017 elektrooniliselt Eesti Raudtee kodulehel, TJA ja Saue valla kodulehel ning paberkandjal TJA-s ja Nissi Vallavalitsuses.
KMH programmi kohta saab ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi esitada kirjalikult Tehnilise Järelevalve Ametile hiljemalt 18. detsembriks 2017.
KMH programmi avalik arutelu toimub 13. detsembril 2017 Turba kultuurimaja saalis kell 15.00 – 18.00 ja 21. detsembril 2017 aktsiaselts Eesti Raudtee 7. korruse suures saalis kell 15.00-18.00.
Programmiga saab tutvuda siin.