Parvlaev St. Ola müüdi itaallastele

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 6

Rohuküla kai ääres seisnud parvlaev St. Ola on saanud uue nime ning ahtris lehvib Itaalia lipp. Vjatšeslav Leedole kuuluv ettevõtte St. Ola Maritime müüs laeva Itaalia firmale Emanuele d'Abunto. Reedel maaliti laeva pardale uus nimi Medmar Giulia, kodusadamaks on laeva ahtris märgitud Napoli.

Reedel, 19. mail kirjutati Itaalia ajalehe Il Dispari veebilehel, et Napoli lähistel asuva Ishia saare ettevõte Emanuele d'Abunto on ostnud St. Ola ja pannud sellele nimeks Medmar Giulia. „Meeskond on juba pardal,“ kirjutas Il Dispari. „Eile toimingud lõpetati, vaja on veel vahetada registririiki ja heisata lipp.“

Medmar Giulia reis Ischia saarele algab sel nädalal ning kestab 13 päeva.

Emanuele d'Abunto ostis seitse aastat tagasi Saaremaa laevakompaniilt ka parvlaeva Scania, mis sai nimeks Emanuele D’Abundo Primo. Oma viimase  reisi tegi parvlaev Scania Väinameres Rohuküla–Heltermaa liinil. Tehingu maht oli vastavalt osapoolte kokkuleppele konfidentsiaalne.

Parvlaev Scania on ehitatud 1972. aastal Taanis Aalborgi laevatehases. Scania mahutab 80 sõidukit ja 400 reisijat. Saaremaa Laevakompanii ostis laeva 1999. aastal.

Emanuele D’Abundo Primo kurseeris Vahemerel kuni 2014. aastani, mil see müüdi  Fidži saartel tegutsevale laevafirmale Patterson Brothers Shipping Co, Ltd.

Kaks aastat hiljem räsis nime „Spirit of Altruism“ saanud alust orkaan ning laeva pole seni sõidukõlblikuks saadud.


St. Ola (Medmar Giulia)

  • Vjatšeslav Leedo Saaremaa Laevakompanii ostis 1971. aastal Meyer Werfti laevatehases Saksamaal Papenburgis ehitatud St. Ola 2002. aastal ettevõttelt P&O Scottish Ferries.
  • Parvlaev St. Ola tegi viimase liinireisi Rohuküla-Heltermaa liinil mullu novembri lõpus. 1. detsembrist 2016 lõppes aluse rendileping suursaarte vahelistel parvlaevaliinidel toimetava TS Laevadega.
  • 30. detsembril arestis Pärnu maakohus riigile kuuluva sadamaid haldava riigifirma AS Saarte Liinid taotlusel parvlaeva St. Ola. Põhjuseks oli Leedole kuuluva Väinamere Liinid OÜ ja Saarte Liinid vahelise vaidluse tõttu sadamatasude üle, suurusjärgus miljon eurot. 18. aprillil eemaldas kohus keelumärke laeva võõrandamiseks.
  • Parvlaev St Ola on 86,31 meetrit pikk ja 16,31 meetrit lai, mahutab 480 reisijat ja 110 sõiduautot ning selle kiirus on 14,5 sõlme.

Fotod: Urmas Lauri Medmar Giulia (1) Medmar Giulia (4) Medmar Giulia (6) Medmar Giulia (7) Medmar Giulia (8)

Scania

Emanuele D’Abundo Primo ehk kunagine Scania.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
irwe
7 aastat tagasi

Kiire laev siis . Meie uued laevad tulid türgist üle 40 päeva

Tõnis
7 aastat tagasi
Reply to  irwe

Kiire jah. Kohaliku uudisteportaali andmetel sõideti 45. päevaga Itaaliast teisele poole Austraaliat 🙂
viide: http://www.fdb.com.fj/pages.cfm/about-us/success-stories/

Tõnis
7 aastat tagasi

Scania kohta veel kommentaariks, et itaallastelt Fidji saarele ostetud alus sattus tormi 20.03.2016 ja kaotas kontrolli. Winstoni nimeline tsüklon kupatas aluse mudasesse randa, meeskonnal õnnestus juhtida alus kividest eemale. Peale õnnetust üritati laeva kaevata muda seest välja ja toimetada merre tagasi.
Pilti näeb: http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12784027_1709551965954910_1860467286_n.jpg