Haapsalu päästjad õppisid uut paakautot käsitsema

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 14

Veebruari lõpp ja märtsi algus möödusid Haapsalu päästjatele õppimise tähe all, sest vana paakautot asendav uus paakkonteiner peab meeskonna liikmetele selgeks saama, enne kui saab sellega tulekahjule sõita.

Veebruari lõpust on valves olev meeskond Haapsalu päästekomando garaažis uurinud uut paakkonteinerit: avanud luuke, vajutanud nuppe, lõpuks sikutanud katuselt alla basseini ja tõmmanud selle auto taha lahti. Konteineri katusel kaasas olev bassein pole mõeldud mitte jahutavaks supluseks, vaid selleks, et sinna vesi lasta, kuni tuuakse järgmine paagitäis vett.

Kuivale trennile garaažis järgnesid harjutused veega Jaama oja juures.

Haapsalu päästekomando pealiku Andres Kaljura sõnul mahutab uus konteiner 8 tonni vett. Seda on küll tonni jagu vähem kui vanal paakautol, kuid selle võrra on uus paak multifunktsionaalsem.

Üks põhimõttelisi erinevusi on, et kui vana paak kuulus autoga kokku nagu sukk ja saabas, siis uuel multiliftile paigaldatud konteineril on oma ökonoomne diiselmootor ning ta toimib autost täiesti eraldi. Konteinerit ei kävitata autost seest, vaid konteineri taga asuvast puldist.

„Tegelikult pole autol muud funktsiooni, kui konteiner kohapeale viia,” ütles Kaljura. Konteineri saab autolt maha tõsta ja jätta näiteks kai peale vett pumpama, samal ajal kui multilifti rakendatakse muude ülesannete täitmisel, või siis metsatulekahju korral saab paakkonteinerist teha statsionaarse pumbajaama, kirjeldas komandopealik uusi võimalusi.

„Siin on oma eelised ja sellepärast tegigi riik otsuse, et igas regioonis on vähemalt neli konteinerautot, mille peal on paakkonteinerid,” selgitas Kaljura.

Vana paakauto oli mõeldud eelkõige selleks, et kustutusvesi sündmuskohale tuua, ja selle pump oli väikese tootlikkusega. Uue paakkonteineri pumba tootlikkus on 3000 liitrit vett minutis ning paagiga on kaasas ka 500 meetrit voolikuid. „Sellega saab samamoodi kustutus- ja päästetöid teostada nagu päästjate põhiautoga,” ütles komandopealik.

Voolikutest 200 meetrit on 100millimeetrist voolikut, millega saab moodustada magistraalliini, kui sündmuskohal on näiteks looduslikust veevõtukohast vaja võtta suuremat hulka vett.

Haapsallu jõudnud paakkonteiner on alles esimene pääsuke uuest päästevarustusest, mis Läänemaa päästjad sel aastal oma käsutusse saavad. Järgmisena peaks Risti ja Lihula komando tarvis kohale jõudma uued paakautod ning suve lõpuks ka Haapsalu ja Risti uued põhiautod. Mitte küll päris uue, aga senisest moodsama põhiauto saab ka Vormsi komando. „Maakond saab väga palju uut tehnikat,” tõdes Andres Kaljura.

Fotod Arvo Tarmula

Pääste uus paak. Tarmula01 Pääste uus paak. Tarmula02 Pääste uus paak. Tarmula03 Pääste uus paak. Tarmula04 Pääste uus paak. Tarmula05 Pääste uus paak. Tarmula06 Pääste uus paak. Tarmula07 Pääste uus paak. Tarmula08 Pääste uus paak. Tarmula09 Pääste uus paak. Tarmula10 Pääste uus paak. Tarmula11 Pääste uus paak. Tarmula12 Pääste uus paak. Tarmula13 Pääste uus paak. Tarmula14

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
irwq
7 aastat tagasi

Juba 15 aastat tagasi sai püütud neile “kõrgeltharitutele ” selgeks teha et paakautosid pole mõtet tellida – tellige multiliftid ja saate mitu paaki vedada + muud staffi – küll ikka võttis aega