Väinamere laevastik saab suveks täiendust

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

St Ola urmas lauri
Aastaid Rohukülas kai ääres seisnud parvlaev St Ola on praegu taas Hiiumaa liinil sõitmas. Foto: Urmas Lauri

Majandus- ja kommunikatsioonimisteerium (MKM) toetab tänavu suvel lisaks Saaremaa ühendusele ka 144 000 euroga mandri ja Hiiumaa vahelisele laevaliinile kolmanda parvlaeva toomist.

Vabariigi valitsus eraldas eelmisel nädalal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile lisarahastuse, et katta suursaartega parvlaevaühenduse mahtude suurendamise kulud, mis on tingitud reisijateveo nõudluse suurenemisest ja vajadusest tuua kummalegi liinile lisalaev.

„Tellime vedajalt suviseks kõrghooajaks juurde lisavõimsust nii Saaremaa kui Hiiumaa ühenduse jaoks. Hetkel peab kummagi saarega ühendust kaks parvlaeva, suvel sõidaks neid kava järgi mõlema saare vahel kolm,” ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal.

Lisalaevade tellimise rahaline kulu riigile on 920 000 eurot Saaremaa liinile ja 144 000 Hiiumaa liinile.

“Lisaks suhtleme vedaja ja ettevõtjatega, et suunata suured veokid tipptundidelt ära ning Hiiumaa liinil ka ehk eraldi laevale, et vabaneks rohkem kohti sõiduautode kasutajatele,” lisas Michal.

Eelmise aasta juunist kini augustini veeti Kuivastu-Virtsu liinil kokku üle 650 000 reisija ja ligi 244 000 sõiduki ning Heltermaa-Rohuküla liinil sõitis suvekuudel 255 000 reisijat ja üle 93 000 sõiduki.

“Sõitjaid oli rohkem kui varem ning ilmselt on see ka nii sel aastal, seepärast suurendame ka veomahte,“ sõnas Kristen Michal.

Suursaarte parvlaevaliinide graafikud ja laevade asetus peaks paika saama lähema paari nädala jooksul. Hetkel sõidavad Virtsu-Kuivastu liinil kaks parvlaeva – Hiiumaa ja Ionas ning Rohuküla-Heltermaa liinil parvlaevad St Ola ja Regula.

„Suvised sõidugraafikud on praegu veel koostamisel – paari nädalaga loodame kokku leppida graafikud kuni augusti keskpaigani,“ sõnas majandusministeeriumi merendustalituse juhataja Merily Must, kelle kinnitusel on ministeeriumi eesmärgiks saavutada mõlemal liinil nõudlust rahuldav kvaliteet.

„Kindlasti räägime veel täpsed graafikud maavalitsustega läbi, et saavutada mõlema saare tarbeks parim lahendus. Võtame seejuures arvesse nii veomahte, sadamate võimalusi, puuetega isikute ligipääsu ja muud reisijatele olulist,“ lisas Must.

Kokku on 2016. aastal veetransporditoetusena Väinamere Liinid OÜ ja TS Laevad OÜ tarbeks kavandatud 18,65 miljonit eurot. Alates 1. oktoobrist teenindab suursaarte parvlaevaühendusi hanke võitnud Tallinna Sadam.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments