Posti 42 ees asuv ülekäigurada suletakse. Foto: Google streetview
Posti 42 ees olev ülekäigurada suletakse Haapsalu linna liikluskomisjoni otsusega.
Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman põhjendas ülekäiguraja sulgemist ohutusega. „Vanalinna poolt tuleb kaks sõidurada ja kui ühel radadest auto aeglustab, et inimest üle tee lasta, siis teisel rajal olevat autot jalakäija tihtipeale ei märka,” ütles Vikman.
Tegemist on ülekäigurajaga, kus on juhtunud kõige rohkem liiklusõnnetusi. „Mul küll statistikat käepärast ei ole, kuid seal on olnud tihti plekimõlkimisi või muid ohtlikke olukordi,” ütles ta.
Vikman selgitas, et ülekäiguraja sulgemisest jalakäijale suurt midagi ei muutu, sest kümme meetrit eemal on Posti ja Surnuaia tänava ristmik, kust võib nagunii üle tee minna. „Ülekäigurada andis lihtsalt eesõiguse jalakäijale, nüüd peab jalakäija tähelepanelikum olema,” lisas Vikman.
Ülekäigurada tähistav „sebra” värvitakse Vikmani sõnul üle. Peale selle paigatakse sinna lähipäeval metallaiad, et vältida harjumusest teele astumist.
Lähimad joonitud ülekäigurajad on Tallinna maantee ristmikul ja valgusfooriga jalakäijate ülekäik veetorni ees.
Liikluskomisjoni otsusega rajatakse uus ülekäigurada Maxima poe kõrval oleva Posti 26 ette. Samuti joonitakse ümber Maxima poe parkla ja keelatakse vasakpöördega sisenemine Maxima esisesse parklasse.
Vikmani sõnul peaks uue ülekäiguraja loomine ja vasakpöörde sooritamise keelamine muutma liiklust antud kohas turvalisemaks.
Alates 2. maist muutub Haapsalus Tallinna maanteest vanalinna poole jäävatel tänavatel sõidukite piirkiirus 30 kilomeetrini tunnis.
Kiiruspiirangu märgid paigaldatakse tänavate algusesse, mis jäävad Tallinna maanteest põhja poole. Nende tänavate hulgas on Kase, Lehise, Vahtra, Metsa, Jalaka, Niine, Turu, Posti, Jüriöö, Kalevi ja Kalda.
Vikmani sõnul on piirkiiruse langetamine üks osa liikluse turvalisemaks muutmisel Haapsalu vanalinnas. „Liikluskomisjon arutas, kuidas oleks võimalik vanalinnas liiklemist turvalisemaks muuta ja leidis, et piirkiiruse alandamine annaks mõistliku efekti,” ütles Vikman.
Vikmani sõnul on piirkiiruse alandamist edukalt kasutatud ka mujal. „Suur osa Stockholmi kesklinnast on näiteks 30 ala ning tänu sellele on liiklus rahulikum ja sujuvam,” selgitas Vikman.
2. maist muutuvad ka linnaliinide bussigraafikud ja vanalinna ettevõtjad saavad alustada suveterrasside paigaldamist.
Bussigraafikud muutuvad selliselt, et koolipäevadel ei sõida liin nr 1 Algkooli peatuse juurde. Liini lõpp-peatuseks jääb Kalda. Bussipeatused Lossiplats, Karja ja Ehte viiakse üle Kalda bussipeatusesse ning bussipeatus Okase muuseum viiakse üle Mihkli tänava nurgale.
Mel Millal jõuab liikluskorraldajate vaatevälja Jaama-Õpetaja t.ristmik Säästumarketi juures.Millegipärast ükski liikluskorraldaja ei näe seda,kuidas inimesed peavad seal teed ületama,kes lähevad bussijaama.Pidevalt seisavad seal veel kõrtsmiku kaubaveo bussid ohutuledega ja takistavad vaatevälja.Kuskil peaks ikka õigustatud ülekäigurada olema.
Tegelikult on üle pika aja hea tõdeda, et ka politsei on seda ülekäigurada puudutavat teemat tõsiselt võtnud.
Sügisel pimedal ajal oleks ka ise äärepealt seal liiklusohvriks saanud.
Kui üks auto peatub ja jalakäija hakkab teed ületama, siis maasturitel liikuvad vanad nässid sõidavad tavaliselt peatumata ja jalakäijat nägemata rahuliku südamega peatumata edasi.
vanalinnas kui väliterassid pannakse on liikumis kiirus 10.ja meil ei tohi liikuda tossavaid autosid kuna kõik kes liiguvad on läbinud tehno ülevaatuse ,mis on karmim kui mida iganes euro liidus.
Selline liikluskorraldus on jama. Kui me tahame vanalinnas väli kohvikuid pidada,siis peaks vanalinn ikka autovaba olema. Kuidas tunneb end kohviku külastaja,kui meetri kauguselt sõidab 3o ga tossav auto. Samuti oleks lastel turvalisem, oleme ju lastesõbralik linn ! Aga nagu kuulda kardab tagalinnas asuv bovling,et nende külastajad ei leia neid üles, pange siis rohkem reklaami ,et rohkem end promoda. Võtame Tallinnast eeskuju,mitte ei võrdle end kohe Stokholmiga. Arukat tegutsemist teile linnaisad!
selle sebra kaotamone on nüüd küll suht mõtetu ,kuna kiirus viiakseju 30 km linnas.
Tore on asju lahendada autojuhtide mugavust silmas pidades. Tehtaks siis nendele põmmpeadele selgeks, et sebra o n peatumiseks (load ära kui aru ei saa), ei, selle asemel ahistatakse jalakäijaid. Krt, sebra peal ka aetakse alla, mittemingisugust austust teise inimese vastu! Sellisel käitumisel pole mingit vabandust, sellised egomaniakid tuleb liiklusest kõrvaldada.
Haapsalu on nii tilluke, et nagunii tuleb enne meri või mets ette, kui hoo üles saad. Seega 30 piirang erilist ajakadu küll põhjustada ei saa.
betoonplokid ette ja kaevake ka kraav
Minul on sellel ülekäigurajal täpselt selline juhus olnudki, kus kõrvaloleva auto juht sõitis edasi, viimasel hetkel nägi inimest ja sai pidama.
Ja 30 väikeses Haapsalus sõita on normaalne, tibutuuri jaoks liigagi kiire.
Ja nr.1 bussiliiniga sõitvad koolilapsed koolipäevadel käigu jala…..ei tea kust kohast sellised veidrad ideed tulevad….?
Talumehe kõrtsu omaniku suur soov ja tahe terrassil varakult kesvamärjukest pakkuda. Elagu laste- ja noortesõbralik linn!