Tarbija peaks kursis olema mobiilsideoperaatorite lepingumuudatustega. Foto arhiiv
Tarbijakaitseametisse on viimasel ajal laekunud rohkem pöördumisi seoses sideteenuse paketitingimuste ühepoolse muutmisega.
Ametile teadaolevalt on kõik suuremad mobiilsideoperaatorid hiljuti teavitanud oma veebilehe uudiste või teadete rubriigis lepingutingimuste ühepoolsest muutmise kavatsusest, mis puudutavad ka olemasolevaid kliente. Muudatused jõustuvad olenevalt operaatorist aprilli lõpust või mai algusest.
Elisa Eesti AS ja Tele2 Eesti Aktsiaselts on teavitanud paketitingimustesse lisanduvast võimalusest rääkida Euroopa Liidu riikides teatud arvu kõneminuteid arvestatuna kehtiva paketi kuutasu sisse, samas tõuseb ka klientide olemasolevates lepingutes paketi kuutasu. Elisa tõstab kuutasu 0,96 euro ja Tele2 1 euro võrra. Telia Eesti AS on teavitanud, et mobiilse elu kõnepakettide kliendid saavad võimaluse teatud ulatuses kõnepakettides sisalduvat kõneminutite mahtu ja sõnumite hulka kasutada Baltimaades ja Skandinaavias koduvõrgu hindadega ja tingimustel.
Sideettevõtjal on elektroonilise side seaduse §-st 99 tulenev õigus sideteenuse lepingu tingimusi ühepoolselt muuta täites selleks seaduses sätestatud teavitamiskohustuse. Amet tuletab siinkohal meelde, et tarbijal on sellises olukorras võimalus muudatusega mittenõustumisel sideteenuse leping ilma leppetrahvita üles öelda. Selleks tuleb sideettevõtjale esitada allkirjastatud lepingu ülesütlemise avaldus.
Kuivõrd kõik kolm mobiilsideoperaatorit muudavad paketitingimusi, siis soovitab tarbijakaitseamet tarbijatel enne võimalikku lepingu lõpetamist ja uue lepingu sõlmimist põhjalikult tutvuda pakutavate lepingute tingimustega, sealhulgas osutatavate teenuste (kvaliteet, maht, kiirus jms), hinna, lepingu tähtaja, vastutuse ja lepingu lõpetamise tingimustega.