Harju-Risti – Riguldi – Võntküla teelõik saab kiiremini lumevabaks

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Lumine maantee (3)

Puhastatud maanteel on turvalisem sõita. Foto: arhiiv

Artikkel jätkub pärast reklaami

 

Vaatamata hõredale liiklusele Harju-Risti – Riguldi – Võntküla lõigul leidis maanteeamet võimaluse tõsta lõik talveks 2. seisunditasemele, mis tähendab, et lume ja lörtsi tõrje tuleb teostada 12 tunni jooksul ning libedustõrje 8 tunni jooksul. Uus seisunditase kehtib 1. veebruarist.
 
Nõva vald pöördus Lääne maavanema poole kolme Nõva valda läbiva riigimaantee hooldusklassi tõstmise osas, edastas maavalitsuse pressiesindaja Maris Saar. Nii Harju-Risti – Riguldi – Võntküla, Vaisi–Kuijõe kui ka Nõva–Rannaküla maanteed peavad vastavalt oma teeklassi kuuluvusele olema lumest (vähemalt 10 cm) puhastatud 48 h jooksul. Autod jõuavad aga selle aja jooksul lume kinni sõita, mis tekitab libedust ja liiklusohtlikke olukordi.
 
Maavanem Neeme Suur tegi maanteeametile ettepaneku talvisel hooldusperioodil Nõva vallas asuvate riigimaanteede seisunditasemete tõstmiseks, et tagada nendel teedel lumekoristus, libedustõrje ja ohutu liiklemine. Maanteeamet vastas, et kõrvalmaanteedel kehtestatakse talvine 2. seisunditase liiklussagedusel üle 1000 auto ööpäevas. Liiklussagedused Nõva–Rannaküla ja Vaisi–Kuijõe teedel jäävad aga alla 100 auto ööpäevas ning Harju-Risti – Riguldi – Võntküla lõigul on liiklussagedus 200 autot ööpäevas.
 

Reklaam

1 kommentaar

  1. Eks lootma peab. Praegu on tunne, et kui tuled Nõval üle maakonna piiri, oleks nagu teise kliimavöötmesse sattunud. Kui Harjumaa pool käib teehooldus ülima usinusega (nägin oma silmaga kuidas hommikune liinibuss tuli nii, et soolaauto sõitis ees, kui tee libe oli), siis Läänemaal tehakse kui viitsitakse ilmselt. Võtame näite, et öösel sadas lund. Lähen hommikul kell 8 Nõvalt Tallinna poole, on sahk juba Harjumaa poolel tee lahti lükanud, tulen õhtul töölt, ei ole Läänemaa pool veel miskit toimunud peale selle, et autod on rööpad kinni sõita jõudnud. Ka järgmisel hommikul pole veel teehooldusest lõhnagi. Kas siis tõesti on lepingud nii erinevad, ei tahaks uskuda nagu …