2

Juhtkiri: Meri nalja ei mõista

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

lelutuld1Merelemineja teab, et kui ta aastatuhandete jooksul välja kujunenud meresõidureeglitest kinni ei pea, võib see jääda tema viimaseks meresõiduks. Meri nalja ei mõista. Tõsiselt tuleb võtta ka külmunud merd, olgu selleks kas või paari kilomeetri pikkune ametlikult ehitatud jäätee üle madala merelahe.

Jääl liiklemise eeskiri on koostatud aastatepikkuste kogemuste põhjal. Nii pikivahe, liikumiskiirus, möödasõidukeeld kui ka sõiduki mass on kehtestatud sellised, et meie kõigi ühise raha eest ehitatud tee võimalikult kaua ohutult vastu peaks.

Kui ametlikult ehitatud jäätee on liikluseks avatud, on ta võrdsustatud tavalise maanteega. Seega kehtib ka seal tavapärane liikluseeskiri, kuid sinna on lisatud erinõudeid, millest peab autojuht kinni pidama. Näiteks ei tohi jääteel sõita kinnitatud turvavööga, kuigi maanteel sõites saad selliselt liigeldes korraliku trahvi. Maanteel on oht, et üksteise sabas sõitvad autod põhjustavad ahelkokkupõrke, jääteel liigeldes võib aga kogu kolonn ühtäkki läbi jää vajuda.

Teemeister, kes maanteed ehitab, peab teelõigule paigaldama nõuetekohased liiklusmärgid. Liikluseeskirja rikkujate korralekutsumine ja karistamine pole tema asi. Sellega tegeleb politsei.

Jääteemeister Raivo Õiglas sai laupäeval meedias kuulsaks. Haapsalu–Noarootsi jääteel toimunut vahendasid nii internetiportaalid kui ka telejaamad. Autojuhid, kes Õiglase sõnul räigelt rikkusid jääteel sõitmise reegleid, pääsesid seekord trahvita. Annaks Neptun neile mõistust, et nad saaksid aru, et mõtlematu käitumisega seadsid nad ohtu nii enese kui ka kaassõitjate elu.

Olgu, Haapsalu lähistel on meri madal ning seega ei tundu siin uppumisohtu olevat. Ometi on ka vaid meetrises jääkülmas merevees läbi jää vajunud autost välja sulbates aja küsimus, kui kaua suudetakse abi saabumiseni vastu pidada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
G.
G.

Raivot tasub kuulata tõesti, sest tema on reaalselt ainus mees, kes teab millal jääle võib minna. Samas pean nentima, et talitee eeskirja on siiski muudetud viimase 35aasta jooksul minimaalselt (kosmeetiliselt). Kui tee on suletud, aga kõrval käib jääraja ralli, siis ilmselgelt tekib kohalikel kerge frustratsioon ja soov koju pääseda, kas või ohtu trotsides. Ps! Kui tee on kinni, siis ei tohiks jääl olevat autot MITTE MINGIL juhul politsei poolt kinni pidada. Kui seda saani-patrull siiski teeb soovitan autojuhil peatumata kaldale sõita ning siis oma trahv kätte saada. Elu on kallim kui mõni sada euri!

töörahvaläbu
töörahvaläbu

sm. -d üksikute uljaspeade kirumise asemel vaadake mis me teedel toimub, kümned kraavis autod, ja laibad, põhjuseks konkursid , mis korraldatakse vähempakkuja leidmiseks, sest teid ei puhastata, ei liivatata, ei valgustata , ei märgistata vajalikult, sest sandifirma sinna ei panusta.ja millegi eest ei vastuta

wpDiscuz