TEA Kirjastuse juht Silvia Tomingas avas tunamullu sügisel Haapsalus kõnekeskuse. Foto: Urmas Lauri. ARHIIV
TEA Kirjastus esitas eile kohtule saneerimisavalduse, mis tähendab, et ohus on ka ettevõtte kõnekeskus, kus on ametis viis inimest.
TEA Kirjastuse teatel läheb ettevõte saneerimisele, sest maksevõime vajab taastamist. Kui suured on ettevõtte võlad, pole teada. Kui kohus saneerimiskava ei kinnita, võib firma minna ka pankrotti. Millal kohus asja arutama hakkab, polnud eile teada.
TEA Kirjastus avas 2014. aasta sügisel Haapsalus kaupluse ja kõnekeskuse. Kauplus on suletud juba mullu suvest, kõnekeskus aga töötab. Paremail päevil oli ametis 14 inimest.
Haapsalu kõnekeskuse juhataja Klaarika Kaur kuulis ettevõtte saneerimisavaldusest eile Lääne Elu ajakirjanikult. „Mina ei tea sellest midagi, meie helistame ja müüme raamatuid,” märkis Kaur.
Kaur ütles, et koos temaga on Haapsalus tööl viis inimest. Kaur märkis, et ettevõttel on olnud raskusi palkade väljamaksmisega. „Palka makstakse meil mitmes jaos, viimasel ajal pole nii olnud, et kuu lõpuks poleks välja makstud,” ütles Kaur.
Kõnekeskuse eelmine juhataja Margus Nee ütles, et TEA Kirjastusel oli juba 2014. aastal, mil Haapsalu keskus avati, raskusi palgamaksmisega.
„Mind hoiatati kontori loomisel, et palka makstakse selles firmas jupikaupa,” ütles Nee. „Aga see on ebanormaalne, kui inimene saab sada eurot, siis jälle sada eurot ja siis lõpuks ülejäänu.”
Nee lahkus ettevõttest mullu suvel. Oma viimase palga sai ta kätte pärast avalduse esitamist tööinspektsioonile. Tea Kirjastus palus tal avaldus tagasi võtta ja maksis võlgu jäänud palga välja.
Tea Kirjastus müüb õpikuid, tuntuim väljaanne on aga ilmselt entsüklopeedia. Tea Kirjastuse juhatuse esimees Silvia Tomingas ütles BNSile, et seni on välja antud 12 entsüklopeediaköidet ja teosest on juba kolm neljandikku avaldatud veebientsüklopeediana. Ettetellimisel lubas TEA välja anda 24 köidet.
Teatame, et Läänemaa Arenduskeskus ei ole kuidagi seotud TEA kõnekeskuse maaletoomise ega tegevusega. Oleme soovinud tuua Läänemaale euroopa kliente teenindavaid võõrkeelseid kõnekeskusi, kahjuks ei kinnitanud üle-eestiline tööjõu uuring meie maakonna eelist teiste maakondade ees.
see jaokaupa palgamaksmine ju Läänemaal pigem reegel mitte erand…masendav…
Hea et sinna tööle ei läinud. Eks hakkab inimestel ükskord villand saama telefonil pakutud kaubast. Internetis otsi mis sul vaja ja üldse oleks ikka loogiline väljaannet enne lehitseda kui veenduda et osta sooviks. Pealegi on telfonimüügi firmadel viletsad telefoniandmebaasid. Osa klientide kontaktid on Maalid-Juhanid taludest küladest ja ka väga eakad-ei suuda keskenduda mida pakutakse ja peavad pakutavat ka liig kalliks-seda ju väljaanded üldjuhul ka on eaka pensionäri jaoks. Telefonimüük vajaks korrastamist seadudandlikul tasandil.