2

Tõnis Rihvk: Saaremaa Laevakompanii täidab riigiga sõlmitud lepingut

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

St Ola urmas lauriParvlaev St Ola seisis aastaid Rohukülas kai ääres, kuid praegu on laev BLRT tehases remondis. Foto: Urmas Lauri

Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk kinnitas Saarte Häälele, et vaatamata levivatele kuuldustele ei ole ühtki laevakompanii alust maha müüdud ja ettevõte täidab kõiki oma lepingulisi kohustusi.

„Ühtki laeva ei ole müüdud. Muhumaa on Klaipeda laevaremonditehases korralises remondis, seal, kus kunagi ehitati tema korpus,“ kommenteeris Rihvk kuuldusi, et parvlaev Muhumaa ei tule Klaipedast enam Saaremaale tagasi, vaid laevale otsitakse teenistust mujal. Parvlaev Koguva elab Rihvki sõnul aga ammu oma uut elu, nii et Koguva Saaremaa liinile kindlasti ei tule.

Parvlaev St Ola on Rohuküla sadamast kadunud. Lääne Elu andmeil viidi parvlaev remonti. Saaremaa Laevakompanii St Ola teemat ei kommenteerinud. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda ütles, et ministeeriumile pole St Ola kohta ametlikku infot laekunud.

„Küll aga teame avalike allikate põhjal, et ta [St Ola] seisab [Tallinnas] BLRT sadamas. Peale info, et Muhumaa on korralisel klassiülevaatusel Klaipedas, ei ole meil ühtegi ametlikku plaani vedaja poolt,“ ütles Ruuda.

Koos St Ola kadumisega Rohukülast tekkisid kuuldused, et remonditud St Ola tuuakse Rohuküla-Heltermaa liinile ning parvlaev Hiiumaa viiakse siis Virtsu-Kuivastu liinile. Laevakompanii ei kommentreerinud ka seda väidet.

„Lepingu kohaselt peab üks uus laev olema Hiiumaa liinil,“ selgitas Rasmus Ruuda.

Saaremaal elav endine FBI eriagent ­William Moschella aitab ärimees Vjatšeslav Leedol elu sisse puhuda parvlaevale St Ola, mis tahetakse muuta piraadiküttide hotelliks, vahendas Lääne Elu aprillis 2013 Eesti Ekspressi uudist. "Laev kohandatakse India ookeanile sõiduks nii, et sinna tuleb konverentsikeskus, täismahus jõusaal, internetituba, söökla ja helikopteri maandumisplats," kirjutati toona.

2014. aasta aasta alguses otsustas ettevõtluse arendamise sihtasutus 200 000 euroga toetada OÜ Tuulaja projekti ehitada St. Ola ümber piraadiküttide ujuvlogistikakeskuseks, kirjutas Lääne Elu mullu detsembris.

Saarte Hääl uuris Tõnis Rihvkilt, kuidas valmistub Saaremaa Laevakompanii selleks ajaks, kui Väinamere laevaliikluse võtab üle Tallinna Sadama tütarettevõte.

„Saaremaa Laevakompanii on valmis koostööd tegema ja pakkuma opereerimisteenust. Samal ajal otsitakse nii laevadele kui ka personalile uusi väljundeid. Täpsematest plaanidest saab rääkida siis, kui kokkulepped on juba olemas,“ lausus Rihvk. „Eestil tuleb valmis olla selleks, et riigi tellitud uued laevad ei saa määratud tähtajaks valmis. Selleks puhuks on mõistlik teha kokkulepped juba praegu. Tingimused peavad olema kõigile osapooltele sobivad.“

Selles, et parvlaevaliklus Väinamerel jätkub ka pärast 1. oktoobrit 2016, Tõnis Rihvk ei kahtle. „Laevakompanii kinnitab, et on täitnud ja täidab riigiga sõlmitud lepingu tingimusi kuni lepingu lõpuni. Edasine saab olla osapoolte vaheline läbirääkimiste küsimus. Oleme kindlad, et liiklus Väinamere liinidel ei katke ka pärast 1. oktoobrit 2016, see ei ole katkenud varem ega katke ka siis,“ ütles Rihvk.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
IRW
IRW

Elame , näeme

Nimi (kohustuslik)
Nimi (kohustuslik)

St.ola tehakse ju piraadiküttidele ujuvaks hotelliks: http://uudised.err.ee/v/vr/varia/2efee2d7-5d36-48f4-a43a-16a859c9247a

wpDiscuz