Vormsi liini uue parvlaeva operaator selgub ilmselt augustis-septembris, mil peaks lõppema riigihankekonkurss Rohuküla-Sviiby laevaliini teenindaja leidmiseks.
Täna olid maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Merle Mäesalu ning maaelu peaspetsialist Mati Kallemets majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis nõu pidamas, kuidas tuleks Vormsi liini operaatori leidmiseks riigihange korraldada.
Millal hange välja kuulutatakse, seda on Mäesalu sõnul veel vara öelda, kuid selle lõpp on kokku lepitud. „Augustis-septembris võiks leping olla [liini uue teenindajaga] sõlmitud,“ ütles ta. Eeldatavalt sõlmitakse uus leping viieks aastaks.
Praegune liinileping on sõlmitud Kihnu Veeteedega, kes võitis liini teenindamise konkursi aastateks 2012-1013. “Siis pikendasime nendega lepingut 2015. aasta lõpuni või hetkeni, mil uuele laevale on operaator välja valitud,” selgitas Mati Kallemets.
Laeva ehitab Saaremaal Nasval asuv firma Baltic Workboats AS, kiil pandi laevale jaanuari algul Riias, kus valmib ka laeva „luustik“. Kui see tehtud, tuuakse see treileriga Saaremaale, et laevaehitust seal jätkata.
Tulevikus Vormsi liini sõitma hakkav reisiparvlaev peab vastavalt ehitajaga sõlmitud lepingule valmima 1. maiks 2015. Alus on 45 m pikk, 12 m lai ja võib vedada kuni 200 reisijat, laeva kandevõime on 32 sõidu- või 2 veoautot. Laev maksab 9,4 miljonit eurot ja selle ehitamist rahastatakse Euroopa regionaalarengu fondist.
Tegemist on neljanda riigi tellitud laevaga. Eelmised olid Saaremaa ja Abruka vahel sõitev Abro, Ruhnu vahet sõitev Runö ja mandri ning Prangli vahet sõitev Wrangö.