Kolmandik poevargust pealt näinud inimestest ei reageeri sellele kuidagi

Kylaline

info@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Täna alustab politsei- ja piirivalveamet teavituskampaaniat, mille põhitähelepanu on poevargussesse sekkumisel. Uuringu kohaselt ei tee 29% poevargust pealtnäinud inimestest selle takistamiseks midagi.

Kampaaniajuhi Pille Luiga sõnul soovib politsei inimestele teadvustada viise, kuidas õigusrikkumist nähes reageerida. „Universaalseid lahendusi siin pole ning palju sõltub reageerijast endast ning tema oskustest. Alati tuleb mõelda ka iseenda turvalisusele. Kõige tavalisem käitumine õigusrikkumist nähes on politsei kutsumine, kuid tihti saaks olukord kiiremini lahendatud, kui anda sellest teada näiteks kaupluse turvamehele või  näidata vargale, et teda on nähtud,“ rääkis Pille Luiga.

Tema sõnul peaks õigusrikkumisse sekkumine olema inimestele sisemiseks normiks eelkõige  seetõttu, et oleks lootust häda korral ka ise kõrvalseisjatelt abi saada. „Mida tavalisem on komme õigusrikkumisest või nii-öelda võõrast murest mööda vaadata, seda tõenäolisem on kahjuks see, et ohtu või hätta sattunud inimesele endale ei tulda appi,“ ütles Pille Luiga.

Täna alanud kampaania käigus kasutatakse välireklaame ja teleklippe, mille põhisõnum on, et sekkumata jätmine tuleb ringiga tagasi.

Teavituskampaania eel tehtud uuringu kohaselt on viimase aasta jooksul poevargust pealt näinud pooled vastanutest. Neist enamik sekkus poevargustesse kas turvameest teavitades, ise sekkudes või politseisse helistades. 29% poevarguse pealtnägijatest ei reageerinud kuidagi. Seejuures jätavad suurema tõenäosusega reageerimata mehed. Vanuselises jaotuses on kõige aktiivsemad sekkujad 45-64 aastased inimesed.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments