Eesti Post võttis Taebla alevis maha kirjakasti, põhjendades seda liiga vähese kasutatavusega.
“Elame siin Taebla vanas alevis ja kohe minu maja juures on pikka aega olnud inimeste postkastid ja kirjakast,” ütles toimetusse helistanud Taebla elanik. “Nüüd võttis Eesti Post sõna lausumata kirjakasti maha.”
Lähim kirjakast on nüüd 1,5-2 km kaugusel. “Kolme päeva jooksul on viis inimest käinud minult küsimas, kuhu postkast sai. Vana inimene tuli tugiraamiga vaevu-vaevu siia, niigi pool kilomeetrit käia. Nüüd ütle, et mine veel kaks kilomeetrit,” rääkis ta.
Kui naine hakkas põhjusi uurima, ütles kohaliku postkontori töötaja, et tegemist on Haapsalu korraldusega. Haapsalust öeldi, et see ei tasunud ära ja otsus on konkurentsiametiga kooskõlastatud.
“Kaks meetrit on vahet inimeste postkastidega, kuhu tuleb postiljonil nagunii posti tuua – kuidas see siis ära ei tasu? Pole ju vaja kusagile sõita, ainult kaks sammu astuda, postkast lahti keerata ja kirjad kaasa võtta!” pahandas helistaja.
“Proovisin edasi uurida, anti Tallinna lühinumber. Seal võttis vastu üks noorik. Küsisin, kuidas tema nimi on, tema ütles, et ei pea seda avaldama. Kui kurtsin, ütles, et tehke kirjalik avaldus. No kuidas ma selle ära saadan? Postkasti võtsid ju ära!”
Eesti Post analüüsib pidevalt kirjakastide asukohti ning vajadusel paigutatakse neid ka ümber, selgitas Eesti Posti pressiesindaja Inge Suder. Mullu läbi viidud kirjakastide kasutamise monitooring, mis fikseeris kõikide kirjakastide täituvuse tühjenduspäevade kaupa, näitas, et Taeblas Tallinna mnt 10 asunud kirjakasti postitatakse minimaalset kirju.
“Kahjuks osutus see väga väikese käibega kirjakastiks, kuhu postitati kirju alla ühe kirja nädalas,” selgitas Suder. “Arvestades nii väikest kirisaadetiste hulka leidsime, et alevis piisab kirisaadetiste korjeks ühest kirjakastist, mis asub Taebla postkontori juures. Kirjakasti eemaldamine on kooskõlastatud ka konkurentsiametiga.”
Suderi sõnul ei tähenda see midagi, et kirjakasti juures on postiljonil nagunii käimist. “Kirjakaste tuleb vastavalt seadusele tühjendada viiel päeval nädalas, kirjakasti juurde tuleb sõita igal juhul, sest pole teada, kas sinna on kirju postitatud või mitte ja seda teha kindlaks määratud kellaajal, mis tagab kirisaadetiste jõudmise järgmisel tööpäeval saajani. Sellega kaasneb transpordi ja tööjõukulu ning ka halduskulu, sest kirjakasti tuleb ka hooldada,” sõnas ta.
Praegu on Läänemaal kirisaadetistele 129 kirjakasti, millest 8 asub Taebla vallas.
Suderi sõnul on Eesti Postil üle riigi 2806 kirjakasti. Viimaste aastatega on kirjakastide arv vähenenud ligi 10% võrra. Samas jätkub ka traditsiooniliste kirisaadetiste langev trend – kirjade arv väheneb iga aastaga ligi 10%.
EEsti post võtab lähiajal kasutusse innovaatilise postikande viisi, nimelt tuviposti teenuse, mis saab olema praegusest posti kojukande tariifist poole odavam, mis saavutatakse selle arvelt, et kodanikul avaneb võimalus postkontorisse saabunud ja temale adresseeritud kirjale ise järele tulla ja see, oma postituvi kasutades pooletariifiga saata oma koduõrrele.selliseid postituvisid saab tulevikus osta kõigist hästivarustatud kauplustest ja bensiinijaamadest. vabanenud vahendid suunab ep aga uute innovaatiliste ideede otsingutele üle maailma.NB. järgmise võimalusena on hakatud uurima linnade ja alevite vee-ja kan. torustike kasutamise võimalusi torupostina ja taebla võrkude olukord annab selleks suuri lootusi.
Eesti Post ei mõtle oma klientidele üldse. Huvitav, millest nad elada mõtlevad? Kirjutatakse vähe? Loomulikult, kui postmargi tariif on nii kõrge. Kes küll oli see kavalpea, kes pani tavalise kirja kaaluks 50 g ja selle järgi ka kõrge hinna. 50 g on hunnik pabereid, arvan, et ca 7 A4 lehte.Kes nii palju kirjutab??? Kliendivaenulik firma minu arvates.