Lauri Luik: Raudtee taastamiseks on lootust

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Lauri Luik

Kui majandus- ja kommunikatsiooniminister möödunud nädalal riigikogu ees transpordi arengukava esitles, jäi tema vastustest tõesti mulje, et tal pole Haapsalu raudtee taastamise vastu erilist huvi. Kuigi pisut vastuoluliselt kõlab selles kontekstis tema nädalatagune väljaütlemine, kus ta väidab, et raudteeliikluses oli palju probleeme (mainides ka Haapsalut) ja nüüd me võivat öelda, et oleme sõitjatele andnud kindluse ja tuleviku.

See aga ei tähenda sugugi seda, et meil Haapsalu raudtee taastamiseks lootust pole. Mul on näiteks tunne, et järgmine majandusminister jagab selgemalt regionaalpoliitika olulisust ning arvab meie raudtee taastamisest hoopis paremini.

Möödunud aastal riigikogu majanduskomisjonis transpordi arengukava muudatusettepanekuid arutades sai sinna teadlikult tehtud täiendus, mis annaks meie inimestele suurema kindlustunde, et ühel heal päeval Riisipere–Haapsalu raudteelõik taastatakse. Mu meelest sai päris hea ning konkreetne ettepanek, mis viitas selgelt tarvilike ettevalmistustööde tegemisele. Arusaamatuks on jäänud siiani, kust otsast minister arvab oma sõnastuse parema olevat. Aga kui parem on midagi mitte teha, siis küll.

Muidugi ei ole demokraatlikus riigis kohane, et minister väänab oma suva järgi parlamendikomisjoni sõnu nii, kuidas talle parem tundub. Mis mõte oli siis üldse komisjonis aega raisata? Seetõttu sellele ka riigikogu arutelul vihjasin. Leian, et kentsakas on parlamendis, suu lahti, ministri ettekannet kuulata, omamata sõnaõigust enam täiendavaid parandusi teha. Ka riiklike arengukavade puhul peab seadusandlikule võimule jääma viimane sõna.

Meie raudtee taastamise nimel on juba mitu aastat tegutsenud üpris suur ja tubli seltskond inimesi: vastava ala spetsialiste ja ametnikke, kõigi parlamendierakondade poliitikuid erinevatest omavalitsustest nii riigi- kui kohalikult tasandilt, tuntud ja mõjuvõimsaid ettevõtjaid jt. Tehtud on palju ning põhjalikult. Analüüside koostamisse on kaasatud oma valdkonna parimaid spetsialiste ning mul ei ole mingit põhjust nende uuringute adekvaatsuses kahelda, isegi kui skeptikud seda kõike pihuks ja põrmuks üritavad teha. Ma saan aru, et mõnele see idee ei meeldi, kuid see ei tähenda, et lootust pole, veel vähem, et me alla annaksime.

Lauri Luik
Lauri Luik,
riigikogu liige

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
16 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
ROMAN CATHOLIC
6 aastat tagasi

Tere See on teavitada üldsust, et rooma-katoliku kristlik organisatsioon on avanud rahalise võimaluse, et aidata abivajajaid inimesi, näiteks rahalist abi. Nii et kui teil on rahalisi raskusi või kui teil on mingeid rahalisi probleeme ja kui teil on oma äritegevuse alustamiseks vajalikud vahendid või peate oma arveid maksma välja oma pika ja lühiajalise kestusega ning madala intressimääraga 2% aastas üksikisikutele ja ettevõtetele. Palun võtke meiega ühendust täna e-posti aadressil: (romancatholic19@gmail.com) Piibel ütleb (Lk 11:10) kõigile, kes küsib saab; see, kes otsib otsib; ja koputama avaneb uks. Nii et ärge unustage seda võimalust, sest Jeesus on eile, täna ja igavesti sama.… Loe rohkem »

Lugeja
10 aastat tagasi

Kuldselt öeldud. Siiski mündil võib olla mitu tahku. Raudtee raha taha seisma ei jää, vaid poliitika on see mis määrab. Eks tulevased valimised RK valimised toovad tõe. Kas kuldselt kull või kiri.

abc
10 aastat tagasi

Olen Muiduga nõus. Uue peatoimetaja tulekuga on tulnud ka kollased ja klikihõngulised pealkirjad kontrollimata ja vahel ka väljamõeldud sisuga.

Muide
10 aastat tagasi

Muide, Lääne Elu mõtles selle oma peas välja, et raudtee taastamiseks lootust pole. See oli eksitav ja ennatlik. Sellele Luik vastabki. LE on läinud ülepaisutatud pealkirjade kirjutamise ja klikiarmastuse teed.

jah
10 aastat tagasi
Reply to  Muide

ei paisuta, lihtsalt selle valitsusega pole see võimalik. Keski on vaja valitsusse, ainuke kes midagi konkreetset teeb.

Tainas
10 aastat tagasi
Reply to  Muide

Ja milles see lootus täpsemalt väljendub? Ma võin ju 20 aastat loota, aga vaja on kiiret ja otsustavat tegutsemist. Siis, kui Luige lootused täituma hakkavad, on Läänemaa lootusetult inimestest tühjaks jooksnud.

Mart
10 aastat tagasi
Reply to  Muide

Lääne Elu ütles, nagu asjad on. Luik räägib meile kasvõi 100 aastat, et on lootust. Vahe selles, et Luik tahab tagasi Riigikokku, Lääne Elu ei taha.

Pasknäär
10 aastat tagasi

Varsti valimised. Vaja ennast eksponeerida, et soe koht säiluks

Ats
10 aastat tagasi

Lauri,palun ütle meile ,mida raudtee asjus peamister ka räägib?

õudukas
10 aastat tagasi

See Luik on masendav tainapea. Mille eest meil kõrgkooli diplomeid jagatakse, kas ka vanaema kuldrahade? Palju õnne tema valijatele!!!

läänlane
10 aastat tagasi

Ma ei ole kordagi kuulnud, et Ansip oleks Haapsalu raudtee osas sõna võtnud. Mitte kordagi. Häbiväärne, et Luige enda erakonna peaminister ei suuda seisukohta võtta ja oma sõna Partsi sõna vastu maksma panna. Ja ütelge, mis kasu on Luigest seal Toompeal, kui ta ei suuda koalitsioonis olles raudtee eest seista!??? Mõttetu mees!

Unistagu
10 aastat tagasi
Reply to  läänlane

Õige!

peetrus
10 aastat tagasi

luik andis lihtsalt vihje et kui te tema partsi asemele valite siis saab läänemaa raudtee tagasi. Rohi saab olema rohelisem, päevad saavad olema pikemad ja tema saab olema jumalaasemik maa peal — aamen

Unistagu
10 aastat tagasi
Reply to  peetrus

Unistagu edasi. Kedagi normaalsemat on vaja sinna.

kodanik
10 aastat tagasi

Minister allub peaministrile. Peaminister on Luigega samas erakonnas. On ikka väga küüniline panustada uuele majandusministrile. Kui minister ei sobi, võiks peaminister ta välja vahetada. Ajaleht on ainus koht, kus Reff julgeb Partsile midagi ette heita.