Priit Rohumaa. ILMAR SAABAS / EKSPRESS MEEDIA / SCANPIX
Eesti Raudtee ostab erafirmalt pisut enam kui kuuekilomeetrise Riisipere–Turba raudteetammilõigu, enamaks pole firmal valitsuse volitusi.
Reedel kohtusid vastloodud Lääne Raudtee ja Eesti Raudtee juhtkond, et alustada kõnelusi Riisipere–Turba lõigu taastamise üle. Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa ütles, et kohtumine oli asjalik, kuulati ülevaadet töödest, mida Lääne Raudtee on teinud. „Keskendusime Riisipere–Turba lõigule, saime palju infot,” ütles Rohumaa. „Meie huvi on Lääne Raudtee tehtud eeltööde vastu – eelprojekt, geodeesia.”
Rohumaa ütles, et Eesti Raudtee omanik on otsustanud, et Lääne Raudteelt tuleb osta tamm. Rohumaa märkis, et Eesti Raudtee ostab tammi kuni Turbani, mitte kuni Haapsaluni. Hind oleneb läbirääkimistest, märkis Rohumaa. Hinnamääramiseks palgatakse sõltumatu ekspert.
Turba lõigu taastamise hind oleneb teetammi seisukorrast, aga ka sellest, millise kiirusega on kavas rongid lõigul käima panna.
„Unistuste ajakava järgi peaks rongiliiklus taastuma Riisipere–Turba lõigul tuleval aastal. Teoreetiliselt on see võimalik,” märkis Rohumaa.
Rohumaa lisas, et ettevõtjad arutlesid ka selle üle, kas kunagi taastatakse Haapsalu raudtee, sest sellest olenevad Turba lõigu taastamisel tehtavad tööd. „Praegu lähtume sellest, et taastatakse vaid Turba lõik, kuid topeltkulude tegemise vältimiseks oleks vaja teada, kas Haapsalu raudtee taastatakse või mitte,” ütles Rohumaa.
Valitsus otsustas eraldada 8 miljonit eurot, et tuleval aastal taastada umbes kuuekilomeetrine Riisipere–Turba raudteelõik. Selle lõigu raudteetamm on praegu Lääne Raudtee omanduses, kuid selle alune maa peaks kuuluma riigile. Lääne Raudtee omanikud on Koit Uus ja Veiko Tišler.
Kohtumisel osalesid ka Lääne maavanem Neeme Suur (SDE) ja riigikogu liige Jaanus Karilaid (Keskerakond).
Ei ole raha maha loopimine, ikka kellegi tasku.
Maksumaksja raha maha loopimine – ei midagi enamat !
paneb tasku uusi vahendusfirma, loogiline oleks , et mehed teevad sehvti ja kingivad selle tammi 1 euroga riigile, aga vist tahavad nad oma vara hauda kaasa võtta, niiet sellist õilsat tegu ei toimu
Tammi alune maa kuulub ju riigile. E. ostetakse siis riigimaa peal olev ehitusmaterjal. Praegune ehitusmaterjali omanik võik siis ka avalikustada, kui palju sai relsside müügist tulu – Riisipere-Haapsalu vahelisel teel olevad relsid maksid kindlasti kena kopika.
Lääne Raudtee vanus on 2 aastat ja 1 kuud.
Raudtee ilma raudteeta.
Kui dotatsioon tuleks mitte maksumaksjalt,vaid keskonnasaaste trahvidelt jms.,siis kui pikk on selle tasuvuse bilans?
tingimusel, et tagastatakse ka relsid ja liiprid
Tammi maksumus oleks siis 17266 eurot ja 00 senti.