Ratas: valitsus toetab Haapsalu raudtee taastamist

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Peaminister Jüri Ratas peab õigeks, et kui raudteeühenduse taastamine Haapsaluga on muutumas reaalsuseks, siis tuleb see välja ehitada kuni Rohuküla sadamani.

"Plaan peaks olema ambitsioonikam, kui teha valmis, siis mitte vaid Haapsaluni, vaid kuni Rohukülani, et igal juhul Hiiuma inimesed tunneksid, et see annaks ka neile kiirema ühenduse," rääkis Ratas Vikeraadio saates "Stuudios on peaminister".

Ratase sõnul on lähissatate küsimus, millal raudteeliini pikendatakse Riisiperest Turbani. "Ja kui sealt peaks edasi minema, siis tuleb pidada tõsist diskussiooni ja mina pean seda plaani õigeks," sõnas Ratas.

Arp Müller: 135 miljonit eurot läheb taristuobjektidele. Kas näiteks Haapsalu raudtee eest võitlejad võiksid sealt saada vajaliku rahaeralduse?

Jüri Ratas: See on hea küsimus. Haapsalu raudtee toetusrühm on olnud riigikogus vist üks suurimaid, erinevate koosseisude lõikes…

Arp Müller: Raha saavad?

Jüri Ratas: Nüüd vastus teile. Kõigepealt esimene etapp. Et mina ütleks nii, et küsimus ei peaks olema…, või et me peaksime olema veel ambitsioonikamad. Küsimus ei peaks olema ainult Haapsalus, vaid et kui teha seda raudteed ja teha see valmis, siis tuleks teha ta kuni Rohukülani. Et igal juhul ka Hiiumaa inimesed tunneksid, et see annaks ka neile kiiremat ühendust.

Jah! Taristu objektidest hetkel on üks objekt seal sees, et Riisiperest esimese etapina pikendada raudteed kuni Turbani. Need lisakilomeetrid kindlasti soovime ära teha lähiaastatel. Lähiaastal, võiks isegi nii öelda, jah. Järgmise aasta jooskul.

Nüüd see, kas Turbast teha see Haapsaluni või Rohukülani…, mina arvan, et selle üle peaks tõsist diskussiooni pidama ja üldiselt mina pean seda õigeks. See on  tegelikult nende samade ühenduste loomine, millest see valitsus on kogu aeg rääkinud, et inimesed saavad kiiremini, paremini, mugavamalt, operatiivsemalt liikuma.

Kindlasti tänane valitsus ei taha minna sellega ajalikku, et me sulgeme Eestis ühistransporti või me sulgeme raudteed.

Nii, et vastus on: kindlasti pikeneb Riisiperest Turbani ja see on tõesti üks näide, nendest taristulistest strateegilistest objektidest.

Arp Müller: Nii! Aitäh, ajaleht Lääne Elu sai siit nüüd ühe tsitaadi või pealkirja.


Saatelõiku saab kuulata siit:

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
73 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
tehtagu
7 aastat tagasi

selle summa eest mis raudteesse läheks riigipoolne ettevõte,kus tööd saaks ja perspektiivi näeks, poleks vaja ei raudteed ega tööle sõita.
Tootmisele võiks olla suund .

Imelik
7 aastat tagasi

Olen Tallinn- Haapsalu – Rohuküla raudtee poolt.
Siin toodud vastuargumendid sisaldavad nii loogika kui arvandmete vigu.

to imelik
7 aastat tagasi
Reply to  Imelik

Millised loogika või arvude vigu näed – näha on vaid ühte : reisijaid pole , raudtee ehitus on kallis , ülalpidamine nõuab dotatsiooni – kus siis selle raudtee mõtekus on . Pärnusse rong liigub – sõitjaid pole . Praegu kui oleks vaja raudteed remontida , siis kohalikud on pigem selle vastu kuna ei näe sel mingit mõtet ( vahekaugus on ju pikemgi tallinaga e. peaks ju hea lahendus olema ) Võib olla tasuks sellest õppust võtta , mitte valmis ehitada ja siis tõdeda : tahtsime nagu paremini , välja tuli nagu alati e- 10 aasta pärast viime uued rööpad emexi… Loe rohkem »

Imelik
7 aastat tagasi
Reply to  to imelik

Transpordi taristu on võimalus, mitte kaup või teenus. Arvestatakse reise, mitte sihtkohas elavate inimeste arvu. Jne.
Lisaks ei ei ole maanteetransport alternatiiv vaid kvalitatiivselt teine teenus.

Tobujuss
7 aastat tagasi
Reply to  Imelik

Võimalus või mitte , aga maksab . Siis lihtsalt ei tasu end ära ja tema toimimine nõuab toetust ja mitte just vähe . Siis võiks ju ka veel lennuühenduse teha -10 min ja tallinnas

ei tea
7 aastat tagasi

kui ikka saaks tunniga Tallinna kesklinna, hakkaks isegi sealt tööd otsima….ja riik võiks ju doteerida midagi nagu parvlaevaliiklustki.

to ei tea
7 aastat tagasi
Reply to  ei tea

Kõike ikka doteerida ei saa – saarele alternatiivset teed ei ole , haapsallu aga maantee olemas . Ajuvaba on raha matta raudteesse kui maantee on mitte just kõige paremas olukorras . Ka pole rahvast sellisel hulgal et vedu ära tasuks + pole ka kaubavoogusid

veelkord
7 aastat tagasi

arvutage loogiliselt,ei õigusta see raudtee end majanduslikult-need mõned soojemad kuud aastas ei too meile hordidena ei,, velcome ,,ega ka,, dobro pozalovat,,rahvast mitte iial piisavalt,et raudteed majandada.Sellega nõus, et oma inimestel teinekord tore vagunis aknast ümbrust jälgida ja kas siis lapsega või nagu siin keegisoovib koeraga pealinna poole veereda. Mingi reis oleks muidugi hommikul varem ja õhtul tööpäeva lõpul ka nooremat rahvast sõitmas.

ja
7 aastat tagasi

ja need mitmed bussid,mis pooltühjana iga päev pealinna sõidavad pole üldse raha raiskamine…..

eelistaks
7 aastat tagasi

metrood

ma ka
7 aastat tagasi
Reply to  eelistaks

Praegusest raharaiskamisest see hullem küll ei oleks. Metroo või raudtee, vahet pole. Mõlemal mõningad sõitjad, tasuvust pole ja kulukad väljakannatamatult.

mp3
7 aastat tagasi

väga vajalik

no
7 aastat tagasi

olgem ausad,kesklinnas pole ühtki korralikku hotelli.Samas neid tondilosse,kuhu saaks ehitada on küll ja küll.Ja kui me üldse midagi tegema ei hakka pole siin varsti kedagi, ainult vanurid ja suviti pealinna suvitajad.Või see ongi asja mõte ?

to no
7 aastat tagasi
Reply to  no

Kohutav – ainult vanurid.Mu südames pistab. Kuspool see süda asub? See on hullem kui õudusfilm-kananahk tuleb peale, ometigi räägivad teadlased, et inimene on ahvist arenenud. Sa tundud tegus ja noor inimene jutu järgi, võta see oma südameasjaks ning hakka seda asja vedama……

reisija
7 aastat tagasi

suurepärane kui saaks kiiresti Haapsalust Tallinna kesklinna .Saaks ka sõita lemmikloomaga või võtta ratas kaasa.Ja mis tähendab sõitjaid pole ? Turismilinn ja pole siia sõitjaid …..Suur venemaa on kõrval,otsige sealt reisijaid,kooliõpilasi koolivaheajaks jne.Mõelge välja erinevad turismipaketid.Kasvõi tulevad rongiga päevaks,sööma ja linna vaatama ja õhtul tagasi.Buss jaama vastu ja ongi korras.Aga see eeldab muidugi suurt eeltööd kuid on ikkagi võimalik.Kabinettides käsi laiutades jäätegi neid ootama…..

ja
7 aastat tagasi
Reply to  reisija

kaugel see hiinagi on oma miljardite jalgratturite ja lemmikloomadega, aga sulle kabineti põmmpeale, käi ise iga päev tallinnas söömas, siis tule teistele soovitama

to reisija
7 aastat tagasi
Reply to  reisija

Raudteeliiklus oleks mõeldav kui elanike arv piirkonnas oleks u 100 000 inimest – no liidame siis : haapsalu 10 000, hiiumaa 8 000 , vormsi 400 – tee mis tahad , ei saa ligilähedalegi . See paartuhat turisti saab edukalt ka bussidega tuua – rohkemaks pole haapsalu võimeline vastugi võtma

oh sa
7 aastat tagasi

küll ikka ,,jahuvad,