Buss. ARVO TARMULA
Uue valitsuse plaan muuta bussisõit maakonnaliinidel kõigile priiks läheks Läänemaal maksma vähemalt 330 000 eurot aastas.
2015. aastal oli piletitulu Lääne maakonna kõigil liinidel, sh kaugliinidel kokku 330 000 eurot, mis moodustas vedaja tuludest 23 protsenti, ütles Lääne maavalitsuse osakonnajuhataja Merle Mäesalu.
Omavalitsused ja Läänemaa ühisgümnaasium maksid õpilasteveo eest juurde 144 000 eurot. Riik toetas bussiliiklust 961 000 euroga.
„Tasuta bussisõit on tore plaan. Teostatav on see ainult siis, kui antakse raha juurde,” ütles Merle Mäesalu.
„Igal juhul on reformi aeg Lääne maavalitsusele ebasobiv. Kuulutame välja uue liinivedude konkursi ja oleme ettevalmistused teinud teadmisega, et sõidu eest tuleb maksta. Me ei tea, kuidas tasuta sõit kusagil sõitjate hulka muudab,” ütles ta.
Tarmo Õuemaa
tasuta lõunaid meil ei pakuta.kuskile pannakse ju koguaeg juurde nii,et kõik maksame ise kinni
Aga aktsiisi tõus toob raha juurde ja see tuleks ju jagada omavalitsustele!
Tasuta asjad pole normaalses turumajanduses võimalikud.Vähemalt siiani- keegi teine maksab need oma maksudest kinni. Päris kummaline- meditsiinilt võetakse raha ära ja ravijärjekorrad on pikad,tasuta bussisõiduks on aga pappi küll. Äkki on üks põhjus see,et mõned keskerakondlased on bussifirmade omanikud ( Sarapuu näiteks) ?
tasuta ja nõuab 300k euri? ei saa aru!
Pole ju raske aru saada. Kas siis tegelikult on olemas tasuta asju? Ei ole. Kui sõitjale on tasuta, siis keegi peab ometi selle kinni maksma. Lihtne ja loogiliune. See tasuta bussisõit on tänase valitsuse populistlik loosung, raha nõuab palju ja see tuleb meilt kõigilt enne välja pressida. Libe tee.
See piletitulu 23% ongi enamasti teenitud ju kaugliinidel, seega maakonnaliinide tasuta muutmisel palju lisakulu ei teki. Kui arvestada ka väikese kokkuhoiuga, mis tekib piletimüügi kulude kadumisega, väike ajavõit peale selle, siis võiks ju asjal olla jumet.