Andres Ammas. Foto: riigikogu istungi teleülekande ekraanitõmmis
Keskerakonna esimees Jüri Ratas ütles täna riigikogus uue valitsuskoalitsiooni tegevuskava tutvustades, et toetab Riisiperest Haapsallu poole kulgeva raudtee taastamist ja pikendamist kuni Rohukülani.
Riigikogu Vabaerakonna fraktsiooni liige Andres Ammas küsis Jüri Rataselt, millal taastatakse Riisipere-Haapsalu raudtee. Ammas viitas kümmekond päeva tagasi majandusministri kandidaadiks peetud Jaanus Karilaiu väljaütlemisele, et kui on olemas poliitiline tahe ja võimalus laenu võtta, võiks Haapsalu raudtee valmida vabariigi 100. sünnipäevaks.
“Ma ei julgeks täna öelda, et Riisipere – Rohuküla raudtee teema on laualt maas,” ütles Ratas. “Ise toetan selle rajamist ja just Rohukülani,” lisas ta küsimustele vastates.
Ratas viitas, et Keskerakonna, Sotsiaaldemokraatliku Erakonna ning Isamaa ja Res Publica Liidu koalitsioonilepingus on küll kokku lepitud 300 miljoni euro eraldamine taristuinvesteeringuteks, aga milliseid objekte selle eest ehitatakse, ei ole seni paika pandud.
Jaanus Karilaiust Ratase valitsuse ministrit ei saanud, majandus- ja taristuministri kandidaat on Keskerakonnal Kadri Simson.
paneks dirizaabli käima? igas “nõudepeatuses” lastakse nöörredel alla pealetulijate-mahaminejate jaoks.
pole vaja mingit raudtee ehitust , lennata saaks otse “linnulennult”, see 200 matsi mahuks kah korraga peale ning hind?
kaasaegsed õhulaevad maksavad ca 20 miljonit tk, vaja on ühte ja kulud nii 1000 eurorubla otsale ehk siis 5 euri pileti hinnaks.
Ega ikka seda rongi vaja pole küll. See vaid mõnedele põhimõtteküsimus- ei muud.
Mina toetan ka raudtee tastamist riisiperes rohukülani ja toetan ka õlle Akstsiisi tõusu, toetan üri ratase valitsusd,
Jumet on. Rong stabiilsem liiklusvahend, harva hilineb, lumi vähe takistab.
Haapsalu rong oleks pigem reisijateveoks kui kaubaveoks. Igapäev autoga Tallinnas tööl käija koliks varsti ise ka sinna, kuid mugav rong/buss jätab inimese siiakanti.
Kust otsast rong stabiilsem on ? Kui sel trassil kaubavedu ei toimuks , oleks suisa ülimõtetu asi . Kuma saaks panna ju max 4 rongi (a100 reisijat) mis teel sellest ju vaid 200 inimese lõbusõiduki tohutu peale maksuraha
Ka mina toetan raudtee TASTAMIST Rohukülani.
On viimane aeg teha nimekiri toetajatest,kes siis selle àririski oma kanda vòtavad. Kuna kaubavedu pole ja ei tule ning piletitulu on naljanumber, ei tasu see asi end iial. Juba praegu sòidavad doteeritud bussid pooltùhjalt. Miljon maksumaksjat ei pea oma maksudest kinni maksma 10 tuhande sòidulòbu. Sel juhul nòuan ma,et riik mulle helikopteri òlle jàrgi kàimiseks ostaks. ?
Kui nii võtta siis terve Eesti riik ei tasu end ära! Ei ole küll kuulnud, et Haapsalu Tallinna bussisüidule dotatsiooni makstakse riigi või omavalitsuse poolt.
Seega see jutt on lausvale ja tasuvuse printsiibi toomine raudteele vale lähtekoht.See ei peagi ära tasuma, see on meie regionaalpoliitika üks osa, kiire ja mugav ühendus Hiiumaaga.
milleks?
Joodikutele kiirbuss HAAPSALU-VALKA. JA KOHE!
milleks seda raudteed vaja on üldse?!? Ja kõik vili õlleks krt võtaks!
Kübe joob kõike…
oleks ka käsi, kahjuks ei joo seda õllelaga!
Ma ka Kübega ühel meelel