Ormsö kapten Ain Pulk. Foto: Arvo Tarmula
Selle aasta juunis hakkas Rohuküla ja Vormsi vahet sõitma uus parvlaev Ormsö, mis tõi muudatusi nii reisijatele kui ka laevaperele. Pika staažiga kapten Ain Pulk ütles, et tööalaselt on see tema jaoks kahtlemata meeldejäävaim sündmus ja rääkis, kuidas Ormsö ennast üleval pidanud on.
Meeldejäävaim sündmus 2015. aastal oli muidugi Ormsö liiniletulek. Algas see meie kõigi jaoks uue laeva tundma õppimisest ja uute oludega kohanemisest. Kuna kõik sujus kohe algusest peale hästi, siis saab selle üle ainult rõõmu tunda. Kohe esimesest päevast alates oleme laevaga suutnud etteantud sõidugraafikust kinni pidada. Ära on jäänud ainult üksikud reisid, mis oli tingitud äärmuslikest ilmastikuoludest. Reisist mahajääjaid senise seitsme kuu kokkuvõttes saame kokku lugeda ühe käe näppudel ja seda juhtus peamiselt päris alguses, kui keegi veel täpselt ei teadnud, kui palju see laev tegelikult mahutab. Ja mis siin salata, ilmselgelt olid ootused selles suhtes nii mõnegi jaoks meist natuke suuremad kui tegelikkus näitas.
Olen töötanud kaptenina parvlaevadel Regula,Ofelia ja vahetult enne Ormsö peale tulekut viis aastat parvlaeval Saaremaa. Kuna Ormsö juhtimine käib sarnaselt parvlaevaga Saaremaa, siis ümberõppimist kui sellist ei ole vaja olnud ja sellest kogemusest oli kindlasti suur abi, kui oli vaja kohe esimesest päevast uue laevaga sõitma hakata, sest harjutamiseks ju aega ei olnud. Samas on Ormsö ikkagi oluliselt väiksem ja seepärast märgatavalt erksam, aga paraku ka jonnakam, nii et sellega harjumine võttis ikka natuke aega, enne kui ise hakkasin tulemustega rahule jääma. Iga laeva juhtimine käib läbi laeva tunnetamise ja seda tuleb iga laeva puhul uuesti saavutada. Eks iga uus asi vajab harjumist.
Tänaseks, arvan, oleme saadud kogemuste najal saavutanud vilumuse, mis lubab maksimaalselt ära kasutada nii laeva kui ka sadamate pakutavat võimekust. Oleme nüüdseks kogenud nii tuult kui tormi ja selles suhtes võib laevaga tõesti rahule jääda. Kui nii väike laev saab tuulega 20m/s rahulikult ja kindlalt hakkama, siis peab rahule jääma. Oleme kogenud nii madalat kui ka väga kõrget mereveetaset ja kindlad kriteeriumid on ka siin paika saadud. Sadamate kaldarampide amplituud võimaldab meil sõidukeid laadida/lossida mereveetasemega -40 cm/ + 65 cm. See amplituud võiks ju natuke suurem olla ja samuti võiks natuke suurem olla ka laeva kandevõime, aga selle koha peal võib ka nii öelda, et alati saab paremini teha. Jääs sõitmise kogemus veel puudub, aga võib arvata, et ka sellega tuleb see laev hästi toime.
Ilu on küll vaataja silmades ja patta seda panna ei saa, aga kiidusõnad on laevaehitaja (BWB) kindlasti ära teeninud, sest laev on suures plaanis ikkagi väga korralikult kokku pandud ja viimistletud suurepäraselt.
Minu jaoks on Ormsöga Vormsi liinil sõitmine selle liini esimene kogemus ja seega mul paraku isiklik võrdlusmoment varasemast puudub. Saadud tagasiside on aga olnud peamiselt positiivne ja see lubab arvata, et edasiminek on Ormsö liiniletulekuga toimunud küll. Kas see nii on ja millisel määral, seda saab ütelda ainult Vormsi rahvas ise.
Loodan väga, et Vormsi rahvas on ka uue laevaga harjunud ja selle omaks võtnud.
Sooviksime tuleval aastal kõigile ikka rohkem reisimist, sõitmist ja meile endile ka!
Kui autosi ei saa laadida, peaks ju ometi saama reisijad üle viia, aga miskipärast ei saa.
Ott, oled sa mõnest praamist maha jäänud tunglevate rahvamasside tõttu? Kui sa mõtled tormide tõttu ära jäänud reise, siis ei loe oled sa autoga või jala, kui laev ei saa sisse kõrge veetasemega !
Ormsö on väike, aga tubli ja meeskonnale vaid kiidusõnad !
Alati leiab virisemist. Kui ise seal oleksid ilmselt ammu junn püksis. Eks kunagi ei mõisteta seda mis vastutust peavad võtma laeva liikmed ja eelkõige kapten laeva eest pluss reisijad. Virisejaid leiab igalt poolt!!
Kinnitan, et Ormsö teenib hästi rahvast ja on igati tubli pisike sõiduk 🙂
Ehitatud on Eestis tehtud laevad suurepäraselt. Kummalisel kombel on aga projekteerimine pea alati pooletoobine, mis teeb kahjuks kogu terviku pooletoobiseks. Halvim näide, tundub, BWB Kihnu Virve, häda häda otsas. 100 Eestis tehtud, Eesti oludesse ei sobi. Mis mõttes nagu??
Kihnu Virve ja Ormsö on 100% sõsarlaevad, ehk siis täpselt ühesugused. Vahe on selles, et Ormsö kapten oskab oma laevaga sõita ja Virve oma mitte