Nii väikeste turgude jaoks nagu Eesti, Läti ja Leedu võiks olla maksimaalselt üks lennufirma. Üks tee Estonian Airi päästmiseks oleks selle odavlennufirmaks muutmine, kirjutab lennundusekspert Toomas Peterson ajalehes Postimees.
Estonian Airi areng on toimunud tõusude ja mõõnadega. Nüüd oleme olukorras, kus Estonian Airi ümber on tormid pisut taltunud ning firmat arendatakse loodetavasti vastavalt võimalustele, mõistlikul viisil. Aga mineviku taak võib taas usaldust kõigutama hakata. 2009. aastast on firmasse paigutatud 57,2 miljonit eurot kapitalimaksetena ning garanteeritud laene 40,7 miljonit eurot, millest teadaolevalt 24,9 on välja makstud.
Euroopa Komisjoni konkurentsi peadirektoraat on alustanud uurimist, kas neid makseid saab käsitleda kui riigiabi. Kui jah, tuleb Estonian Airil need summad riigile tagastada, mis tähendaks tema eksistentsi lõppu.
Estonian Airi säilitamise ja arendamise peamine mõte seisneb selles, et siit Euroopa nurgast saaks üldse kuhugi lennata. Loomulikult ei pea Estonian Air jääma riigi omandusse, maailm liigub rahvuslike lennufirmade erastamise poole.
Peaksime arvestama, et viimaste aastate jooksul on riigi poolt makstud igal aastal Estonian Airile juurde umbes 15 miljonit eurot. Üks pääsetee oleks muuta Estonian Air odavlennufirmaks. Oleks loogiline, et meie, st riik, kes valab suuri pisaraid Estonian Airi investeeritud kümnete miljonite pärast, omaks firmas 34 protsenti aktsiatest, et säilitada mingigi strateegiline otsustuskontroll, muu hulgas ka selle üle, kas firma sulgeda või mitte.
võeti ju mega raha eest sina tööle keegi Jan Palmer,kes pidi firma päästma ?
…on viimane aeg taastada Eestis surmanuhtlus. Ka majanduskuritegude eest. Võib-olla siis kaoks mõne poliitiku poolt maksumaksja raha kantimine surnud vasikale…