Moment 2012. aastal toimunud raskeveokite kontrollreidist. Foto: PPA
Kõrgendatud tähelepanu all on transporditeenust osutavad sõidukid. Oluline on, et juht oleks kaine ja puhanud ning ka sõiduk tehniliselt korras.
Lääne prefektuuri liiklusjärelevalve talituse juht Sander Peremees selgitab: „Sel nädalal toimub Euroopa liikluspolitseinike koostöövõrgustiku TISPOL eestvedamisel järjekordne ühisoperatsioon, mille käigus kontrollitakse mootorsõidukijuhte üle kogu Euroopa. Sellel korral on tähelepanu all transporditeenuseid osutavad juhid ja nende sõidukid. Tähelepanu pööratakse juhi seisundi kontrollimisele, aga ka töö- ja puhkeaja seadusest kinnipidamisele ning sõiduki tehnilisele seisukorrale.“
Täna, 22. juuli hommikul kontrollis Lääne prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse patrull Pärnu linnas ühissõidukijuhte. Kokku kontrolliti viite juhti ja bussi, juhtide seisundile midagi ette heita ei olnud. Nelja bussi puhul pidi politsei tegema juhile märkuse, sest kontrollimisel avastati mõningad puudused. Näiteks olid kontrollimata tulekustutid või bussi armatuurlauas põlesid mõne süsteemi hoiatustuled. Need rikked ei ohustanud küll otseselt reisijaid, kuid ei vastanud täiel määral mootorsõidukile kehtestatud tehnonõuetele. Vedaja on kohustatud bussid tehnonõuetega vastavusse viima.
„Tänane kontrollimine on üks näide omataoliste hulgast – sarnaselt tehakse pistelisi kontrolle erinevatel aegadel ja erinevates kohtades,“ märgib Peremees. Ta lisab, et lisaks sellele, et ühissõiduki rooli istuks kaine ja puhanud juht, on oluline, et ka sõiduvahendiga, millega ta reisijaid veab peab samuti kõik korras olema. „Tehniliselt mittekorras sõiduki puhul, kus puudused võivad ohtu seada reisijate elu ja tervis, on üsna tõenäoline, et me kõrvaldame selle liinilt ning suuname kordusülevaatusele.“