Raudtee toob Haapsallu uue tänava

Üle Jaama oja Paralepa metsa viiva kergtee asemel hakkab pärast raudtee valmimist kulgema sõidutee. Kuvatõmmis.

Kõik raudteelõigud Turbast Rohukülani on projekteeritud, viimasena valmis äsja Haapsalu-Rohuküla lõik, mis toob linna raudteejaama ümbrusesse palju muutusi.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
95 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Norm
5 kuud tagasi

Hiidlastele sobival kellaajal peaksid liikuma kiirrongud pealinna vahet,2 korda päevas.

TÄHTIS TEADAANNE
5 kuud tagasi

RAUDTEED HAAPSALUSSE EI TULE !!!

Napak
5 kuud tagasi

Nädala algul keset tööpäeva juba maani täis?!

Hmm
5 kuud tagasi
Reply to  Napak

Kui oled täis , miks siis kilkad sellest

Tühjenev Läänemaa
5 kuud tagasi

Ah, et 160 km/h ikka Haapsalust Rohukülla ei hakkagi saama, peab siiski 120 km/h leppima. Kahju! Kahju on mul ka neist Haapsalu inimestest, kes pole siiani aru saanud, kuidas EV -i parteilased neile valetavad. Kui lähtuda sellest, et Riisiperest Turbasse raudteelõigu valmimiseks läks aega üle 25 aasta, siis aastaks 2113 raudtee Rohukülla veel ei jõua. Pooliku põhiharidusega inimestele pean veel meenutama tõsiasja, et päev pärast esimese rongi väljumist, lõpetavad väljumise Haapsalust Tallinnasse vähemalt 60% praegustest bussiliinidest. Artikkel Lääne Elus ehmatas mind, sest see tekitas lootuse, et Riigikogu erakorralised valimised toimuvad juba, selle aasta märtsis, ilma e-hääletuseta, mis ongi peamine põhjus… Loe rohkem »

Ehh mis
5 kuud tagasi

See ju puha ennustus. Riisiperest Turbani võis ju mõned aastad minna, see aga ei pruugi tähendada seda, et sama kaua ka trassi lõpuniehitamisele aega kulub. Puhas spekulatsioon. Inimesed võiksid tõepoolest aru saada, et nende raha kulutati projekteerimisele ja see polnud mingi väike summa, nii et kui lähemal ajal ehitus ei alga, siis tuleb raha tagasi nõudma minna. Muidu on jälle selline kiun, et miks teid ei parandata jne. Mine nõua oma raha tagasi, aga eks seda näha saa siis paari aasta jooksul.

Projekt on nõrkadele?
5 kuud tagasi
Reply to  Ehh mis

Huvitav küll mismoodi ehitushanget teha, kui projekti ees pole? On ikka loogika.

Tühjenev Läänemaa
5 kuud tagasi
Reply to  Ehh mis

Palun meenuta, mõned eredamad juhtumid, et rahvas läks ja nõudis oma raha ametnikelt tagasi ning see nõue rahuldati. Ainult veel mõni aasta oodata ja oleme Valgevene tasemel – kolm küsimust ametnikule toob 10 aastat koolitust.

IRW PRO
5 kuud tagasi

POle neid bussiliine enam pärast raudteed tarviski.

uugu
5 kuud tagasi

hiidlastelt hakkame teemaksu võtma

võtame
5 kuud tagasi
Reply to  uugu

ka automaksu ja tossumaksu ja tülitamise maksu

imeline
5 kuud tagasi

tänapäevale vastav tee on projekteeritud, kahe realine, üks viib sinna, teine toob tagasi, geniaalne, seal saab hakata paraade korraldama, kui pealinna saksad külla tulevad ja veduri peal kõnet peavad

margus
5 kuud tagasi

Ja nii me ootasime rongi, mis kunagi ei tule, rahva lollitamine

Napak
5 kuud tagasi
Reply to  margus

Tuleb ikka. Tuli üle ootuste Turbasse, tuleb ka edasi.

IRW
5 kuud tagasi
Reply to  Napak

Huvitav kust küll see raha tuleb ? Maksaks see ju üle 200 miljoni . Euroopa rahasid kindlasti ei tule ju ja enda vahendeid selgelt ei jagu

Urjuh
5 kuud tagasi
Reply to  IRW

Riik võtab laenu, mis see ära ei ole. Personaalse riigi jaoks 200 milj.euro laenamist Riisalo ju soovib

Napak
5 kuud tagasi
Reply to  IRW

Jah, alles mõni aasta tagasi oli 60-70 miljonit. Selle molutasid aga rehvid maha.

IRW
5 kuud tagasi
Reply to  Napak

See oli selge bluff, selle rahaga ei oleks ehitada saanud . Juba siis asjatundjad ütlesid et see läheb maksma vähemalt 200 milli , praegu juba selgelt kallim

IRW PRO
5 kuud tagasi
Reply to  IRW

Jama jutt sul. 60-70 milli oli õige number sel ajal.

Jep
5 kuud tagasi
Reply to  IRW PRO

See oli raudteeihalejate number ,mis tegelikkusele ei vastanud. Ehitajad pakkusid juba siis hinnaks see 200 milli ( vaid paar aastat tagasi Turba-Risti lõigu hind oli ju 40 milli) Lisame sinna rongi- 7 milli , taristu hoolduse 5 milli aastas ja dotatsiooni 3 milli aastas – kallivõitu ju

IRW PRO
5 kuud tagasi
Reply to  Jep

Ehitajad pakuvad alati algul kosmilisi numbreid. Äkki leiab lolli kes konksu alla neelab.

Napak
5 kuud tagasi
Reply to  IRW

“Ehituse maksumus on hinnanguliselt 115 miljonit eurot.” Allikas – ERR.

Jep
5 kuud tagasi
Reply to  Napak

No ….turba lõik pidi ka 5 milj maksma , maksis 8 . Ristini lõiku hinnati 34 le , pakkumine oli 40

igal juhul
5 kuud tagasi
Reply to  IRW

seina seest see raha ei tule. See on kindel.

Sass.S
4 kuud tagasi
Reply to  IRW

Lennukitesse jagub, mis see suts siis siia Läänemaale anda oleks!

Pilti vaadates
5 kuud tagasi

Tundub, et senise jaamahoone asemele tuleb küprokmaja.

uus
5 kuud tagasi
Reply to  Pilti vaadates

turuhoone saab olema, vana asemele pilvelõhkuja

seal
5 kuud tagasi
Reply to  Pilti vaadates

hakkavad rongi ootajad oma plenaar istumisi korraldama ja rongiootamise ajaloo konverentse

haapsalu pensionär
5 kuud tagasi

Uus tänav see on hea – seal on rohkem võimalusi tühjade pudelite ja purkide kogumiseks

IRW PRO
5 kuud tagasi

Uus tänav on ühesuunaline, pole sul seal erilist liiklust ega midagi.

Juku
5 kuud tagasi

Milleks uus sõidutee ? Keegi ei ole puudust tundnud uuest sõiduteest otse läbi kõrkjate Paralepa randa. Tundub küll väga loodusvaenulik plaan.

Pss
5 kuud tagasi
Reply to  Juku

Me vingume endid vaeseks.

Hiromant
5 kuud tagasi
Reply to  Juku

Ärme muretse asjata. Niimoodi hakkab pääsemalihtsalt edaspidi otse Paralepa randa. Kõik loodus jääb kahele poole teed ka kenasti alles.

mudaauk
5 kuud tagasi
Reply to  Hiromant

kus seda randa näed

muda
5 kuud tagasi
Reply to  mudaauk

vaata ehk on mere ääres

En.
5 kuud tagasi

Lääne Elu täisartiklist jäi mulje, et Paraleppa viiva jalgtee algusse plaanitakse järjekordset ‘Posti tänava uuendust’. Raudtee taastatakse formaalselt küll rohelisema eluviisi nimel aga reaalselt lõhutakse üks kena looduslik rannamaastik (vähemalt minu jaoks algab sissejuhatus Paraleppa jalakäijate sillast ja rannaniidust).

Mida lähemale nihutada merele betoon, autod, sõiduteed ja korrusmajad, seda kõledam on jalutada metsa/randa ning seda D-terminalile sarnasem linnaosa üldpilt. Prooviks õige seda vältida!

Napak
5 kuud tagasi
Reply to  En.

Mismoodi sa seda väldid? On sela võimalik raudtee komplikatsioonideta mujale?

kas haisev
5 kuud tagasi
Reply to  En.

kõrkjavõpsik on parem. Teeks ikka kaasaegse asumi.

ja, jah
5 kuud tagasi
Reply to  En.

see tee oligi kivitee, aga seda ei mäletata, Kalda, Posti ja tallinna mt olid kiviteed ja ülejäänud kruusateed. Suurel viljastaval nõukaajal pandi tänavale bituumenit ja oligi asfalttee. Nii lihtne see oli.

mis kena
5 kuud tagasi
Reply to  En.

rannamaastik…? see praegune tee on tihti üleujutuste veelevallas ja kogu linnaosa mis on jaama oja lähikonnas on liigvee ohu all. Kas on turvaline minna metsa ja teada, et seal saad tagas kuiva jalaga, või meri tõuseb vahepae ja vaata kust linna saad.

En.
5 kuud tagasi
Reply to  En.

Osa inimesi müüks kõhkluseta maha kasvõi vanaema, kui saaks vastu midagi uut ja huvitavat (või raha). Teised püüavad lisaks vanaemale säästa muudki, millega on aastakümnete jooksul tekkinud lähedane side. Paralepa jalgteest autotee tegemine on järjekordne piisk karikasse, kus juba ees Posti tänava lageraie, Haapsalu gümnaasiumi likvideerimine, Tagalahe äärde viiekordse hotelli ehitamine, kesklinna serverikeskuse ning Jaama t. auku tankla promomine, LV nihutamine Lossiplatsile ning Krimmi holmi ‘lennukikandjaks’ muutmine. Mõni neist häirib rohkem, mõni vähem, aga pole veel aru saanud, et otsustajaid huvitaks planeeritava piirkonna üldine õhustik v. miljöö. Ehk on see tingitud kroonilisest rahapuudusest? Kiirustamisest? Pealiskaudsusest? Tunnetusvõime nappusest? Kõige tavalisem argument… Loe rohkem »

kas
4 kuud tagasi
Reply to  En.

pavel kothsagin, või mis ta oli, kes müüs oma vanemad riigi hüvanguks maha