Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Kõik raudteelõigud Turbast Rohukülani on projekteeritud, viimasena valmis äsja Haapsalu-Rohuküla lõik, mis toob linna raudteejaama ümbrusesse palju muutusi.
Kõik raudteelõigud Turbast Rohukülani on projekteeritud, viimasena valmis äsja Haapsalu-Rohuküla lõik, mis toob linna raudteejaama ümbrusesse palju muutusi.
Hiidlastele sobival kellaajal peaksid liikuma kiirrongud pealinna vahet,2 korda päevas.
RAUDTEED HAAPSALUSSE EI TULE !!!
Nädala algul keset tööpäeva juba maani täis?!
Kui oled täis , miks siis kilkad sellest
Ah, et 160 km/h ikka Haapsalust Rohukülla ei hakkagi saama, peab siiski 120 km/h leppima. Kahju! Kahju on mul ka neist Haapsalu inimestest, kes pole siiani aru saanud, kuidas EV -i parteilased neile valetavad. Kui lähtuda sellest, et Riisiperest Turbasse raudteelõigu valmimiseks läks aega üle 25 aasta, siis aastaks 2113 raudtee Rohukülla veel ei jõua. Pooliku põhiharidusega inimestele pean veel meenutama tõsiasja, et päev pärast esimese rongi väljumist, lõpetavad väljumise Haapsalust Tallinnasse vähemalt 60% praegustest bussiliinidest. Artikkel Lääne Elus ehmatas mind, sest see tekitas lootuse, et Riigikogu erakorralised valimised toimuvad juba, selle aasta märtsis, ilma e-hääletuseta, mis ongi peamine põhjus… Loe rohkem »
See ju puha ennustus. Riisiperest Turbani võis ju mõned aastad minna, see aga ei pruugi tähendada seda, et sama kaua ka trassi lõpuniehitamisele aega kulub. Puhas spekulatsioon. Inimesed võiksid tõepoolest aru saada, et nende raha kulutati projekteerimisele ja see polnud mingi väike summa, nii et kui lähemal ajal ehitus ei alga, siis tuleb raha tagasi nõudma minna. Muidu on jälle selline kiun, et miks teid ei parandata jne. Mine nõua oma raha tagasi, aga eks seda näha saa siis paari aasta jooksul.
Huvitav küll mismoodi ehitushanget teha, kui projekti ees pole? On ikka loogika.
Palun meenuta, mõned eredamad juhtumid, et rahvas läks ja nõudis oma raha ametnikelt tagasi ning see nõue rahuldati. Ainult veel mõni aasta oodata ja oleme Valgevene tasemel – kolm küsimust ametnikule toob 10 aastat koolitust.
POle neid bussiliine enam pärast raudteed tarviski.
hiidlastelt hakkame teemaksu võtma
ka automaksu ja tossumaksu ja tülitamise maksu
tänapäevale vastav tee on projekteeritud, kahe realine, üks viib sinna, teine toob tagasi, geniaalne, seal saab hakata paraade korraldama, kui pealinna saksad külla tulevad ja veduri peal kõnet peavad
Ja nii me ootasime rongi, mis kunagi ei tule, rahva lollitamine
Tuleb ikka. Tuli üle ootuste Turbasse, tuleb ka edasi.
Huvitav kust küll see raha tuleb ? Maksaks see ju üle 200 miljoni . Euroopa rahasid kindlasti ei tule ju ja enda vahendeid selgelt ei jagu
Riik võtab laenu, mis see ära ei ole. Personaalse riigi jaoks 200 milj.euro laenamist Riisalo ju soovib
Jah, alles mõni aasta tagasi oli 60-70 miljonit. Selle molutasid aga rehvid maha.
See oli selge bluff, selle rahaga ei oleks ehitada saanud . Juba siis asjatundjad ütlesid et see läheb maksma vähemalt 200 milli , praegu juba selgelt kallim
Jama jutt sul. 60-70 milli oli õige number sel ajal.
See oli raudteeihalejate number ,mis tegelikkusele ei vastanud. Ehitajad pakkusid juba siis hinnaks see 200 milli ( vaid paar aastat tagasi Turba-Risti lõigu hind oli ju 40 milli) Lisame sinna rongi- 7 milli , taristu hoolduse 5 milli aastas ja dotatsiooni 3 milli aastas – kallivõitu ju
Ehitajad pakuvad alati algul kosmilisi numbreid. Äkki leiab lolli kes konksu alla neelab.
“Ehituse maksumus on hinnanguliselt 115 miljonit eurot.” Allikas – ERR.
No ….turba lõik pidi ka 5 milj maksma , maksis 8 . Ristini lõiku hinnati 34 le , pakkumine oli 40
seina seest see raha ei tule. See on kindel.
Lennukitesse jagub, mis see suts siis siia Läänemaale anda oleks!
Tundub, et senise jaamahoone asemele tuleb küprokmaja.
turuhoone saab olema, vana asemele pilvelõhkuja
hakkavad rongi ootajad oma plenaar istumisi korraldama ja rongiootamise ajaloo konverentse
Uus tänav see on hea – seal on rohkem võimalusi tühjade pudelite ja purkide kogumiseks
Uus tänav on ühesuunaline, pole sul seal erilist liiklust ega midagi.
Milleks uus sõidutee ? Keegi ei ole puudust tundnud uuest sõiduteest otse läbi kõrkjate Paralepa randa. Tundub küll väga loodusvaenulik plaan.
Me vingume endid vaeseks.
Ärme muretse asjata. Niimoodi hakkab pääsemalihtsalt edaspidi otse Paralepa randa. Kõik loodus jääb kahele poole teed ka kenasti alles.
kus seda randa näed
vaata ehk on mere ääres
Lääne Elu täisartiklist jäi mulje, et Paraleppa viiva jalgtee algusse plaanitakse järjekordset ‘Posti tänava uuendust’. Raudtee taastatakse formaalselt küll rohelisema eluviisi nimel aga reaalselt lõhutakse üks kena looduslik rannamaastik (vähemalt minu jaoks algab sissejuhatus Paraleppa jalakäijate sillast ja rannaniidust).
Mida lähemale nihutada merele betoon, autod, sõiduteed ja korrusmajad, seda kõledam on jalutada metsa/randa ning seda D-terminalile sarnasem linnaosa üldpilt. Prooviks õige seda vältida!
Mismoodi sa seda väldid? On sela võimalik raudtee komplikatsioonideta mujale?
kõrkjavõpsik on parem. Teeks ikka kaasaegse asumi.
see tee oligi kivitee, aga seda ei mäletata, Kalda, Posti ja tallinna mt olid kiviteed ja ülejäänud kruusateed. Suurel viljastaval nõukaajal pandi tänavale bituumenit ja oligi asfalttee. Nii lihtne see oli.
rannamaastik…? see praegune tee on tihti üleujutuste veelevallas ja kogu linnaosa mis on jaama oja lähikonnas on liigvee ohu all. Kas on turvaline minna metsa ja teada, et seal saad tagas kuiva jalaga, või meri tõuseb vahepae ja vaata kust linna saad.
Osa inimesi müüks kõhkluseta maha kasvõi vanaema, kui saaks vastu midagi uut ja huvitavat (või raha). Teised püüavad lisaks vanaemale säästa muudki, millega on aastakümnete jooksul tekkinud lähedane side. Paralepa jalgteest autotee tegemine on järjekordne piisk karikasse, kus juba ees Posti tänava lageraie, Haapsalu gümnaasiumi likvideerimine, Tagalahe äärde viiekordse hotelli ehitamine, kesklinna serverikeskuse ning Jaama t. auku tankla promomine, LV nihutamine Lossiplatsile ning Krimmi holmi ‘lennukikandjaks’ muutmine. Mõni neist häirib rohkem, mõni vähem, aga pole veel aru saanud, et otsustajaid huvitaks planeeritava piirkonna üldine õhustik v. miljöö. Ehk on see tingitud kroonilisest rahapuudusest? Kiirustamisest? Pealiskaudsusest? Tunnetusvõime nappusest? Kõige tavalisem argument… Loe rohkem »
pavel kothsagin, või mis ta oli, kes müüs oma vanemad riigi hüvanguks maha