Tarmo Vanamõisa ja Rasmus Ojamets: kas eakas liikleja on halvem liikleja?

TLÜ Haapsalu kolledži liikluskommunikatsiooni õppejõud Rasmus Ojamets ja liiklusohutuse õppekava kuraator Tarmo Vanamõisa, Foto erakogu

Liiklus on huvitav keskkond, kus olenemata inimese soost, haridustasemest, vanusest jne on kõik võrdselt olulised. Ohutu keskkond sõltub kõigi panusest, me sõltume üksteisest. Samal ajal oleme harjunud teadmisega, et osa autojuhte justkui on paremad või olulisemad kui teised. Eriti kerkib esile kuvand eakast juhist kui suurest ohust, kelle koht võiks olla mujal kui tihedas liikluses.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
7 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Mel
1 aasta tagasi

Mida juttu, nad on kahe käe ja kõhuga, sirgelt rooli küljes kinni, kui nad suudaksid kasutada peeglit siis nad näeksid et just nede taga on reas juba üle viie auto,sõidaks nad ka tee ääres, või vilgutaks et mine mööda, aga no ei, nemad on teel 75 km/h ja sina lihtsalt tiksud seal taga( ja ma ei räägi ei lumest, vihmast, libedast-siis on lausa masendav)ei näe nad peale oma käte kohe mitte midagi ja alati keset teed-

Imelik
7 kuud tagasi
Reply to  Mel

Üldistav ja diskrimineeriv arvamus on teil. Mis vanuses on siis need silmad kinni sõitjad (telefoniga kaetud), pimedas kurvis möödasõitjad või ebamõistliku kiiruse ja manöövri valijad? Et saab lihtsalt vanusega paika panna? Reaktsioonikiirus, koordinatsioon ja arukas käitumine ei olene indiviidi vanusest… arvan ma.

Vot siis
1 aasta tagasi

Ei kuule ei näe stiilis juht ei peaks liikluses osalema, sest viimasel ajal on suuremas osas süüdi olnud just vanemaealises juhid. Kui midagi arutada, siis kas vanemaealistele on vaja anda nii lihtsalt esmast juhtimisõigust ehk liialt palju on lastud autorooli isikuid, kes sinna ei sobi. Auto on suurema ohu allikas, aga ikka tundub, et seda võetakse pigem lõdvalt. Analoogia on tulirelvaga, ega igaüks seda kandma ei peaks.

nimi olemas
1 aasta tagasi
Reply to  Vot siis

Õnneks mina ei ole veel eakas, kuid kahjuks olen liikluses lubatud kiirusega sõites kohanud väga mitmeid noori, kes ilmselgelt pole midagi liikluseeskirjadest kuulnud ega tea, mida tähendab piirkiirus või milleks kasutatakse auto suunatulesid. Seega väidan et vanus ei mängi mingit rolli.

En.
1 aasta tagasi
Reply to  nimi olemas

To nimi olemas: Jah, samavõrd nagu põhjendatakse (statistikaga?) vanainimestelt juhtimisõiguse äravõtmist võiks põhjendada ka noorukitele 40+kW sõidukite ärakeelamist või autojuhtimise lubamist väikese promilliga. Eile näidatigi telekas ‘kõik puhuvad’ reidi, kust saadi kätte hulk ‘joobnuid’. Imelikul kombel andsid nad kõik selge diktsiooniga vastuseid ja kõndisid politseiautoni sirgelt. Ütleme otse – nad polnud kindlasti ohtlikumad kui üks kaine mees, kes Haapsalu kaubamaja ees pingil istuva härra oma maasturiga vastu klaasseina lükkas. Seepärast võiks kasvõi eksperimendi korras kontrollida mitte joovet vaid panna juhid käima mööda sirget joont või vajutama reaktsioonikiiruse testrit. Või kuulutada ohtlikuks kõik autod, mille olulised juhtnupud on moekal puutetundlikul ekraanil… Loe rohkem »

Imelik
7 kuud tagasi
Reply to  En.

Üks naisterahvas (näo järgi kindlasti mitte üle keskea) teeb korduvalt (loe ilmselt iga kord) vasakpööret otseliikujate nina all (Tamme ristis, täiesti tuima näoga). Imelik oleks seda “omadust” üle kanda kõigile naisjuhtidele ….
Kui sa seda loed- palun ära tee nii!

Imelik
7 kuud tagasi
Reply to  En.

Adekvaatsuse test oleks “keeruline”, vbl. pooled ei saaks kaine peagagi hakkama….)))