13. oktoobril kell 08.06 juhtus liiklusõnnetus Läänemaal Uuemõisa alevikus Tehnika tänaval, kus jalgrattal mööda kergliiklusteed liikunud 49-aastane naine eiras tee andmise kohustust ja sõitis otsa sõiduautole Ford Focus, mida juhtis 28-aastane naine.
Kokkupõrke tagajärjel jalgrattur kukkus ja kiirabi viis ta Läänemaa haiglasse.
Kellele see jalgrattur pidi siis teed andma. Kas ford focus sõitis ka kergteel või oli pöördel üle selle. Või oli jalgrattur pöördel ületamas sõiduteed ja rammis sõiduautot. Mis kasu on mul juhtide vanusest sellel juhtumil.???
Jalakäiad on täpselt samasugused. Ei vaata, kas auto tuleb, kui kaugel on jne.
Mis asi on jalakäi?
jalgratturite segane osa tuleb konkretiseerida, praegu enamus jalgrattureid arvab, et neil on eesõigus auto ees ratta seljast tulemata ülekäigurada ületada, mis loob iga päev ohtlikke olukordi, eriti laste poolt. ohtlikud kohad sellised on Kase tn.-Tallinna mnt, Tamme ristmik, kaubamaja ületused jne.
seadus muudeti paar aastat tagasi ära. Praegu võibki ületada maha tulemata, aga jalakäija kiirusel. Viimasest muidugi kinni ei peeta. Jalgratas pole liikluses nii hull, kui need rohelised elektrivurrid, kes lasevad kus ja kuidas juhtub. Kusjuures kiirused suuremad, kui jalgrattal.
Teatud situatsioonis ongi ratturil (ka ülekäigurajal sõites) eesõigus auto ees, seda näiteks ületades teed, millele auto pöörab.
vale seisukoht võetud jalgrattal pealt maha tulemata ülekäigu rada ületamiseks. reeglid peavad olema üheselt mõistetavad, st. teed tuleb ületada jala
To väga
Väga isekas seisukoht – autojuht olgu liikluses kunn! Muu maailm liigub aga teises suunas. Ilmselt sa ise rattaga ei sõida?
Kunn või mitte kunn aga sõidutee on autoliiklusele, könnitee jalakäijatele ja jalgratturitele. Ongi kogu kunnlus.
Sellepärast ongi teil seal Haapsalus ja Uuemõisas pea iga ülekäiguraja juures “anna teed” märk.