Eesti Raudtee sõlmis Haapsalu‒Saunja raudteelõigu projekteerimistööde lepingu

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Haapsalu raudteejaam. Foto. Urmas Lauri
Haapsalu raudteejaam. Foto. Urmas Lauri

Eesti Raudtee sõlmis Haapsalu‒Saunja ehk Haapsalu linna piirini raudteelõigu projekteerimistööde lepingu, teatas Eesti Raudtee.

10,05 kilomeetrise Haapsalu‒Saunja lõigu töövõtjaks on Proxion Estonia OÜ ja Proxion Plan Oy. Projekteerimislepingu maksumus on pea 398 000 eurot ning projekti valmimine on planeeritud 2023. aasta novembrisse.

„Raudteelõigu projekteerimistööd hõlmavad muldkeha, rööbastee, raudteeületuste, parklate ja nende juurdepääsude, rajatiste ja ooteplatvormide, piirdeaedade ning vajalike keskkonnaleevendusmeetmete projekteerimist. Töömahtu kuuluvad ka Haapsalu Raudtee- ja sidemuuseumi ala projekteerimistööd,“ kommenteeris AS Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin.

Tööde esimeses etapis tehakse projekteerimiseks vajalikud uuringud ja koostatakse projektlahenduse eskiis, mis saab olema aluseks põhiprojekti koostamisel.

Haapsalu/Rohuküla raudtee ehitus on tänase seisuga küll ootele pandud, kuid projekteerimistega minnakse edasi. Sel aastal on veel plaanis välja kuulutada Haapsalu‒Rohuküla projekteerimishange.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
62 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Vambola
2 aastat tagasi

Head uudised!

IRWER
2 aastat tagasi
Reply to  Vambola

Hoopis mahavisatud raha . Ja siis hakkame jälle jõulutunneleid tegema et kuhugi midagi soetada

Whattt?
2 aastat tagasi
Reply to  IRWER

Mis rumalus.

Imelik
2 aastat tagasi

Mõistlik otsus.

IRW
2 aastat tagasi
Reply to  Imelik

Ja siis seesama raudtee ütleb et tal raha pole , tuleb tõsta rudtee tasusid ja riik peab ka veel pappi juurde köhima . Ja nüüd jätkub raha mingite projektide tegemiseks , teades et rahastust selle elluviimiseks pole ja suure tõenäosusega ka lähiajal ei tule . Riigil tuleks seoses sellega seal puhastusluud teele saata ( või nagu mõni mees kunagi soovitas – uks lahti ja ……..)

Pss
2 aastat tagasi
Reply to  IRW

Miks lähiajal ei tule!? Egas raha pole otsa maailmast lõppennud. Ärge muretsege selliste asjade pärast niiväga. Kui midagi tehakse juu siis raha ikke leidub kah.

IRWER
2 aastat tagasi
Reply to  Pss

Maksumaksja raha põleb ereda leegina

Misasja
2 aastat tagasi
Reply to  IRWER

koguaeg põleb ju!!!

Eino K.
2 aastat tagasi

Hea uudis! Teemaga liigutakse siiski edasi. Narr oleks nüüd see pooleli jätta, aastaid ja aastaid juba planeeritud ja kokkuleppeid tehtud. Kõik oleks tühja läinud. Edu ja jaksu!

nüüd
2 aastat tagasi
Reply to  Eino K.

kus elekter maksab homme 92 senti kwh ja mis ta hakkab ülehomme maksma, on tõesti igati kasulik minna kallist elektrit kasutavate transpordi vahenditele üle, samuti tuleks alustada transpordi kulusid vähendavate projektide nagu noarootsi sild, saaremaa sild, tallinn/helsingi tunneli ja muude selliste pöhjapanevate projektidega, loomulikult tuleks kiiremas korras lõpetada via baltiku imeline , soomest kuni saksamaani lõimuda lubav projekt, ka võiks alustada pärnu jõe tagurpidi voolama panemise ülivajaliku projektiga.nasa alustab oma kuu projekti, ka eestlased peaks mõtlema tulevikule ja alustama oma võimaluste piiris kuuredeli ehituse projektiga, sest hilinejaid ootab tõsiasi, et paremad maad kuu valgustatud poolel saavad kiiremate poolt hõivatud ja… Loe rohkem »

Kristi
2 aastat tagasi

Lääne Elu huumori rubriik❤️😁

IRWER
2 aastat tagasi

Raudteefanatid lihtsalt põõnavad liiga kaua

Aur
2 aastat tagasi
Reply to  IRWER

Andres! Koledasti kirjutad!

Raudteelane
2 aastat tagasi
Reply to  IRWER

Endast räägid või?

röövorav
2 aastat tagasi

Röövoravate partei tahab Eesti tagasi Venemaa koosseisu viia. Sellepärast saboteeritakse kõiki teede-ehitusi, v.a. neile kullaauku tõotavat Fail-Balticut.

IRW
2 aastat tagasi
Reply to  röövorav

Käkerdised ootavad muidugi raudteed haapsallu et isake tsaar saaks puhkama sinna sõita

Ei tea
2 aastat tagasi

Üks kibestunud tegelane vist.

kadestajad
2 aastat tagasi

ja mitte läänemaa elanikud on kõige paremini teadjad, mida on siia vaja. Nojah ja valimised ka veel tulemas! Teeb ikka hinge täis küll: peatänav remonditud, parklaid tuleb juurde ja käimas on ka tänavate remont. Õiged mehed õigel ajal ja öiges kohas ja mis köige tähtsam toimetavad kiiresti, kasutavad momenti.
Jutupaunikud heietavad et ei saa magada, sest äge kultuurielu käib suvi läbi ja loevad vöörast raha. Igaüks näeb ümbritsevat/toimuvat oma mätta otsas. Tegeleks äkki sellega, mida tegelikult muuta suudad, oma eluga.

Tohoh
2 aastat tagasi
Reply to  kadestajad

Ei käidav? Mis jamajutt. Ma sain küll käidud, väga hästi sai.

Autojuht
2 aastat tagasi

K.rat . Sama raha eest tehke parem ääsmäe- haapsalu tee korda ja rahvas on suppertänulik

Silja
2 aastat tagasi
Reply to  Autojuht

Mis sel teel viga on?

IRWER
2 aastat tagasi
Reply to  Silja

Kitsas, käänuline , puuduvad peatustaskud ja möödasõidurajad

Nojah, aga...
2 aastat tagasi
Reply to  IRWER

kui rong sõitma hakkab, siis pole seda teed niipalju vajagi ju. Odavam ja lihtsam on rongiga pealinna sõita. Suht murevaba ka. Muidugi eestlane pidavat autorahvas olema, aga küll see hullus ka tasapisi taandub ratsionaalsema mõtte kasuks.

odavam
2 aastat tagasi
Reply to  Nojah, aga...

oleks mõnda seltsimeest hullumajas hoida

K.s
2 aastat tagasi
Reply to  Autojuht

Siin on vaja pisut kaugemale mõelda, 2050 keelab el sisepõlemismootorid…Kas kodanikud Autojuht, IRW, jne. On ikka nõusheameelega jalgsi Tallinna minema( olete ju 30 aastat vanemad kui praegu) selmet rongi kasutada?

IRW
2 aastat tagasi
Reply to  K.s

Ei keela ta kuhugi – kui viitsid uurida siis see juba suure kahtluse alla seatud – isegi piirang sisepõlemismootoritega autode müügikeelule paistab et rändab varsti prügikasti . Pealegi on vesinikutehnoloogi ka teinud suure arengu

rumalus
2 aastat tagasi
Reply to  IRW

:))))) suured tehased on tööle lükatud. Vesiniku tehnoloogiat ei lasta 80 aastat vähemalt toodangusse.

IRWER
2 aastat tagasi
Reply to  rumalus

Ainuke häda et akude materjale vähevõitu ja neistki paljud venes . Muideks isegi musk astus juba paar sammu tagasi

Agu
2 aastat tagasi
Reply to  IRWER

Milleks sellist jama genereerida. Märg unenägu? Keegi ei astu midagi kuskile tagasi. Akutehnoloogiaga minnakse tänasel päeval täie hooga edasi. Rumalus oleks midagi muud väita.

IRWER
2 aastat tagasi

Mõistus , mõistus tule koju . Sellised rahapõletajad tuleks pika puuga minema peksta . No pole seda raudteed vaja seal kellegile . Kes sõita tahab sõitku tallinna ja sõitku seal oma isu täis

Hea Okkupant
2 aastat tagasi
Reply to  IRWER

Pole midagi varsti äri hooaeg lõpeb, inimestele käskivad kandma koonudele maske, et vait olla, ja Darwini nimi project on voimalik jätkata.
Ja Saunjasse saab ehitada läbi lahe ka viadukti