Noarootsi jäätee võidakse paari päeva pärast avada

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Haapsalu-Noarootsi jätee on nõuetekohaselt tähistatud, kuid et Noarootsi-poolne mahasõit Österbys on veel pisut pehme, ei saa liiklust veel avada. Foto: Urmas Lauri
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 4
Haapsalu-Noarootsi jätee on nõuetekohaselt tähistatud, kuid et Noarootsi-poolne mahasõit Österbys on veel pisut pehme, ei saa liiklust veel avada. Foto: Urmas Lauri

Noarootsi jäätee võib järgmise nädala lõpuks valmis saada, kirjutas Lääne Elu läinud neljapäeval. Nii võibki juhtuda, sest trass on jääle välja märgitud ning praegu tuleb veel vaid paar päeva oodata, et jääteele pealesõit Österbys külmaga liikluskõlbulikuks taheneks.

Detsembris ütles transpordiameti juht Kaido Padar, et kulude kärpimiseks on otsustatud minna selliste emotsionaalsete projektide kallale nagu jääteed. Transpordiameti taristu haldamise teenistuse direktor Raido Randmaa teatas Haapsalu linna- ja Lääne-Nigula vallajuhtidele, et sel talvel amet Haapsalu–Noarootsi jääteed ei raja ega hoolda.

„Jäätee on Noarootsi rahvale talvine elutee,” on Noarootsi osavallavanem Aivo Hirmo trassi iseloomustanud. „Arvestades kütuse hindu, muutuvad maakonnakeskuse teenused Noarootsi rahvale oluliselt kättesaadavamaks. Ka kaubad.”

5. jaanuaril leppisid Haapsalu ja Lääne-Nigula juhid transpordiametiga kokku, et kui ilm lubab, rajatakse kolmekesi ühiselt Haapsalu ja Noarootsi vahele jäätee.

Jäätee ehitushanke võitis Paralepa Sadam. Jääteemeister Roger Õiglase sõnul on jäätee liiklusmärkide ja kadakatega nõuetekohaselt tähistatud, kuid Noarootsi-poolne mahasõit vÖsterby sadama lähistel vajab veel paar päeva külma käes liikluskõlblikuks tahenema.

Täna hommikul käis peagi avatavat jääteed uudistamas Saksa telejaama NDR võttegrupp.

Viimastel aastatel on maanteeametil jääteedele kulunud 45 000–75 000 eurot aastas. Tunamullu avas maanteeamet seitsmest jääteest kaks: Haapsalu–Noarootsi jäätee läks maksma 21 000 eurot. 4 km pikkune jäätee eksisteeris 13 päeva, millest oli liiklusele avatud vaid kolm päeva.

Viimati olid kõik seitse jääteed – kuus saarte ja üks Noarootsiga – Eestis avatud 2011. aastal.

Jääteed

Ametlikke jääteid on seitse:

  • Hiiumaa ja mandri (Sarve–Rohuküla, ~25 km)
  • Hiiumaa ja Saaremaa (Tärkma–Jõiste, ~15 km)
  • Muhu ja mandri (Kuivastu–Virtsu, ~10 km)
  • Vormsi ja mandri (Sviby–Rohuküla, ~12 km)
  • Kihnu ja mandri (~15 km)
  • Manilaiu ja mandri (1–2 km)
  • Haapsalu ja Noarootsi (3 km)
  • Laaksaare–Piirissaare jäätee Peipsil

2010. ja 2011. aastal oli Hiiumaa ja mandri vaheline jäätee Euroopa pikim.

Allikas: Lääne Elu

Fotod: Urmas Lauri

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Nimi (kohustuslik)
2 aastat tagasi

Paari päevaga sõidetakse jälle turistide poolt tümaks ja kohalikel kasu sellest projektist jälle 0. Aga kui pappi on, siis miks mitte teha.

seda
2 aastat tagasi

3 kilomeetrit jäävälja saab ületada ka jala või kelguga , või saaniga, ei pea tingimata rasketehnikaga, midagi tuletab eesti õhuga toimuvat raha liigutamist, kus paari saadiku pärast peetakse tervet kahjumis lennufirmat rahva raha kulul üleval.

Tarmo
2 aastat tagasi

Tore,kui jäätee saaks sellel talvel taas Noarootsi ja Haapsalu vahele avatud.Saab
jälle mõneks ajaks otse üle jää autoga Haapsalu sõita ja tagasi,aega ja bensiini
kulub ka märksa vähem,kui selle suure ringiga iga kord sõites.Nii et,palju edu
Teile,rajameistrid,Teie töö on tunnustust väärt!