Täna veidi enne kella 15.30 juhtus Haapsalus Tallinna maantee ja Tamme ristmikul avarii, kus põrkasid kokku sõiduauto Volkswagen ja roller.
Kokkupõrke tagajärjel kukkus roller keset ristmikku. Sõiduauto peatus Kastani poe poolsel ülekäigurajal ja autol sai kannatada kõrvalistujapoolne nurk.
Politsei välijuht Taavo Roosi sõnul olid mõlema sõiduki juhid kained ning õnnetuse täpsemad asjaolud selgitab uurimine.
Kohapeal rääkisid kol sõiduautos viibinut, et tulid mööda Tallinna maanteed Uuemõisa poolt ning soovisid pöörata Kastani poe poole ega ei märganud linna poolt tulevat rollerit.
Sõiduautos viibinud kannatada ei saanud, rollerijuhi viis kiirabi Läänemaa haiglasse kontrolli.
Malle-Liisa Raigla fotod
Rollerid ja jalgrattad tuleb ära keelata!
Üks inimlik põhjus võis avariil veel olla. Me oleme harjunud, et roheline tuli annab rohelise tee. Nt. Posti-Tallinna mnt. ristmikul pole üldse vaja mõelda, sest ootamatud vastutulijad on õige rohelise süttides välistatud (iga juht teab, milline roheline on talle). Tamme tn. ristmik on aga puhas vanakooli värk, kus lubav foor automaatselt vaba teed ei anna. Isegi Uuemõisast tulev ja Metsa poe poole pöörav auto peab hoolikalt jälgima, et ta Tamme tänavat ületavat jalakäijat alla ei ajaks. Rollerile otsa sõitnud VW juhti võis tabada just ‘roheline põleb – järelikult mõelda pole vaja’-sündroom. Aga tunnistada ta seda ei saa, sest siis esitatakse… Loe rohkem »
Tore, et enamus hindajaid on veendunud, et nemad kunagi psühholoogilisest inertsist liikluseeskirju ei riku. Kindlasti on neile süvamällu talletanud ka reegel, et parema, küünarnukist kõverdatud käega jalgrattur kavatseb pöörata vasakule, mitte paremale. Ja et 30 km/h märgi alas sõidavadki nad täpselt 30-ga. Aga ma nägin täna hommikul Terevisioonis imet. Tallinna Tehnikaülikooli logistika valdkonna professor mainis kiiruskaameratest rääkides asja, mida olen alati kahtlustanud, kuid mida ükski spetsialist pole avalikult tunnistanud (see ei puuduta otseselt äsjast rolleriavariid): vahel piiratakse kiirust eeldusel, et niikuinii seda ületatakse. Noh et paneme lubatud piirkiiruseks 30 km/h, siis ei sõideta ehk üle 40-50 km/h. Kui nii, on… Loe rohkem »
Veaparandus: Pärnu mnt. 62-st (endisest TEMT-ist) on vahepeal saanud Tallinna Tehnikakõrgkool, kus professori tasandil liikluskorraldust ja logistikat õpetatakse. Tehnikaülikooli nimelist pole kaasajal Eestis vist olemaski, ehkki alguses arvasin, et saatekülaline on (endisest) TPI-st.
Loogiline ju, et pead veenduma oma eesõiguses, mitte inertsist sõitma kuidas harjunud oled. Nii need paugud tulevad. Kui teil on probleem selle nn inertsiga, siis võtke päris tõsiselt kohe aeg maha ja analüüsige enda sõitu või minge uuesti autokooli, kui ise enam hakkama ei saa oma vigadega liikluses!!!
Ei taha õigustada hooletut autojuhti, kuid tsikli- ja võrrimehed võiks oma elu ja tervise huvides kanda silmatorkava värvusega sõiduriietust. Kasvõi helkurvesti peale tõmbamine aitaks kaasa.
pole moodne see helkurvest
Erkpunane roller,põlev esituli ja veel väga silmatorkav kiiver.
Vaatasite pilte ikka.
Pigem on ristmik halvasti kavandatud,vasakpööret Kastani poe poole oodates varjavad foori post ja hunnik liiklusmärke autojuhi vaate.
Mine silmaarstile!
Mis post? Kui sa posti taha ei näe, siis ju õnne lootuses gaasi põhja ei vajuta!!
Ei olnud terve ristmik tükke täis. Rohuküla poolt Tallinna poole suunduv sõidrida osaliselt ja Tamme tänavale keerav sõidurida.
Huvitav mida politseil siin nii väga menetleda on,avarii põhjustaja on ju selge.
Hea,et noormees ellu jäi.
Päris kole vaatepilt oli.
Haapsalus sõidavad pimedad autojuhid. Need, kes ei näe oma ninast kaugemale.
Terve linn on lumbeneid täis. Palju ohutum on Tallinnas sõita, sest seal pimedad kardavad autorooli istuda.
Tekst on grammatika vigu täis ning sõnade asetus on grammatiliselt vale. Tuleks enne ärasaatmis korralikult üle vaadata. Väikesed näpukad võivad ju esineda, kuid see siin on juba inetu. Teksti on keeruline lugeda.
See ongi Lääne Elu tase…
Kas sõiduauto juht tegeles kõrvaliste asjadega või vajab visiiti silmaarsti juurde.
See on õpikunäide nendele, kes soovitavad jalgratturitel sõita sõiduteel. Isegi hõreda liiklusega Haapsalus ei suuda autojuht eristada ratturit/rollerit taustsüsteemist ja kimab otsa nagu tühjale kohale.
Samas linnaisad Jaama tänava ehitasid ilma rattateeta ja kõik saavad hakkama… Niiet on ka teistpidi õpukunäiteid…
… sest ratturid sõidavad Jaama tänaval kõnniteel, kuna elu on armas.
Kui elu armas, siis võiks sama ka Tlna maanteel teha ju…
Aga tehaksegi ju… Pole ammu kohanud Tln mnt-l ühtegi ratturit sõitmas sõiduteel.
Uuemõisa poolt tulles on sellel teeristil piisavalt palju poste ja märke, et selline kaherattaline varju jääks.
Kui nii, siis ei oleks liiklusseaduse järgi esmanõutav teetingimustele vastav ohutu sõidukiirus sealkohas mitte suurem, kui inimkõnni kiirus. Juht võis seda ületada mitmekordselt.
ehh, mis postid. Sa pead ju veenduma, et rada on puhas, kui pöörama hakkad ehk sa pead nägema ikka piisavalt kaugele, et julgeks manöövrit teha. Siin pole küll mingeid postide taha õigustust vaja kirjutada!