Jüri Ratas peab õigeks raudtee ehitust Rohukülani

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Valitsusliidu moodustamise kõnelusi peavad praegu EKRE esimees Mart Helme (vasakult), Isamaa liider Helir-Valdor Seeder ja peaminister Jüri Ratas Keskerakonnast. Foto: Tairo Lutter/Postimees/Scanpix
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Uus koalitsioon on leppesse sisse kirjutanud ka Haapsalu raudtee. Foto: Tairo Lutter/Postimees/Scanpix

Peaministrikandidaat Jüri Ratas (Keskerakond) ütles kolmapäeval riigikogu ees, et peab õigeks Haapsalu raudtee ehitamist Rohukülani välja.

Ratasele esitas raudtee kohta küsimuse riigikogu liiige Heiki Kranich (Reformierakond).

“Eelmine valitsus tegi mõõdukaid pingutusi Haapsalu-suunalise raudtee taastamisel. Kas planeeritava valitsuse puhul kavatsetakse selle tegevusega jätkata ja kas juhul, kui see kiirendaks protsessi, kaasatakse ka erainvestoreid, kes on selle vastu huvi ilmutanud?” küsis Kranich.

“Me oleme tõesti öelnud, et meie jaoks on oluline peale Rail Balticu suuna arendada mugavaid ja kiireid rongiühendusi pealinnast, sealhulgas on loetelus Haapsalu suund, tegelikult täpsemalt Rohuküla suund,” vastas Ratas. “Esimese sammu me oleme teinud, see on Riisiperest Turbani. Suurusjärk oli 6,5 miljonit eurot.

Pean õigeks sellega edasi minna. Loomulikult see on seotud rahaliste võimaluste küsimusega, aga ideoloogiliselt – arvan, et Eesti inimesed toetavad head, mugavat ja kiiret rongiühendust. Ma arvan, et seekord võiks mõelda ambitsioonikamalt, kõrgemalt, et mitte ainult Haapsaluni. See annaks ka Hiiu maakonnale plussi juurde, kui raudtee läheks Rohukülani välja.

Kas võiks olla koostöö erasektoriga – ma arvan, et ei ole mõtet seda eos välistada. Samas on küsimus selles, mis see rahaliselt annaks. Kas riigi kohustused rahalises mõttes hoopis suureneksid? Mida võiks kaaluda, on see, kas see annaks valmimise osas mingit kiirendust. Siis tuleb seda konkreetset lahendust otsida või kaaluda, kui see on laual.

Minu teada erasektori konkreetset pakkumist, et teeme nii või naa, vähemalt praegu ei ole. Aga ma arvan et see, et me liigume sellega edasi, on õige.”

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
38 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Fred
5 aastat tagasi

Kui 1000 elanikuga Riisiperre Rong mitu aastat käib, ning see on otstarvekas, miks 10+k elanikuga Haapsalu ei tasu ära??? Aga Paldiski? Keila? Need ei ole ka ju megalinnad. Rumalad kommenteerijad

Triibik
5 aastat tagasi
Reply to  Fred

Ka neile liinidele maksavad maksumaksjad peale- ja mitte vähe. Ja on suur vahe- kas rong sõidab 50 või 100 km. Normaalne inimene enne arvutab ja siis sõidab. Kui raha on. Miks peavad maksumaksjad,kes kunagi seda liini ei kasuta, teiste sõidulõbu kinni maksma ??

juss
5 aastat tagasi
Reply to  Triibik

Miks peavad maksumaksjad, kes autoga ei sõida, teede remondi eest maksma?

Jussike
5 aastat tagasi
Reply to  juss

Haiglasse tallinnasse sõidad rongiga? Toidukabad jms liiguvad rongiga? Jne. Leidub ikka lolle….

rögisev urmas
5 aastat tagasi
Reply to  juss

sa juss oled jube jobu küll , hea et sa ise aru ei saa ….

üldiselt
5 aastat tagasi

kui pidevalt ainult vinguda ja kõige vastu olla,siis ei tulegi mingit arengut ja keegi siia investeerima ka ei hakka…..

uskmatu-toomas
5 aastat tagasi

Kõigepealt arvutame kokku palju oleks kaupa vedada ja kui palju keskmiselt ööpäevas
inimesi ! Kui see matemaatika on tehtud saame arvutada piletihinna mis tuleb tõenäoliselt nii kõrgest klassisist,et keegi ei jäksaks seda osta ja maksumaksjal pole mõtekas seda vahet kompenseerida.
Teiseks on endise raudteeäärne infrastruktuur hävinenud ja inimeste harjumused on aastadega muutunud aga rahva lollitamiseks võib ju teemat arendada !

juss
5 aastat tagasi
Reply to  uskmatu-toomas

Aasta lõpuks on biolisanditega solgitud kütuse hind 2€ liiter, siis vaatame, kes veel autoga pealinna sõidab.

Ekre
5 aastat tagasi
Reply to  juss

Ekre ja Karilaid lubasid aktsiise langetada ja siis pigem on hind euro piires. Nii nad lubasid ja kui juba poliitikud lubasid enne valimisi siis nii ka saab olema. Ei ole Karilaid Haapsalu rahvast ennem lubadustega petnud.

rögisev urmas
5 aastat tagasi
Reply to  Ekre

haapsalu linnapea ka kunagi ei peta kedagi ……

Pook
5 aastat tagasi

Meie klubi liikmed toetavad mõlema käega raudteed. Kõige parem oleks kui Haapsalust Pärnu ja sealt Riia poole lõik ehitataks. Siis saavad meie poisid tihedamini Lätis komandeeringus viibida ja strateegilisi varusi täiendada.

Kübe
5 aastat tagasi
Reply to  Pook

Sellepeale võtame!

kurg
5 aastat tagasi
Reply to  Kübe

ma teile ehitan , krdi oinad ….

Tsiisik paralepa autoriteet nr 1
5 aastat tagasi
Reply to  kurg

ma teile kõigile näitan kohad kätte ,

Kägu
5 aastat tagasi

Kui raudtee end ära majandaks,oleks ju tore. Aga sellist ohtu pole. Kuna ka kaubavedu pole. Küll aga on iga tund Tallinna ja tagasi väljuvad pooltühjad bussid. Pealegi jääb suur osa Läänemaast ikka vaid kõrge kaitsetara tagant rongile järgi lehvitama,sest peatusi on plaanitud meile vaid 3-4.See rongikallistajate käitumine sarnaneb kiirlaenu võtjatega- võtame, pärast nutame. Ja jäämegi peale maksma.

lõbusõidu atraktsioon, hirmkallis
5 aastat tagasi
Reply to  Kägu

Pidi tulema, jah, suur Tallinnasse reisijate/töölkäijate pilv! No ei tule. Ega kõik ei käi Balti jaama juures tööl, Tallinnas on ka vaja liikuda. Autodega käiakse edasi ikka Tallinnas nagu täna. Pealegi, kuidas ma rongile saan väljaspool Haapsalut? Tellin naabrimeest, viib mind hommikul kell 6 Haapsallu ja õhtul tuleb jälle järgi? Sest peatusi väikestes kohtades olema ei hakka.

kuglimugli
5 aastat tagasi

Selle artikli juures olev pilt on väga iseloomustav ja hästi tabatud moment ! 🙂 See on kole küll kui praam on sisse tulnud ja sealt katkematu vooluna tuleb raskeid rekkaid jms transporti mööda Jaama tänavat – Tallinna poole. Suvise praamigraafikuga on vool juba pidev, pead alandlikult sebra ääres seisma, et üle tänava saada, eriti kui suund vastupidine ja Rohuküla poole kihutajatel alati hirmus kiire.

Vasja Vase tänavalt
5 aastat tagasi

Mida aeg edasi, siis seda rohkem ma kahtlen raudtee vajalikkuses. Täna on Haapsalu raudtee üdini poliitiline projekt, samasugune ,kui Pärnu rahvusvaheline lennujaam , mille valguses saavad poliitikud ennast valijatest hoolivana näidata ja vajadusel trummi lüüa. Kõigil raudtee pooldajatel ja “lobistidel” soovitan teha matk kunagi väga vajalikku Saaremaa süvasadamasse. Enne selle ehitamist oli ka ülivõimas poliitikute kisa, et nüüd tuleb õnn meite õuele , turiste tuleb nii palju, et saar läheb kummuli jne. Tolle aja kohta väga suur summa maeti maha ja täna on seal ainult kajakate karjamaa. Ehitame parem ümbersõidu Haapsalust ja Taeblast, mis annavad ca 15 minutit sõiduaja võitu… Loe rohkem »

miks ainult üks poliitiline jama
5 aastat tagasi

Väga õige jutt, Vasja! Miks midagi ei arutata, arvutata ega analüüsita? Mingisugune ratas peab õigeks raudteed ja rattad hakkavadki veerema! Kes saab kasu raudteest, kes sellega sõitma hakkavad, kui palju on sõitjaid, mida veel peaks veetama raudteel, mida me kaotaks sellise projektiga? Arutame asja, ümbersõit oleks olulisem tõepoolest. Praegu saaks seda teed teha, kunagi äkki enam nii lihtne poleks, kui vaba maad peab ostma hakkama. Hädavajalik ju rekkate (oh, õige ju rekade) kadumine Jaama tänavalt ja linnast üldiuselt.

Vasja Vase tänavalt
5 aastat tagasi

Raudtee Rohukülast on poliitikute “jutupunkt”. Kui vaja , toovad välja, kui vaja , siis sellest ei räägita. Poliitikud ja pankurid on ühte masti tegelased. Kui nad millestki väga kõva häälega rääkima hakkavad, siis peab nende näppude peale väga hoolega vaatama. Midagi ei tehta ilma omakasuta. Jaama tänava liikluskoormus ei ole põhjus , vaid miski tegemata töö tagajärg. Isegi, kui oleks raudtee, siis Jaama tänava liikluskoormus ei muutuks. Hiidlased on sunnitud vedama oma kaupa veoautodega ja nad jäävad seda tegema ka edaspidi.

said just
5 aastat tagasi

naastrehvid ära vahetada. Võta siis eelmise aastast esimesest lumest eilseni, mitu avariid ja hukkunut oli Tallinn-Ääsmäe-Rohuküla maanteel (9). Nojah nüüd hakkad pläkutama, et see rong annab enesetapjatele suurema võimaluse.

Huinjaa
5 aastat tagasi
Reply to  said just

Ja sinu kanaaju arvab, et kõik kes autoga sõidavad täna hakkavad homme rongiga sõitma? Ja nüüd kui kaineks oled saanud siis vaata ka seda kus need avariid toimusid. Haapsalu_Rohuküla (ok isegi Haapsalu -Turba kui kergem hakkab) või hoopis Harjumaal ( Riisiperest edasi juba on raudtee)??

Abcmas
5 aastat tagasi

Pärnu lennujaam on Pärnu spaaärimeeste lobi ja vajalik. Tegelikult peaksid ärimehed koos valitsusega ka Haapsalu lennuväljaga midagi ette võtma,muidu lagastab kaitseliit selle lõplikult.Hea,kui ka NATO tunneks huvi.Ja Rohuküla raudteejaam oleks sellele lennuvälja plaanile täiendavaks toeks.

täpp
5 aastat tagasi

Milleks Rohukülani-põhjenda!

brunn
5 aastat tagasi
Reply to  täpp

milleks?
Ikka selleks, et need praamile kihutajaid natukenegi teelt ära saada.

Huinjaa
5 aastat tagasi
Reply to  brunn

Odavam oleks igale kihutajale tasuta lennukipilet riigipoolt anda. Rongiga ei hakka sõitma puhkama reisija v suvekodu omaja. Asju on vaja vedada jne. Aga selle tühjalt sõitva rongi maksame kõik solidaarselt kinni. Nende miljonite eest saaks piirkonna elukeskonda parandada hulka rohkem.

sul
5 aastat tagasi
Reply to  Huinjaa

mõistus üldse ei lõika v , SEDA POLE VAJA , nendele , kes teie lolikeste pealt igapäevaselt teenivad …..

Kaabu
5 aastat tagasi

Ma ütlen, et käes on kaabude aeg või klaabude.

Kodanik
5 aastat tagasi

Kes need naksitrallid on pildil?