Raudtee on läänlastele olnud nagu unistus, millest aastate viisi räägitud, aga mille saamine tundub ikka olevat kauguste taga. Raudteeliikluse taastamisest on räägitud tegelikult juba alates sellest päevast, kui reisirongiliiklus Haapsalu ja Tallinna vahel veerandsada aastat tagasi suleti. Vahepealsetest katsetest, kus kohalikud ettevõtjad raudtee erastasid ja püüdsid vähemalt kaubavedusid käigus hoida, polnud tolku.
Nüüd on aga tekkinud lootus, et ühel päeval saabki rongiga Haapsalu, võibolla isegi Rohuküla ja pealinna vahet sõita. Esimesel lõigul Tallinnast Turbani ehitus juba käib ja valmistatakse ette järgmist etappi, mis peaks viima Ellamaale. Läänemaal aga räägitakse sellest, et tegelikult tuleks ära teha kõik ettevalmistused Rohukülani välja, kaasa arvatud projekt, sest mis tehtud, see tehtud, ja kui ehituseks läheks, saaks ühe jutiga kõik valmis ehitada.
Millal aga ehituseks võib minna, ei oska praegu keegi öelda. Poliitilist tahet tundub olevat, sest Haapsalu raudteed lubas enamik riigikokku kandideerinud erakondi ja see on jõudnud ühe lausena ka koalitsioonileppesse. Tõsi küll, leppes ei räägita vaid Haapsalu raudteest, vaid Eesti-sisesest raudteevõrgust üldse. Kuigi tahet paistab olevat, ei oska ükski valitseja veel täpselt öelda, kust peaks tulema raudtee ehitamiseks raha – kas võtta selle jaoks laenu, hoida riigieelarves kusagilt kokku või leida mingi kolmas või neljas lahendus.
Igal juhul tundub, et mõistlik oleks raha leidmisega tegelema hakata ja kuulata SA Läänemaa raudteeprogrammi projektijuhti Rein Riisalu, kes leiab, et Haapsalu raudtee peaks enne valmis saama, kui hakatakse ehitama Rail Balticut. Kui see suurpojekt käivitub, lähevad hinnad üles ja tööjõudu hakkab nappima. Nii et kiirustagem, kui raudteed tahame.
Kui siiski tegemiseks läheb palun tehke siis nii, et need maa inimesed kelle elu see raudtee keerulisemaks teeb (ülekäikude sulgemine, maast äralõiked jne) sellest ka mingi kasu saaks. Pean silmas seda, et oleks võimalus ka rongile minna sellistest asulatest nagu Taebla, Palivere ja Ellamaa jne. Nagu teada on suurema kiiruse huvides plaanis neid peatusi vältida. Kellele seda rongi vaja kui peab bussiga Haapsalu sõitma,et siis sealt rongiga näiteks Riisiperre sõita. Sellisel juhul leiate ainult vaenulikku suhtumist raudtee teemasse. Kui tahta vaadata kuidas rong mööda kihutab, võib ju nendel kordadel kui juhtub Tallinna asja olema, minna seal juba toimiva raudtee äärde… Loe rohkem »
tegelikult võiks selle raudteejutu ometi ära unustada, aga kui riigil on raha ülearu, siis miks- mitte. Haapsalust on niigi suurepärane bussiühendus. Muidugi Karilaid pole nagu Neeme Suur, kes on ebaõnnestuja igas asendis- viimati riigikogu valimistel. Karilaid on üks väheseid läbilöögivõimelisi läänlaseid poliitikas. Tänu temale sai ka asi algatatud ja nüüd on järelesibajaid ja hüüdjaid- mina tegin – hulgi