Kevad toob tänavatele nii suured kui väiksemad kaherattaliste fännid. IIZI pani kokku nõuanded, kuidas mootorratas peale talveund taas uueks hooajaks valmis panna.
1. Vaata üle masina tehniline seisukord
Enne, kui oma kevadekuulutaja teele asud, vaata üle aku. Terve talve seisnud mootorratta aku võib nõuda laadimist. Hea oleks enne sõitu üleöö akut laadida. Kaalu aku vahetamist, kui see on vanem kui 4 aastat.
Nii nagu seisnud autol, tuleb ka mootorrattal kontrollida rehvide rõhku, mustrisügavust ja tekkinud pragusid ning kulumisi. Pikemalt seistes võib mootorrattal väheneda rehvirõhk, mis sõites koheselt ujuvalt tunda annab.
Kontrolli ka pidurite töökorda ning pidurivedelikku värvust, mis peaks olema tumekollane-pruunikas ning vajadusel lase spetsialistil see ära vahetada. Jälgi, et pidurid töötaksid tavapäraselt ega ei oleks kinni kiilunud.
2. Pööra tähelepanu vajalikule turvavarustusele
Õnnetusse sattudes ei ole mootorrattal turvavöid ega õhkpatju ning mootorratturid on tänaval nõrgemas seisus kui autojuhid. Seepärast on äärmiselt oluline, et sõites kannad varustust, mis Sind kaitseb. Sinu motovarustus on ainus, mis eraldab Sind karedast teepinnast ning pakub kaitset löökide ja muljumiste vastu.
Alustades kiivrist, kinnastest ja lõpetades jaki ning pükstega. Olulised on ka saapad, mis tagavad hea pidavuse ning kaitsevad Sind õnnetuse korral.
3. Hoia dokumendid korras
Liikluses osalemiseks pead omama kehtivaid dokumente – tervisetõend, tehniline ülevaatus, juhiluba, kohustuslik liikluskindlustus. Ka mopeed tuleb kindlustada, sest vastasel juhul võib liiklusõnnetuse põhjustamine kaasa tuua märkimisväärse kahjunõude. LKF-i andmetel on kehtiv liikluskindlustus 11 000 mootorrattal ja mopeedil, kuid liiklusregistris on neid kokku aga 51 000. Laiema kindlustuskaitse jaoks vaata liiklus- ja kaskokindlustuse pakkumisi koos.
Ja rsk, tehke oma summutid korda! See müra käib tõesti närvidele! Halvemal juhul võib ehmatus tekitada liiklusohtliku olukorra.
Esiteks peab liikluseeskirju tundma ja liikluses peab kaasliiklejatega arvestama, et pole “kunn” oma kaherattalise seljas. Teiseks on mootorratas liiklusvahend, mitte nagu minu “ratsu” – teen, mis tahan. Seejärel dokumendid ja turvalisus. Oma “trikke” saab näidata krossi- või ringrajal, mitte liikluses linna vahel või maanteel.
Kade jah, et tagarattal sõita ei oska v 25minutiga tallinna otsa?
Motamees, ära rohkem peale võta.
Võiks tõesti liikluses viisakalt käituda ja teiste liiklejatega arvestada. Kui sa seisad foori taga ja su ees on auto/autod, siis ei tõmmata täie pasaga kõigist mööda rohelise tule süttides.